  • Data: 2005-03-23 14:51:11
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy ?le?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Szymon" <v...@w...epf.pl> writes:

    > ale pasek na chipowych nadal jest, zatem chyba tak samo da sie go skopiować.

    Owszem, ale ja nie pisalem o trudnosci kopiowania paska, ale o kradziezy
    pieniedzy przy uzyciu np. kopii karty - takiej tylko z paskiem
    i np. hybrydy.

    O ile pasek kopiuje sie dokladnie tak samo, o tyle pieniadze ukrasc
    trudniej.

    > Zauważyłem też, iż do niedawna pisano, że chipa skopiować się nie da.

    Zalezy kto pisal.
    Ogolnie rzecz biorac jest to jakis tam wyscig zbrojen pomiedzy
    producentami kart oraz ew. lamaczami. Aczkolwiek wyglada na to, ze
    wiekszosc trywialnych sposobow juz od dawna nie dziala.

    Jesli koszt kopiowania pojedynczej karty >> ukradzionych przy jej uzyciu
    pieniedzy, to problemu nie ma.

    > W tej
    > chwili BZ WBK ostrożniej podaje, że jest to możliwe, ale dość trudne. Coś mi
    > się zdaje, że zanim doczekamy się li tylko chipowych kart to będą one tak
    > banalnie kopiowane jak pasek dziś.

    Nie.
    Pasek jest tak samo latwo skopiowac dzis jak i w momencie wprowadzania
    kart. Teoria jest dobrze poznana i opisana, od zawsze wiadomo ze nie ma
    przed tym zabezpieczenia.

    Chip to zamkniety mikrokomputer. Teoretycznie nie da sie odczytac
    zawartosci jego pamieci zadnym normalnym sposobem. Czasem okazuje sie,
    ze mozna pokombinowac, zaklucic prace procesora albo probowac jakichs
    metod niszczacych, i uzyskac interesujace dane. Ale to ma sie nijak
    do latwosci skopiowania paska.
    --
    Krzysztof Halasa