  • 41. Data: 2005-03-22 18:45:00
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy źle?
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Aha. I potem token do tokena, do tego drugiego tokena zdrapki, które
    > zahasłowane będą jeszcze jednym tokenem.

    W zasadzie po co napad, może po prostu od razu wpłacić pieniądze złodziejowi
    na konto - najlepiej ustanowić zlecenie stałe :-)

  • 42. Data: 2005-03-22 18:45:32
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Ale PIN _jest_ na karcie czipowej (tzw. pin offline).

    znów "niestety", ale tylko dla użytkownika

  • 43. Data: 2005-03-22 18:47:36
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > czy w polskim jezyku nie ma odpowiednika tego slowa? daleko chyba nie
    trzeba
    > szukac
    > http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=fraud&tr
    =ang-auto&x=0&y=0
    > i po co nam te makaronizmy?

    Proponuję napisać do BZ WBK. Ów "fraud" wziąłem z ich strony dot.
    wprowadzenia karty chipowej.

  • 44. Data: 2005-03-22 19:10:11
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Mialem na mysli sytuacje, w ktorej posiadacz karty bedzie mogl zmienic
    > PIN bez udzialu banku. Tylko wkladajac karte do czytnika, np. w swoim
    > komputerze. I tak w ogole to niewykluczone ze to jest mozliwe,
    > natomiast S/Key to sie zrobic na razie nie da.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    W bankomacie BZ WBK mozesz zmienic PIN do karty w kazdej chwili. Co ciekawe
    wg TOiP operacja jest bezplatna (http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194618).

  • 45. Data: 2005-03-22 20:40:49
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy ?le?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Szymon napisał(a):

    > A na czym polega w/g Ciebie zmniejszona możliwość kradzieży karty z paskiem
    > od karty z paskiem i chipem?

    Kradzieży _środków_ !

  • 46. Data: 2005-03-22 21:18:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > W bankomacie BZ WBK mozesz zmienic PIN do karty w kazdej chwili. Co ciekawe
    > wg TOiP operacja jest bezplatna (http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194618).

    Rany, ja wiem ze na wielu kartach magnetycznych mozna zmienic PIN
    w okienku/banku/internecie i moze jeszcze w inny sposob, i ze czesto
    mozna to robic 3 x dziennie nie placac dodatkowo.

    Co innego karta z procesorem, na ktorej PIN mozna by bylo zmienic
    bez udzialu jakiejkolwiek infrastruktury banku. Bez zadnego z nim
    kontaktu. PIN na karcie, nie w komputerze banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2005-03-22 21:20:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <v...@w...epf.pl> writes:

    > A na czym polega w/g Ciebie zmniejszona możliwość kradzieży karty z paskiem
    > od karty z paskiem i chipem?

    Nie kradziezy karty, ta sie specjalnie nie zmienia. Kradziezy pieniedzy
    bez posiadania oryginalnej karty - np. poprzez klonowanie paska.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2005-03-22 21:40:52
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Nie kradziezy karty, ta sie specjalnie nie zmienia. Kradziezy pieniedzy
    > bez posiadania oryginalnej karty - np. poprzez klonowanie paska.

    ale pasek na chipowych nadal jest, zatem chyba tak samo da sie go skopiować.
    Zauważyłem też, iż do niedawna pisano, że chipa skopiować się nie da. W tej
    chwili BZ WBK ostrożniej podaje, że jest to możliwe, ale dość trudne. Coś mi
    się zdaje, że zanim doczekamy się li tylko chipowych kart to będą one tak
    banalnie kopiowane jak pasek dziś.

  • 49. Data: 2005-03-23 07:07:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl said the following On 2005-03-22 19:43:
    > begin --> Tue, 22 Mar 2005 16:35:06 +0100, w
    > <d...@b...kjonca.bogus>, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    > ... a firmy wg NIP.

    I zonwu mamy 2 rodzaje identyfikatorów.....
    KJ

  • 50. Data: 2005-03-23 09:56:04
    Od: "rbi" <r...@n...pl>

    > Proponuję napisać do BZ WBK. Ów "fraud" wziąłem z ich strony dot.
    > wprowadzenia karty chipowej.

    A, to zwracam honor. Ale pisac do WBK to juz mi sie absolutnie nie chce, bo
    pewnie i tak nie wywolaloby to zadnego efektu. Juz pewnie lepiej byloby
    napisac do prof. Miodka, on przynajmniej reaguje :)

    M.