  • 1. Data: 2006-04-20 09:22:03
    Temat: Umowa przedwstepna a wniosek o kredyt
    Od: "Prawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    chce zakupic mieszkanie i splacic je w wiekszosci za pomoca kredytu. Wiem
    jednak, ze banki odrzucaja 50% wnioskow o kredyt. Wiec mimo, ze wniosek o kredyt
    zamierzam zlozyc w co najmniej 2 bankach, martwi mnie zapis, jaki umiescil w
    umowie przedwstepnej moj developer:

    "W przypadku odstąpienia od Umowy przez DEWELOPERA z winy KUPUJĄCEGO, KUPUJĄCY
    zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w wysokości 5% ceny sprzedaży
    Przedmiotu Umowy, w terminie dwóch tygodni licząc od dnia otrzymania
    oświadczenia DEWELOPERA o odstąpieniu od Umowy. DEWELOPER dokona zwrotu
    wpłaconych przez KUPUJĄCEGO kwot bez odsetek, po potrąceniu kary umownej, w
    terminie 14 dni."

    Zalozmy, ze te umowe podpisuje w takiej formie, w jakiej ona jest, ale zaden
    bank nie udziela mi kredytu. W tym momencie plyne na grube pieniadze.
    Czy taka umowa jest w dzisiejszych czasach standardem? Czy moze to tylko moj
    developer czuje sie juz Panem i Wladca i sobie dyktuje masakryczne warunki umow?

    Pozdrawiam,
    Prawdziwa Blondynka

  • 2. Data: 2006-04-20 09:38:54
    Temat: Re: Umowa przedwstepna a wniosek o kredyt
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Prawdziwa Blondynka porozsypywal nastepujace haczki:
    > chce zakupic mieszkanie i splacic je w wiekszosci za pomoca kredytu. Wiem
    > jednak, ze banki odrzucaja 50% wnioskow o kredyt.
    A skad to wiesz? Ja wiem ze banki walcza o klientow. Prosty test...
    pojdz do kilku bankow i jakiegos doradzcy (np expander), niech Ci
    wylicza zdolnosc kredytowa. Jesli wyjdzie Ci z zapasem, z papierami dot.
    mieszkania wszystko bedzie w porzadku oraz bedziesz mial papiery na
    potwierdzenie Twoich dochodow, to czemu bank mialby nie udzielic Ci kredytu?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-04-20 09:40:28
    Od: "harryzimm" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Prawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:516d.0000008a.444752ba@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    > chce zakupic mieszkanie i splacic je w wiekszosci za pomoca kredytu. Wiem
    > jednak, ze banki odrzucaja 50% wnioskow o kredyt.

    Skąd masz takie ciekawe informacje o tym 50%??

    HZ

  • 4. Data: 2006-04-20 10:12:44
    Od: "Prawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl>

    > A skad to wiesz?

    OK moze nie sa to dokladne dane statystyczne, ale wyczytalam to w Wyborczej w
    jakims artykule dotyczacym brania kredytow.
    Czyli jesli wszystkie papiery dot. nieruchomosci oraz mnie sa w porzadku, nie
    powinnam sie martwic o ten zapis w umowie?

    Pozdrawiam,
    Prawdziwa Blondynka

  • 5. Data: 2006-04-20 10:18:43
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

    > Skąd masz takie ciekawe informacje o tym 50%??

    No jak to - albo się dostanie kredyt, albo nie: jak w mordę strzelił
    wychodzi 50%/50%.... tak samo zresztą jak szansa wygrania 6-tki w totku...
    ;)))))

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 6. Data: 2006-04-20 10:59:14
    Od: chrabcio <s...@t...pl>

    Prawdziwa Blondynka napisał(a):

> [...]
    > Czyli jesli wszystkie papiery dot. nieruchomosci oraz mnie sa w porzadku, nie
    > powinnam sie martwic o ten zapis w umowie?

    powinnaś (powinienś), dlatego warto mieć z banku jakieś wstępne papiery
    z podpisem doradcy na wstępne wyliczenie zdolności, potem jak sprawa
    trafi do sądu to musisz tylko udowodnić że to nie z twojej winy nie
    jesteś w stanie podpisać umowy tylko z winy banku...

    z drugiej strony wiem że developerzy zwracają te zadatki bojąc się o
    opinię, nikt nie chce żeby o nim pisano źle w gazetach, ja sie bujałem
    dwa miesiące z mbankiem bo sie uparłem że u nich wezmę kredyt, lecieli w
    kulki na maxa, szczyt niekompetencji i robienia z klienta jaj,
    ostatecznie wziąłem kredyt w "banku developera" Tobie też polecam takie
    rozwiązanie, bierz kredyt tam gdzie Cie kieruje developer, potem sie
    bedziesz woził z spłatą w innym banku, to rozwiązanie ma ten plus że jak
    Ci ten bank nie da kredytu to nie ma bata żeby developer Ci nie oddał
    kasy bo wtedy można sie pokusić aby ich oskarżyć o próbę wwyłudzenia
    pieniędzy :) (ważne żeby bank developera nie miał ograniczeń czasowych
    do spłaty kredytu)

    --
    chrabcio

  • 7. Data: 2006-04-21 08:51:34
    Od: "Prawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
> [...]
    > trafi do sądu to musisz tylko udowodnić że to nie z twojej winy nie
    > jesteś w stanie podpisać umowy tylko z winy banku...

    czy taka kwestie rozwiazalaby wiec promesa kredytowa?

    Pozdrawiam,
    Prawdziwa Blondynka

  • 8. Data: 2006-04-21 09:45:12
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Prawdziwa Blondynka porozsypywal nastepujace haczki:
    > czy taka kwestie rozwiazalaby wiec promesa kredytowa?
    IHMO tak

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl