  • 1. Data: 2005-01-25 08:27:38
    Temat: ciekawy pomysł - czy ktoś już to stosuje?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Witam,

    Niedawno przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł. Zastanawiam się, czy gdzieś
    na świecie jest to realizowane.
    Otóż po zapłaceniu rachunku w sklepie, chciałbym mieć możliwość uzyskania
    kopii paragonu w formacie elektronicznym, aby łatwo można było pobrać go do
    programów kontrolujących budżet domowy.

    Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 2. Data: 2005-01-25 08:29:32
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy ktoś już to stosuje?
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisała:

> [...]
    >programów kontrolujących budżet domowy.
    >Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    Myślę, że zainteresowanie byłoby znikome. Za to koszt wdrożenia bardzo
    wysoki

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2005-01-25 08:53:59
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kopii paragonu w formacie elektronicznym, aby łatwo można było pobrać go

    ja kontroluję budżet sprawdzając stan blokad na karcie kredytowej :)

  • 4. Data: 2005-01-25 09:43:29
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

> [...]
    do
    > programów kontrolujących budżet domowy.
    >
    > Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    U nas? Jeszcze długo nie...
    Za to są programy do zarządzania budżetem domowym, które
    pobierają transakcje z konta bankowego przez internet.
    To jest prawie to samo, przy założeniu, że wszędzie
    płacisz kartą :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 5. Data: 2005-01-25 10:10:39
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
> [...]
    > do
    > programów kontrolujących budżet domowy.
    >
    > Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    Jedyna sensowna możliwość jaka mi się nasuwa to płatność kartą chipową, na
    której odnotowana jest historia transakcji i czytnik dołączony do domowego
    komputera, wczytujący taką historię np. do Excela czy innego M$ Money.
    Jeszcze inna - ale już bardziej kłopotliwa - to wydruk paragonu z
    dwuwymiarowym kodem kreskowym (tzn. takim "mozaikowym"), do tego skaner i
    soft odczytujący zawartość kodu. Ale szybciej chyba byłoby wklepać ręcznie z
    paragonu :)

    Oczywiście jest jeszcze inna możliwość - każdy obywatel ma wszczepioną pod
    skórę kapsułkę identyfikującą, która autoryzuje każdą transakcję, a historia
    tychże jest do ściągnięcia z Ministerstwa Prawdy ;))) - ale to już sf
    skrzyżowane z Orwellem :-o

    T.

  • 6. Data: 2005-01-25 10:14:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Miroo_news" <m...@R...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pobierają transakcje z konta bankowego przez internet.
    > To jest prawie to samo, przy założeniu, że wszędzie

    no w sumie tak :)
    tyle, że na rachunku karty masz na przykład "zakupy: 280 zł" a nie możesz
    rozgraniczyć spożywczych i chemicznych oraz "przyjemności", jeśli zakupy
    robione w dużym sklepie

    poza tym taka opcja ułatwiałaby odszukanie paragonu, jeśli na przykład jest
    niezbędny do reklamacji

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 7. Data: 2005-01-25 10:22:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > w sklepie, chciałbym mieć możliwość uzyskania kopii paragonu w
    > formacie elektronicznym, aby łatwo można było pobrać go do programów

    Widzę jedno rozwiązanie dające pewną namiastkę takiej usługi a możliwe
    kosztowo - kod kreskowy na paragonie z podstawowymi informacjami.

    > Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    Nie. Co łatwo zweryfikować patrząc jakie powodzenie mają programy do
    zarządzania budżetem.

  • 8. Data: 2005-01-25 10:22:38
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > której odnotowana jest historia transakcji i czytnik dołączony do domowego
    > komputera, wczytujący taką historię np. do Excela czy innego M$ Money.

    dokładnie tak widziałbym tą usługę :)

    >........Ale szybciej chyba byłoby wklepać ręcznie z paragonu :)

    no tak - chyba, że na paragonie masz co tydzień jakieś 50 pozycji, a zakupy
    codziennne jakieś 10

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 9. Data: 2005-01-25 11:25:28
    Od: f...@y...com

    MBNA Net Access - nie ma kopii paragonu, ale autoryzacje sa wyszczegolnione
    natychmiast po ich dokonaniu - z suma, nazwa sklepu i miejscem transakcji.

    Wyciag miesieczny mozna pobrac do Microsoft Money albo Quicken.

    Jak dla mnie - wystarcza :)

  • 10. Data: 2005-01-25 12:14:35
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    > no tak - chyba, że na paragonie masz co tydzień jakieś 50 pozycji, a
    > zakupy
    > codziennne jakieś 10

    Eeee... tego... no, tak jakby tak właśnie miewam i jakoś daję radę :))). Ale
    na pewno wygodne to to nie jest.

    T.