  • Data: 2003-05-29 09:27:44
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > nie! Policzmy...
    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=149&id=10142
    >
    > Dochody podatkowe w roku 2001, wykonanie: 23444,2 mln zł

    w tych dochodach nie ma uwzglednionych wplywow od DG i kasy chorych.
    Prawidlowa wiec kwota bedzie oscylowac w ok. 40mld

    > 800 to obecnie (chyba już) minimalne wynagrodzenie dla osoby
    > pracującej na pełny etat.

    w teorii. sa tacy co zarabiaja mniej..

    > Niby to jest 20 zł miesięcznie więcej (tylko dla najmniej
    > zarabiających!), ale przecież wprowadzenie podatku pogłównego

    jakbys dobrze policzyl i uwzglednil skladki na KCH i DG to okazaloby sie ze
    jak duzy jest ten wzrost - nie o 250zl rocznie ale przynajmniej o 50%

    > spowodowałoby spory wzrost aktywności przedsiębiorców. Ba, stwierdzę

    Mylisz dwie rzeczy. PDOF nie ma wplywu na aktywnosc przedsiebiorcow. Ich
    interesuja stawki CIT. Chyba ze mowisz o DG ktora zrecznie ominales
    wczesniej...

    > nawet, że bardzo dużo obcokrajowców mogłoby zacząć się rozliczać z
    > podatków w PL.
    > Innym skutkiem byłoby zmniejszenie bezrobocia (bo obniżyłyby się
    > koszty pracy), więc tych "głów" do płacenia byłoby więcej. A i

    dalej nie rozumiesz. Jak ktos zatrudnia osoby zarabiajace po 800zl i im maja
    wzrosnac podatki to jak to sie ma do obnizki kosztow pracy ?

    > zwolnienie tysięcy urzędników od PDOF też byłoby z korzyścią dla
    > dochodów budżetu.

    Ich pensje to grosze w porownaniu z budzetem.

    > Osoba zarabiająca (brutto!) 903 zł miesięcznie zapłaci mniej
    > pogłównego niż płaci PDOF.

    policz raz jeszcze tym razem dobrze

    > tak - on już swoje do wspólnej kasy włożył.

    wlozyl na swoja emeryture. Ale na emeryturze tez chce korzystac z drog,
    szpiatala czy z policji, a moze nie chce ?

    > w celu, który nam wszystkim powinien przyświecać: w rozwoju Polski.

    Niszczenie najbiedniejszych przez dowalenie im podatku nie jest zadnym
    rozwojem.

    D.