  • 31. Data: 2002-05-11 20:30:52
    Temat: Re: citkowa umowa
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > A co na to prawnicy ? Taka umowe to ja moge sobie wydrukowac sam.

    Ostatnio podpisalem i odeslalem taka umowe do Inetii - Umowa o korzystanie z
    dostepu do internetu poprzez ich numer dial-up.

    Pozdr,
    Karciarz01

  • 32. Data: 2002-05-11 20:40:30
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Czyli dalej wg Ciebie zawarcie umowy nie jest czynnością bankową tylko
    > oświadczeniem woli?

    Zawarcie umowy rachunku bankowego wg. mnie (i prawa bankowego) nie jest
    czynnoscia bankowa. Nie upieram sie, ale dalej zostaje przy swoim :-)).
    Oprocz tego poczytam oczywiscie prawo bankowe i .... sie zastanowie.

    > Jak widzisz, czyności bankowe dochodzą do skutku w wyniku oświadczeń woli.

    Zgoda.

    > Dlatego też powstała wątpliwość o zakresie przedmiotowym art. 7 prawa
    > bankowego.

    Juz nie wiem co tu jest grane, bo:

    Regulamin citi: rozdzial II par. 2
    1. W celu otwarcia Konta Osobistego Klient skada wypeniony i podpisany
    Wniosek o otwarcie Konta Osobistego.
    W przypadku zbierania ofert poza lokalem Banku Klient ma prawo, w terminie
    10 dni od dnia zawarcia Umowy, odstapic
    od Umowy bez podania przyczyn.
    2. Zawarcie Umowy pomidzy Bankiem a Klientem nastpuje w formie pisemnej, po
    pozytywnym rozpatrzeniu przez
    Bank Wniosku, o ktorym mowa w ust. 1, przez podpisanie Umowy przez obie
    strony.
    3. Bank zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia Umowy bez podania przyczyn.

    Z opisu Wojtka wynika, ze tam jest przepytywanka. Widzialem na stronie citi
    wniosek. Tak wiec to co dostal Wojtek to chyba jest wniosek nazwany 'umowa'
    (sic!!). Bo nie wierze, ze w BHW siedza sami idioci ? Umowe pewnie dostanie
    pozniej, z podpisami osoby upowaznionej.
    Chyba trzeba bylo od tego zaczac :-))

    pozdrawiam
    witek

  • 33. Data: 2002-05-11 21:59:49
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 11 May 2002 22:40:30 +0200, "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote:

> [...]
    >(sic!!). Bo nie wierze, ze w BHW siedza sami idioci ? Umowe pewnie dostanie
    >pozniej, z podpisami osoby upowaznionej.

    Wniosek to pierwsze dwie strony. Trzecia to umowa i naglowek jasno to
    mowi. Trudno bedzie pozniej zrobic umowe podpisana przez obydwie
    strony.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 34. Data: 2002-05-13 10:31:26
    Temat: Re: citkowa umowa OT
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Witek wrote:
    > Poza tym jest cos takiego w
    > polskim prawie jak_pelnomocnictwo,

    Witam.
    W nawiązaniu do tego niezwykle ;-) pasjonującego tematu:

    Co się stanie jak umowę (np. moją z bankiem) podpisze pracownik
    _nie_mający_ pełnomocnictwa? Przeciez ja, jako klient, mam stosunkowo
    niewielkie mozliwosci upewnienia się że dany pracownik upoważnienie
    posiada.

    Czy taka umowa jest ważna (a pracownik niech sobie szuka nowej pracy,
    ale to już nie mój problem), czy jest nieważna?

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 35. Data: 2002-05-13 16:29:18
    Od: "Metaxa" <m...@s...pl>

    ja zalozylem wlasnie konto w Integrum i jakie bylo moje zdziwienie, jak
    zamiast umowy wreczono mi potwierdzenie otwarcia rachunku!

    --
    Pozdrawiam,
    Metaxa

    m...@s...pl
    http://www.ja-na-pyrypy.prv.pl

  • 36. Data: 2002-05-13 16:34:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ja zalozylem wlasnie konto w Integrum i jakie bylo moje zdziwienie, jak
    > zamiast umowy wreczono mi potwierdzenie otwarcia rachunku!

    eee a w Forisie w e-pakiecie nic nie daja :)

  • 37. Data: 2002-05-18 01:03:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > Czy taka umowa jest ważna (a pracownik niech sobie szuka nowej pracy,
    > ale to już nie mój problem), czy jest nieważna?

    Jest niewazna, a pracownik powinien pofatygowac sie do prokuratury
    celem zawiadomienia jej o popelnieniu przestepstwa, ew. wniesc sprawe
    przeciwko nieuczciwej osobie.

    Zreszta takie przypadki juz sie zdazaly (niekoniecznie w banku),
    z tym ze pracownik nie musial wiedziec w danej chwili ze juz nie
    jest pracownikiem...
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 38. Data: 2002-05-18 09:32:01
    Od: "Metaxa" <m...@s...pl>

> [...]
    > _nie_mający_ pełnomocnictwa? Przeciez ja, jako klient, mam stosunkowo
    > niewielkie mozliwosci upewnienia się że dany pracownik upoważnienie

    Teraz zdaje sie jest obowiązek umiszczania takiej informacji w miejscach
    dostępnych dla klienta.

    --
    Pozdrawiam,
    Metaxa

    m...@s...pl
    http://www.ja-na-pyrypy.prv.pl

  • 39. Data: 2002-05-18 20:39:21
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Jozef Zbrodel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy taka umowa jest ważna (a pracownik niech sobie szuka nowej pracy,
    > ale to już nie mój problem), czy jest nieważna?

    W praktyce chroni Cie art. 97 Kodeksu cywilnego: osobe czynna w lokalu
    przedsiebiorstwa przeznaczonym do obslugiwania publicznosci poczytuje sie w
    razie watpliwosci za umocowana do dokonywania czynnosci prawnych, ktore
    zazwyczaj bywaja dokonywane z osobami korzystajacymi z uslug tego
    przedsiebiorstwa.

    Pozdrawiam, Beniowa

  • 40. Data: 2002-05-24 08:10:51
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Beniowa wrote:

> [...]
    > razie watpliwosci za umocowana do dokonywania czynnosci prawnych, ktore
    > zazwyczaj bywaja dokonywane z osobami korzystajacymi z uslug tego

    O! Dzięki bardzo!

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]