  • Data: 2005-01-25 13:59:32
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy ktoś już to stosuje?
    Od: "Paweł" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niedawno przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł. Zastanawiam się, czy gdzieś
    > na świecie jest to realizowane.
    > Otóż po zapłaceniu rachunku w sklepie, chciałbym mieć możliwość uzyskania
    > kopii paragonu w formacie elektronicznym, aby łatwo można było pobrać go
    do
    > programów kontrolujących budżet domowy.

    daj spokój, dawno temu środowiska księgowych sugerowały różnym producentom
    systemów finansowych by uzgodnili i wdrożyli jeden spójny system eksportu /
    importu danych finansowych z programów (żeby klient biura rachunkowego na
    koniec miesiaca mógł przynieść do biura rach dyskietkę z zapisaną sprzedażą
    i zakupami, a księgowy zamiast kilka - kilkanaście godzin ręcznie
    przeklepywać dane poprostu wczytałby dyskietkę i zajął się księgowaniem)

    pomysł mimo że gołym okiem widać iż jest fajny nie doczekał się wdrożeń ,
    mimo że byłby z pewnością szeroko stosowany, pożyteczny i nie w dodatku jego
    wdrożenie nie pociągałoby za sobą praktycznie żadnych większych kosztów

    > Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    w przypadku Twojego pomysłu sorki za krytyczne spojrzenie ale po 1-sze mało
    kto by tego używał - więc korzyść dla ogółu prawie żadna, natomiast koszty
    wdrożenia kolosalne (wyobraź sobie próbę instalowania tysięcy specjalnych
    czytników czy drukarek we wszystkich potencjalnych sklepach)