  • Data: 2005-01-25 15:46:31
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy ktoś już to stosuje?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:ct5jlv$ji6$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Paweł z adresu <t...@o...pl> napisał(a):

    > natomiast koszty wdrożenia kolosalne (wyobraź sobie próbę
    > instalowania tysięcy specjalnych czytników czy drukarek we wszystkich
    > potencjalnych sklepach)

    dlaczego kolosalna?
    a właśnie ePoint pyta w konkursie, jakie jeszcze usługi powinien realizować
    POS :)

    wystarczy, aby POS mógł pobrać dane z kasy fiskalnej - a później już tylko
    kopia na kartę chipową
    jedyny koszt to czytnik u klienta - ale być może pojawiłyby się automaty do
    kopiowania z karty na CD :)))
    no a jeszcze lepiej, jeśli po autoryzacji kartą taki rachunek trafiałby do
    nas e-mailem lub był do pobrania z witryny internetowej ...
    szkoda, że nie jestem już studentem - zgłosiłbym pomysł do jakiegoś
    konkursu - może zostałby sfinansowany i wdrożony

    ale chyba już za daleko w przyszłość wybiegam :) dla usprawiedliwienia :

    1. czy wiecie, że w Finlandii nawe w pubach za 1 piwo można kartą zapłacić i
    nie trwa to dłużej niż 10 sekund. Wszyscy płacą i nikt nie boi się, że po
    zapłacie w pubie za chwilę z karty znikną mu wszystkie środki :)

    2. mBank nie zadzwonił, kiedy nagle zapłciłem 90 zł za 4 piwa :) (takie są
    ceny) - mimo, że transakcja pierwsza od kilkunastu miesięcy za granicą

    3. kiedyś mówiłem koledze, że już w niedługiej przyszłości karty płatnicze i
    przelewy będą znacznie bardziej popularne niż pieniądze.... no i kilka dni
    temu ktoś kupił od niego coś na allegro i spytał, czy nie będzie problemu,
    jesłi zapłaci gotówką :)))

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)