  • 1. Data: 2006-04-20 13:07:25
    Temat: Kredyt hipoteczny w PLN a wejscie do stefy euro
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Witam
    Zastanawia mnie taka rzecz - biore kredyt hipoteczny w PLN, w pewnym
    momencie Polska wchodzi do strefy euro. Wiec kredyt bedzie
    przewalutowywany na euro. I teraz pytanie, po jakim kursie - tzn czy to
    bank sobie sam okresla czy tez brany jest pod uwage kurs wymiany,
    narzucony przez wladze centralne (nbp, rzad itp, uzgodniony z unia)?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 2. Data: 2006-04-20 13:43:53
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w PLN a wejscie do stefy euro
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    badzio wrote on 2006-04-20 15:07:
> [...]
    > bank sobie sam okresla czy tez brany jest pod uwage kurs wymiany,
    > narzucony przez wladze centralne (nbp, rzad itp, uzgodniony z unia)?
    Jak będzie tak jak na dzikim zachodzie, to raczej po sztywnym kursie,
    znanym jakiś czas przed, po takim samym po jakim zostaną przewalutowane
    również oszczędności i pensje oraz po jakim powinny ceny w sklepach -
    ale tu pewnie będzie nowa zasada zaokrąglania.

    Michał M

  • 3. Data: 2006-04-20 21:17:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    MrMrooz napisał(a):
    > Jak będzie tak jak na dzikim zachodzie, to raczej po sztywnym kursie,
    > znanym jakiś czas przed, po takim samym po jakim zostaną przewalutowane
    > również oszczędności i pensje
    Aha, czyli raczej mala szansa na to, zeby bank sobie ustalil swoj wlasny
    kurs przeliczania:)
    To druga sprawa... jak sie zmieni oprocentowanie kredytu? Zakladajac ze
    biore zlotowki i mam w umowie napisane Wibor6M + 1%. To przechodzac na
    euro, automatem zmieni sie to na Euroibor6M + 1%? Czy tez bedzie jakas
    renegocjacja warunkow? Wiem ze to po czesci wrozenie z fusow, ale moze
    ktos z Was wie jak to bylo w krajach znajdujacych sie juz w strefie
    euro. Albo moze tez przypadkiem wypowie sie jakis pracownik banku
    odpowiedzialny za kredyty;)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-04-21 07:15:02
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Albo moze tez przypadkiem wypowie sie jakis pracownik banku odpowiedzialny

    Akurat nie jestem pracownikiem banku, ale mysle ze taki chlopina niewiele
    bedzie teraz wiedzial.
    Mysle, ze w miare zblizania sie do terminu wprowadzenia euro stopy proc.w
    pln i eur bedą coraz blizsze sobie,
    a w momecie przejscia wibor pln zamieni sie w wibor eur, kiedy zlotówka
    przestanie funkcjonowac.
    w tej chwili takze funkcjonują dwie rozne stopy referencyjne Euroibor i
    Libor EUR i roznice miedzy nimi są 'tipsowe',
    wiec podobnie bedzie z polskimi stopami proc. Gdyby bylo inaczej,
    spowodowaloby to tzw arbitraz, czyli pozycznaie pieniądza z jednego rynku po
    nizszej stopie
    i lokowanie go na rynku o wyzszej stopie.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-04-21 09:09:06
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:e28224$l7h$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > bank sobie sam okresla czy tez brany jest pod uwage kurs wymiany,
    > narzucony przez wladze centralne (nbp, rzad itp, uzgodniony z unia)?

    Czym się przejmujesz? Romek Giertych mówi że do strefy euro wejdziemy
    okolo 2055r. Patrząc na to jaki mamy rząd w tej chwili jest to dość
    prawdopodobne.

    --
    pozdrawiam
    P.