  • Data: 2005-01-27 08:39:18
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In message n...@4...com, Jarek
    Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > eee, zobacz jaka jest różnica w cenie czytnika 2D i "1D". Te tańsze
    > też są dla firm, solidne, odporne. Być może jest to kwestia skali, ale

    Różnica na pewno jest, ale to chyba ze względu na mechanizm
    laserków. Ja bym to sobie raczej wyobrażał w postaci zwykłego
    skanera, takiego jak były przed laty - który się przesuwa
    po skanowanym dokumencie. Teraz kosztowałby taki chyba grosze.
    Ewentualnie zostają zwykłe skanery A4.
    A może wystarczyłaby zwykła kamerka internetowa? Tylko nie wiem
    czy rozdzielczości wystarczy... Ale ten sprzęt też się rozwija..

    > gdyby taki system (raportowania zakupów klientowi) miał się przyjąć,
    > to prędzej na kartach chipowych (może nawet bezstykowych): terminal
    > kosztuje 50-200 zł, a pamięć coraz tańsza. Zabezpieczenia
    > niekonieczne, więc i jakiś super hiper (czyt. drogi) procesor na
    > karcie niepotrzebny.

    Terminale są coraz tańsze ale i coraz bardziej zawodne. No i wymaga to
    rzeczywiście dodatkowych nakładów, zarówno w sklepie, w bankach
    wydających karty jak i u klienta w domu. No i jak wszyscy zaczną
    płacić kartami... oj to będzie się czekać w kolejkach :)
    Zresztą wiele sklepów pozwala płacić kartą dopiero przy zakupie powyżej
    np. 50zł. Taki nieduży prostokącik na wydruku byłby po prostu
    wygodniejszy podczas sprzedaży, niezależnie czy kupowałoby się
    tylko gazetę czy 2 wózki żarcia, niestety wymagałby nieco więcej
    zachodu w domu.

    > hmmm, nie wiem jak wygląda sprawa praw/patentów do kodów 2D, ale chyba
    > PDF417 jest chroniony.

    Noby patent jest, ale...
    Cytat z:
    http://www.symbol.com/news/pressreleases/press_relea
    ses__pdf417prod__cl.html

    "In compliance with the AIM intellectual property requirements,
    Symbol represents that the PDF417 symbology present in the
    AIM specification is entirely in the public domain and free
    from any use restriction, licenses and fees."

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale chyba można korzystać z tego kodu.

    Pozdrawiam
    Miroo