  • Data: 2023-02-09 19:44:46
    Temat: Re: dane
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9 lut 2023 o 14:46, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ale stacje czy dyskietki?

    Ostatecznie mogę do stacji dorzucić dyskietki...

    > I kiedy ich ostatnio używałeś, że twierdzisz, że są sprawne?

    Na prze_łomie wieków?

    > Bo się można zdziwić.

    Nie mogę zagwarantować sprawności...
    BTW takich gwarancji -- zewnętrzny dysk Samsunga odmówił mi
    posłuszeństwa ze starości -- ale tylko uszkodzeniem obudowy...

> [...]
    > na jedną żółtą verbatim datalife color - jakoś jeszcze pamiętam, jak pakowałem
    > ją do tego pudełka przy przeprowadzce, a to będzie zaraz 9 lat - i jeszcze
    > w piwnicy znalazłem inną, też verbatim, ale zwykłą czarną, w plecaku,
    > którego też już dłuuugo nie noszę) pokazało, że nawet jak masz jeden
    > zestaw sprawna stacja+sprawna dyskietka, to to jest trochę za mało
    > na przenoszenie danych między dwoma komputerami - szczególnie jeśli ten
    > drugi nie ma żadnego innego wejścia i jest pod DOSem - tzn. da się,
    > ale jest niewygodnie, bo trzeba nosić stację razem z dyskietką (ew. można nie
    wyjmować dyskietki ;) - "dyskietką"
    > kolega nazywał też dysk twardy, z którym się chodziło przegrywać gry).
    > Ale lepiej nie być za wygodnym i nie sprawdzać dobrą dyskietką (szczególnie jedyną)
    > innych stacji - fart jest, jeśli z tej dyskietki znikną tylko dane,
    > ale da się na nowo sformatować - ale może być i po dyskietce.

    Nie zrozumiałem niczego...
    Profilaktycznie mogę zweryfikować poprawność pracy moich stacji
    i dyskietek. Mam aż pięć blaszaków, w tym jeden używany niemal
    codziennie (jest w nim stacja 3.5" -- chyba nie była używana)
    i dwa blaszaki używane co jakiś czas oraz dwa niekompletne...

    > W tym komputerze była ciekawa konfiguracja - stacja 3,5" dostępna z zewnątrz,
    > ale nie czytała dyskietek - nawet nie zapalała diodki.
    > Dlaczego - to się okazało po zdjęciu obudowy, otóż ta stacja nie była podłączona,
    > a podłączona była druga, schowana w środku obudowy - więc DOS pokazywał, że stacja
    jest ;>
    > No ale ani jedna ani druga dyskietki nie przeczytały, za to zamordowały system
    plików.

    Zamordowały system plików na nośniku? -- na dyskietce?

    > Półcalowe to są naboje do USAńskich lotniczych karabinów maszynowych w Aces of
    Pacyfic.

    Naboje czy pociski?
    [też mnie pytał -- stacja czy nośnik?
    wet za wet!!! gwałt niech się gwałtem odciska!!!]

    > Brytyjczycy pozostali chyba przez całą WWII przy .303 (czyżby dla uhonorowania
    naszego dywizjonu?),
    > o czym można się było przekonać w Aces over Europe (ale tutaj nie było
    najfajniejszego,
    > czyli frontu wschodniego i nie można było bić kacapa - chociaż na liście szkopskich
    asów

    Brytyjczycy podczas IIWW nie bili kacapa.
    Teraz biją. Ale teraz jest już IIIWW.

    Teraz jest konstelacja, której do tej pory nie było.
    Cała zachodnia Europa, niemal cała środkowa, Turcja, Ukraina, Bałty,
    Finlandia ze Skandynawią, Japonia, Australia oraz USA z Kanadą...
    Wszystko to ww. współpracuje (czego od zarania moskiewskich dziejów
    nie było) przeciwko Moskwie. Problemem są: Chiny, Indie, Korea
    Północna... Kontrproblem ;) obejmuje Izrael i Koreę Południową...
    Gdzie w tym wszystkim znajduje się RPA (kiedyś miała dostęp do
    nuklearnej broni -- teraz nawet do EMuska ma słaby dostęp) czy
    Brazylia (niedoszła światowa potęga gospodarcza) czy cała
    Ameryka Południowa i Afryka?...

    > byli tylko ci, co walczyli na froncie wschodnim, a ci z zachodniego to się na
    liście nie zmieścili - no
    > a z zachodniego to w ogóle zaczynało się od Overlord i nie było ani walk nad
    Francją,
    > nie mówiąc o Polsce, ani Bitwy o Anglię ani eskortowania nalotów na Niemcy - bo jak
    > się zaczął Overlord to już wszystko było rozwalone, zostało chyba tylko Drezno).

    Drezno chyba nie zostało wyrównane za pomocą takich półcalówek?...
    Nadto Drezno chyba ostało się do kresu wojny -- a wyrównujący
    miasto Polacy ponoć myśleli, że wyrównują polskie miasto...
    Cały Królewiec ponoć obiecywano Polakom i trochę terenów
    obecnie niemieckich, w tym Drezno...

    > A co do tasiemek to sądzisz, że coś tam jeszcze dałoby się odczytać?

    Nie wiem.

    > Bo żeby zapisywać to lepiej penrive, nie mówiąc o DVD-R.

    Owszem, ale 40 lat temu zapisywałem na tasiemkach -- papierowych
    (perforowanych) i (półcalowych) magnetycznych...

    > Chyba że się szykujesz na postapokalipsę i szukasz nośników łątwiejszych do
    odczytania,

    Nie szykuję się na postapokalipsę...

    > no ale taśmy raczej EMP nie przetrwają (teraz były w TV "Podróże Pana Kleksa" i Pan
    Kleks
    > dostał na początku od Doktora Paj-Chi-wo taką kulę, która mogła być źródłem
    energii,
    > oraz również niezłym EMP - wykorzystał ją do załatwienia centralnego komputera w
    twierdzy
    > Wielkiego Elektronika - założę się, że bracia Wachowscy - teraz już siostry -
    zgapili
    > ten pomysł do Matrixa ;)

    Szykuję się do zakupu dwóch SO-DIMMów, ale mam dyle_mat...
    Jeśli kupię naraz dwa:
    - dostanę 20 pln rabatu
    - zaryzykuję
    Chciałem kupić najpierw jeden SO-DIMM i wypróbować w obu lapkach
    a w razie pełnego sukcesu dokupić kolejny SO-DIMM... Większe jest
    prawdopodobieństwa łyknięcia przez jeden niż przez oba...

    Ale jeśli kupię jeden -- nie dostanę tych 2 dych...
    (limitem jest 199)

    294 pln to niezła cena za dwa SO-DIMMy po 16 GiB...
    Cały firmowy laptop kosztowałby wówczas raptem 12 hpln...
    20 GiB DDR4, 500 GB HDD, 240 GB NVMe, srebrny Athlon, 15" FHD IPS...
    Do tego 60 GB 2.5" SSD Kingstona do zabawy. Pełnia szczęścia!!!

    Fujitsu-Siemens był bardzo dobrym laptopem -- nawet zepsuł się
    ostatecznie w odpowiedniej chwili!!!

    --