  • 31. Data: 2002-09-16 17:15:45
    Temat: Re: czek potwierdzony - najlepszy sposób kupna działki bud.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > A co ma byc?
    > Sprzedawca dostal pieniadze, to o co ma wystepowac?

    O nastepne pieniadze - kto zagwarantuje, ze tego nie zrobi?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 32. Data: 2002-09-17 07:45:07
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jak ja kupowałem mieszkanie, to u notariusza nie było żadnych pieniędzy.
    > Zadatek (znaczny) był już na koncie sprzedającego, a w akcie notarialnym
    > był zapis, że pozostała część ceny ma się do dnia.... znaleźć na
    > należącym do sprzedającego rachunku bankowym nr..... Jak nie to
    > egzekucja.
    > Koniec kropka. Pani notariusz wprawdzie kwękała, że jak to tak (bo
    > musiała pewnie szablon umowy zmienić) ale ją spacyfikowałem.

    Ta sama procedura.
    Tyle, ze zadatek nie byl znaczny :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 33. Data: 2002-09-17 07:47:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > O nastepne pieniadze - kto zagwarantuje, ze tego nie zrobi?

    Nikt.
    Ale poszukam sposobu obrony :-)

    Karol

  • 34. Data: 2002-09-17 08:11:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > egzekucji -

    > dowod

    Musialby byc psychicznie chory gdyby cos takiego zrobil.

    > Nikt.
    > Ale poszukam sposobu obrony :-)

    Sposob jest prosty.
    1. Komornik musi poinformowac o przystapieniu do egzekucji.
    2. Jezeli wczesniej mnie nie poinformuje, to musi to zrobic w momencie
    zajecia pieniedzy na koncie (pieniadze na koncie leza dalej, ale ja nie moge
    ich ruszyc).
    3. Ja pokazuje dowod zaplaty.
    4. Koniec
    5. Mozna wystapic z powodztwem cywilnym przeciwko nieuczciwemu sprzedawcy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 35. Data: 2002-09-17 11:58:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > Musialby byc psychicznie chory gdyby cos takiego zrobil.

    Niekoniecznie, teraz ludzie robia rozmaite swinstwa nie tylko z powodu
    chorob psychicznych.

> [...]
    > zajecia pieniedzy na koncie (pieniadze na koncie leza dalej, ale ja nie moge

    Na pewno? Cos mi sie to nie wydaje.

    > 5. Mozna wystapic z powodztwem cywilnym przeciwko nieuczciwemu sprzedawcy.

    To oczywiste, ale tak samo sprzedawca moze wystapic w powodztwem przeciw
    nieuczciwemu kupujacemu, jesli ten mu nie zaplaci. Wiec nie widze
    powodu, by przerzucac ryzyka ze sprzedawcy na kupujacego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 36. Data: 2002-09-17 12:04:47
    Od: Bartek Golenko <b...@d...caton.com.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    > To znow jest niekorzystne dla kupujacego. Bo zaplaci, bedzie mial dowod
    > wplaty itd, i co z tego?

    I jest juz wlascicielem.

    IMHO to jest chyba najlepszy sposob - tak przynajmniej ja kupowalem dom.
    Sytuacja byla taka ze kupilismy go w styczniu, wedlug umowy
    poprzedni wlasciciele mieszkali tam do kwietnia. Platnosc byla rozlozona
    na 2 raty ("symetrycznie" wzgledem chwili opuszczenia domu).
    Pierwsza rata byla placona _PO_ podpisaniu aktu - czyli ja poddawalem
    sie temu rygorowi egzekucji z odpowiednieniego paragrafu co do tej
    platnosci, potem poprzedni wlasciciele poddawali sie temu rygorowi
    co do opuszczenia domu i znowu ja co do drugiej platnosci.

    Jak chcecie to moge przepisac dokladne brzmienie odpowiednich punktow
    aktu notarialnego.

    --
    Bartlomiej Golenko
    b...@z...ita.pwr.wroc.pl

  • 37. Data: 2002-09-17 13:22:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bartek Golenko <b...@d...caton.com.pl> writes:

> [...]
    > platnosci, potem poprzedni wlasciciele poddawali sie temu rygorowi
    > co do opuszczenia domu i znowu ja co do drugiej platnosci.

    Problem tylko w tym, ze zgoda na egzekucje oznacza, ze w przypadku
    nieuczciwej drugiej strony, najpierw trzeba poddac sie egzekucji,
    a pozniej dochodzic swoich praw w sądzie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 38. Data: 2002-09-17 14:21:09
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Niekoniecznie, teraz ludzie robia rozmaite swinstwa nie tylko z powodu
    > chorob psychicznych.

    > Na pewno? Cos mi sie to nie wydaje.

    Przedyskutowalem z prawnikami.
    Nie mam juz innych argumentow poza cytatmi z przepisow, ale nie o to chyba
    chodz.

    sprzedawcy.

    Za to, ze sprzedawca wystapil o "lewą" egzekucję.

    > To oczywiste, ale tak samo sprzedawca moze wystapic w powodztwem przeciw
    > nieuczciwemu kupujacemu, jesli ten mu nie zaplaci.

    Sprzedawca wystepuja z egzekucja i komornik wejdzie mu na nieruchomosc.

    > Wiec nie widze
    > powodu, by przerzucac ryzyka ze sprzedawcy na kupujacego.

    Ja nie przerzucam zadnego ryzyka. Pokazalem tylko jak dziala mechanizm
    dobrowolnego poddania sie egzekucji. Dziala to skutecznie nie tylko w
    przypadku nieruchomosci.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 39. Data: 2002-09-17 14:54:19
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Sep 2002 15:22:44 +0200,
    osoba podpisana: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    napisała:
    > Bartek Golenko <b...@d...caton.com.pl> writes:

    [...]

    > Problem tylko w tym, ze zgoda na egzekucje oznacza, ze w przypadku
    > nieuczciwej drugiej strony, najpierw trzeba poddac sie egzekucji,
    > a pozniej dochodzic swoich praw w sądzie.

    Chyba można wnieść protest od postanowienia.
    KJ

    --
    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 40. Data: 2002-09-17 15:33:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > Przedyskutowalem z prawnikami.
    > Nie mam juz innych argumentow poza cytatmi z przepisow, ale nie o to chyba
    > chodz.

    Szczerze mowiac nigdy komornik nie musial ode mnie niz egzekwowac,
    wiec po prostu nie wiem - stad moje pytanie. Gdy komornik dostaje
    sprawe w swoje rece, czy na pewno dowod wplaty uchroni kupujacego
    przed egzekucja? W koncu dowod wplaty mogl zostac sfalszowany,
    pieniadze mogly byc zaplata za cos innego, albo mogla to byc tylko
    czesc sumy - czy na pewno komornik ma bawic sie w sedziego i rozstrzygac
    spor, zamiast po prostu zrobic to, co do niego nalezy?

    > sprzedawcy.
    >
    > Za to, ze sprzedawca wystapil o "lewą" egzekucję.

    Domyslam sie, tyle ze zawsze strona pokrzywdzona moze o to wystapic,
    takze jesli zadnej egzekucji nikt sie nie poddawal.

    Wiec po co egzekucja?

    > Ja nie przerzucam zadnego ryzyka. Pokazalem tylko jak dziala mechanizm
    > dobrowolnego poddania sie egzekucji. Dziala to skutecznie nie tylko w
    > przypadku nieruchomosci.

    Ale to jest skutecznosc jednostronna, to dziala wylacznie z korzyscia
    dla sprzedajacego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator