  • Data: 2002-09-17 15:33:41
    Temat: Re: czek potwierdzony - najlepszy sposób kupna działki bud.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > Przedyskutowalem z prawnikami.
    > Nie mam juz innych argumentow poza cytatmi z przepisow, ale nie o to chyba
    > chodz.

    Szczerze mowiac nigdy komornik nie musial ode mnie niz egzekwowac,
    wiec po prostu nie wiem - stad moje pytanie. Gdy komornik dostaje
    sprawe w swoje rece, czy na pewno dowod wplaty uchroni kupujacego
    przed egzekucja? W koncu dowod wplaty mogl zostac sfalszowany,
    pieniadze mogly byc zaplata za cos innego, albo mogla to byc tylko
    czesc sumy - czy na pewno komornik ma bawic sie w sedziego i rozstrzygac
    spor, zamiast po prostu zrobic to, co do niego nalezy?

    > sprzedawcy.
    >
    > Za to, ze sprzedawca wystapil o "lewą" egzekucję.

    Domyslam sie, tyle ze zawsze strona pokrzywdzona moze o to wystapic,
    takze jesli zadnej egzekucji nikt sie nie poddawal.

    Wiec po co egzekucja?

    > Ja nie przerzucam zadnego ryzyka. Pokazalem tylko jak dziala mechanizm
    > dobrowolnego poddania sie egzekucji. Dziala to skutecznie nie tylko w
    > przypadku nieruchomosci.

    Ale to jest skutecznosc jednostronna, to dziala wylacznie z korzyscia
    dla sprzedajacego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator