  • 21. Data: 2002-09-02 10:31:12
    Temat: Re: czesc ,co to za numer?
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:akpnqo$pn8$1@news2.tpi.pl...
    > +42 7120904
    > czego to numer telefonu?

    Nie ma takiego numeru;-))

    Gdyby to bylo +48 42 7120904 albo 427120904 albo 0427120904 to byly to BRE
    Bank w Lodzi.
    Ale skoro to ma byc +427120904 to:
    Numer jest miedzynarodowy, ale nie sa to Czechy (+420) ani Slowacja (+421)
    wiec numer jest jakis lewy...;-))
    Dla "ulatwienia" dodam ze otrzymujac SMSa z komunikatora 1rstwap otrzymujemy
    go (rzekomo) z numeru +423....

    Dobrze ludzie gadali, ze to NTG a ty sie niepotrzebnie tu proukujesz.
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 22. Data: 2002-09-02 10:44:32
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    k...@w...pl wrote:

    > +42 7120904
    > czego to numer telefonu?

    Wątek już wprawdzie się kończy, ale jako, że prawidłowej odpowiedzi nie
    było, to:
    +420 Czechy
    +421 Słowacja
    +423 Lichtenstein

    +427 nie istnieje

    pzdr

    Tomek

  • 23. Data: 2002-09-02 10:55:33
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Slawek Kos wrote:
> [...]
    > Ale skoro to ma byc +427120904 to:
    > Numer jest miedzynarodowy, ale nie sa to Czechy (+420) ani Slowacja
    > (+421) wiec numer jest jakis lewy...;-))

    Teraz sie czepiasz Sławek. "+" nie oznacza, ze numer jest
    miedzynarodowy, tylko symbolicznie reprezentuje "co tam jeszcze trzeba
    dokrecic na poczatku". Np. mozna 01044 albo 01033 albo 010 48 albo 0 -
    zalezy skąd się dzwoni, nie??
    To co podajesz np. "0427120904" to tez "nie ma takiego numeru", bowiem 0
    jest prefixem w przypadku preselekcji albo z budki telefonicznej, a nie
    czescia numeru.

    A poza tym to masz oczywiscie racje.

  • 24. Data: 2002-09-02 13:29:09
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Robert" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > To co podajesz np. "0427120904" to tez "nie ma takiego numeru", bowiem 0
    > jest prefixem w przypadku preselekcji albo z budki telefonicznej, a nie

    Coś wymyślasz :-). Weź komórkę do łapy i zadzwoń na +427120904 a potem na
    0427120904 - i który numer jest nieprawidłowy? Oczywiście ze stacjonarnym
    już nie jest tak prosto :-)))

    K. Kowalski

  • 25. Data: 2002-09-02 15:51:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Krzysztof Kowalski wrote:

    > Coś wymyślasz :-). Weź komórkę do łapy i zadzwoń na +427120904 a
    > potem na 0427120904 - i który numer jest nieprawidłowy? Oczywiście ze
    > stacjonarnym już nie jest tak prosto :-)))

    To nie jest żaden dowód: konkretna implementacja na komórce to jedno, a
    symboliczne znaczenie plusika istnieje długo przed telefonią komórkową i
    jest ogólniejsze, tak jak je wyraziłem wyżej.

    Ale proponuję EOT bo NTG

  • 26. Data: 2002-09-02 19:05:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Robert <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akvg37$ita$...@t...icpnet.pl...

    > Teraz sie czepiasz Sławek. "+" nie oznacza, ze numer jest
    > miedzynarodowy,

    Oznacza wlasnie to - ze numer jest miedzynarodowy.
    Wszystkie znane mi telefony komorkowe tak jednoznacznie go rozumieja.
    Z sieci dowiaduja sie co maja podstawic za "+"

    > tylko symbolicznie reprezentuje "co tam jeszcze trzeba
    > dokrecic na poczatku". Np. mozna 01044 albo 01033 albo 010 48 albo 0 -
    > zalezy skąd się dzwoni, nie??

    IMHO nie.
    Gdyby tak bylo to znak "+" bylby niejednoznaczny i nie daloby sie wybrac
    numeru telefonu poprzedzonego plusem bez "wytlumaczenia" telefonowi co ma z
    tym znakiem zrobic.

    > To co podajesz np. "0427120904" to tez "nie ma takiego numeru", bowiem 0
    > jest prefixem w przypadku preselekcji albo z budki telefonicznej, a nie
    > czescia numeru.

    Jest taki numer. Kiedy dzwonisz z komorki.
    "+" na poczatku tez sie identyfikuje (lub nie) w komorce.

    > A poza tym to masz oczywiscie racje.

    Oczywiscie ;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 27. Data: 2002-09-02 19:11:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Robert <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al01dn$tv2$...@t...icpnet.pl...

    > To nie jest żaden dowód: konkretna implementacja na komórce to jedno, a
    > symboliczne znaczenie plusika istnieje długo przed telefonią komórkową i
    > jest ogólniejsze, tak jak je wyraziłem wyżej.

    Tylko, ze tego ogolniejszego to nikt nie stosuje bo ono nic nie znaczy (moze
    znaczyc rozne rzeczy i w zwiazku z tym nie wiadomo co znaczy)
    A ta "konkretna implementacja na komórce" jest przyjetym standardem
    miedzynarodowym w sieciach GSM (byc moze, ze w innych tez, ale tego nie
    wiem)

    > Ale proponuję EOT bo NTG

    OK, od poczatku bylo NTG, tylko sie autor watku chcial wymadrzac...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 28. Data: 2002-09-03 06:05:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Wątek już wprawdzie się kończy, ale jako, że prawidłowej odpowiedzi nie
    > było, to:
    > +423 Lichtenstein

    O, zesz w morde, faktycznie ;-)
    A jeszcze niedawno bylo +4175 jak do Szwajcarii.
    Jest ruch w interesie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 29. Data: 2002-09-03 16:22:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...com> writes:

    > Oznacza wlasnie to - ze numer jest miedzynarodowy.
    > Wszystkie znane mi telefony komorkowe tak jednoznacznie go rozumieja.
    > Z sieci dowiaduja sie co maja podstawic za "+"

    W zasadzie to nawet nie - one go przekazuja sieci, a ta wie o co chodzi.

    Pamietam, ze kiedys byly takie sposoby zapisywania numerow, uzywane
    m.in. w komunikacji miedzy mieszkancami roznych panstw itp.:

    (xx) yyyyyyy
    +(cc-xx) yyyyyyy
    albo
    +cc-xx-yyyyyyy

    Przy czym ten pierwszy byl oczywiscie krajowy, nie posiadal kodu panstwa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator