    From: "Witek" <w...@p...onet.fi>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: citkowa umowa
    Date: Sat, 11 May 2002 22:40:30 +0200

    > Czyli dalej wg Ciebie zawarcie umowy nie jest czynnością bankową tylko
    > oświadczeniem woli?

    Zawarcie umowy rachunku bankowego wg. mnie (i prawa bankowego) nie jest
    czynnoscia bankowa. Nie upieram sie, ale dalej zostaje przy swoim :-)).
    Oprocz tego poczytam oczywiscie prawo bankowe i .... sie zastanowie.

    > Jak widzisz, czyności bankowe dochodzą do skutku w wyniku oświadczeń woli.

    Zgoda.

    > Dlatego też powstała wątpliwość o zakresie przedmiotowym art. 7 prawa
    > bankowego.

    Juz nie wiem co tu jest grane, bo:

    Regulamin citi: rozdzial II par. 2
    1. W celu otwarcia Konta Osobistego Klient skada wypeniony i podpisany
    Wniosek o otwarcie Konta Osobistego.
    W przypadku zbierania ofert poza lokalem Banku Klient ma prawo, w terminie
    10 dni od dnia zawarcia Umowy, odstapic
    od Umowy bez podania przyczyn.
    2. Zawarcie Umowy pomidzy Bankiem a Klientem nastpuje w formie pisemnej, po
    pozytywnym rozpatrzeniu przez
    Bank Wniosku, o ktorym mowa w ust. 1, przez podpisanie Umowy przez obie
    strony.
    3. Bank zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia Umowy bez podania przyczyn.

    Z opisu Wojtka wynika, ze tam jest przepytywanka. Widzialem na stronie citi
    wniosek. Tak wiec to co dostal Wojtek to chyba jest wniosek nazwany 'umowa'
    (sic!!). Bo nie wierze, ze w BHW siedza sami idioci ? Umowe pewnie dostanie
    pozniej, z podpisami osoby upowaznionej.
    Chyba trzeba bylo od tego zaczac :-))

    pozdrawiam
    witek