  • 1. Data: 2006-04-20 13:27:46
    Temat: co zrobic z czekiem bankierskim ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    Witam, mam taki oto problem:
    Bedac kiedys w USA zalozylem sobie rachunek inwestycyjny/konto w banku
    EdwardJones. Prowadzilem wowczas dzialalnosc gosp. wiec zalozylem z nazwa
    firmy. Dzialalnosc potem zlikwidowalem (jak rowniez firmowe konto) i
    chcialem tez zamknac tamten rachunek w USA. Przyslali mi czek bankierski (do
    inkaso) w rownowartosci pozostalych na koncie srodkow, ale wystawiony
    zgodnie ze stanem faktycznym, na firme.

    Co mam teraz zrobic aby zamknac tamten rachunek ? W banku oczywiscie nie
    chca mi go zrealizowac, bo teoretycznie nie jestem jego beneficjentem.

    Z gory dziekuje za sugestie.

    P/S za prowadzenie r-ku nic nie place, co kwartal przysylaja mi wyciagi -
    chcialbym sie tego pozbyc
    a moze jednak go zostawic, tylko jakie sa praktyczne zalety z posiadania
    takiego r-ku ?
    - moze podsunie ktos jakis pomysl ?

  • 2. Data: 2006-04-20 13:55:09
    Temat: Re: co zrobic z czekiem bankierskim ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    news wrote:

> [...]
    > wyciagi - chcialbym sie tego pozbyc
    > a moze jednak go zostawic, tylko jakie sa praktyczne zalety z

    Pomysł raczej bardzo luźny, bo nie wiem czy jakikolwiek bank w Polsce
    na to pójdzie: indos czeku.

  • 3. Data: 2006-04-20 16:26:17
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    a moze reaktywowac ten rachunek i zaczac grac na nowojorskiej gieldzie ?
    :-))

    przy okazji pytanie, czy to byloby legalne ?

  • 4. Data: 2006-04-21 01:28:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:
> [...]
    > chcialbym sie tego pozbyc
    > a moze jednak go zostawic, tylko jakie sa praktyczne zalety z posiadania

    załóż sobie przez internet jakieś konto w USA na siebie.

    Napisz z tyłu na czeku:
    pay to the order of Imie i Nazwisko.
    for deposit only

    Podpisz się pod tym tak jak się podpisywałeś zakładając firmę, wrzuć w
    kopertę i wyślij do banku na swoje konto tym razem prywatne.
    A potem się martw jak zlikwidować konto prywatne.

  • 5. Data: 2006-04-21 02:03:52
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e29cfd$a7v$1@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...
    > Podpisz się pod tym tak jak się podpisywałeś zakładając firmę, wrzuć w
    > kopertę i wyślij do banku na swoje konto tym razem prywatne.
    > A potem się martw jak zlikwidować konto prywatne.

    NO wlasnie.... albo wyslij komus w Stanach z indosem na czeku.

    AP