  • 21. Data: 2002-02-06 07:52:04
    Temat: RE: bezplatna karta do placenia w Internecie ?
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Wojtek Frabinski wrote:

    > ee, powaznie ? Nie spotkalem sie z tym. Co najwyzej cala
    > transkacja byla autoryzowana dopiero w momencie wyslania ale
    > wtedy tez blokada pojawia sie dopiero w tym momencie. Ale
    > niby jak mozna zrozbic, ze najpierw bedzie blokada a dopiero
    > pozniej transakcja zostanoe przeslana do rozliczenia ?

    Chyba mowisz o sytuacji gdy u eMerchanta stoi zwykly POS.
    W istniejacych w Polsce rozwiazaniach platnosci kartowych on-line w
    Internecie autoryzacja nastepuje w momencie wyrazenia checi dokonania
    zakupu przez klienta.
    Potwierdzenie transakcji przez eMarchanta to jednak zupelnie inny proces

    Pomiedzy autoryzacja i rozliczeniem moze uplynac naprawde sporo czasu.
    To tez jest jednak naturalne - sklep obciaza karte w momencie wysylki
    towaru.
    Chyba Wojtku nie chcialbys zostac obciazany zanim towar zostanie w ogole
    wyslany ?

    Pozdrawiam,

    Sebak

  • 22. Data: 2002-02-06 07:54:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 05, 2002 at 09:44:44PM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > co rozumiesz przez "schodzi" ?

    Proces jest w wiekszosci wypadkow dwuetapowy - autoryzacja a potem
    rozliczenie.

    Przez 'schodzi' rozumiem rozliczenie. Pierwssze to tak naprawde tylko
    blokada srodkow na koncie.

    No, Sebak juz odpisal ;-)

    --

    --w

  • 23. Data: 2002-02-06 08:46:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Sebak" <s...@y...com> napisal w wiadomosci

    > To tez jest jednak naturalne - sklep obciaza karte w momencie wysylki
    > towaru.
    > Chyba Wojtku nie chcialbys zostac obciazany zanim towar zostanie w ogole
    > wyslany ?

    Hehe.... idealista ;). Niestety nie zawsze jest tak slodko. W grudniu
    robilem zakupy w WS i poniewaz zdarzyly mi sie z nimi jest pewne klopoty,
    specjalnie wpisalem w formularzu uwage ze maja nie rozliczac transakcji
    przed wyslaniem paczki. Oczywiscie rozliczyli przed wyslaniem, chyba 2 dni
    wczesniej. Niewielka roznica, ale jednak zdarza sie, ze sklepy robia to
    przed wyslaniem. Czasami zdarza sie oczywiscie odwrotnie np. jak zamawialem
    kwiaty za posrednictwem Merlina obciazyli mnie jakis tydzien po dostarczeniu
    przesylki, ale to chyba wlasnie dlatego, ze byl posrednik. Ostatnio tez Era
    mi zrobila podobny numer ;). W dokumentach Ery wplata zaksiegowana, a
    obciazenia na karcie brak, pojawilo sie w nastepnym okresie rozliczeniowym.
    Tu pewnie nasz ukochany aklajer sie ociagal ;).
    Szczerze mowiac bardziej mi sie podobaja te ostatnie przypadki, chodz w
    praktyce to nie ma duzego znaczenia. BTW skad sie wziely takie wymagania, ze
    transakcja powinna byc rozliczona w okresie 7-21 dni?

    Maciej

    Na jakim banku ostatnio najbardziej sie zawiodlam/lem? - Ankieta
    http://faq4pbb.netforia.pl/ankieta/
    Opis:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=15398997

    Glosow zarejestrowanych: 113
    Potwierdzonych: 90
    Liderzy:
    Inteligo 38,89%
    mBank 21,11%
    BPHPBK 10%

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 24. Data: 2002-02-06 08:57:27
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 06, 2002 at 09:46:59AM +0100, MK wrote:

    > Hehe.... idealista ;). Niestety nie zawsze jest tak slodko. W grudniu
    > robilem zakupy w WS i poniewaz zdarzyly mi sie z nimi jest pewne klopoty,

    WS to wogole spedzil duzo czasu zanim zaczeli dzialac normalniej. Ale
    wciaz gina im zamowienia. Jak do nich nei zadzwonisz to czekasz ... ja
    czekalem 3 tygodnie ostatnim razem, po telefonie przesylka byla w 3
    czy 4 dni.

    Zeby nie bylo - na Merlinie wieszam psy tez, bo niszcza ksiazki.

    > Szczerze mowiac bardziej mi sie podobaja te ostatnie przypadki, chodz w
    > praktyce to nie ma duzego znaczenia. BTW skad sie wziely takie wymagania, ze
    > transakcja powinna byc rozliczona w okresie 7-21 dni?

    visa/epi pewnikiem.

    --

    --w

  • 25. Data: 2002-02-06 09:02:47
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Wojtek Piecek wrote:

    > visa/epi pewnikiem.

    Pewnikiem to umowy acquirer-merchant.

    Pozdrawiam,
    Sebak

  • 26. Data: 2002-02-06 09:13:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Pewnikiem to umowy acquirer-merchant.

    To wiem, bo dostalem taka informacje od aklajera [tego ulubionego]. Tylko
    zastanawiam sie skad sie ciora te wymagania w umowach. Czy z wymagan
    organizacji, czy zalezy tylko od polityki przyjetej przez aklajera.

    Maciej

  • 27. Data: 2002-02-06 09:24:52
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Szukam karty, ktora zastapilaby karte VE Inteligo, czyli ma nastepujace
    > cechy:
    >
    > 1. mozna nia placic w Internecie
    > 2. jest karta debetowa, czyli mozna zciagnac z niej tylko to co jest na
    > rachunku
    > 3. jest tansza niz Inteligo (od 15.02 trzeba placic 0.99 zl miesiecznie)

    Citiconnect CITIBANK (wada - krajowa)

  • 28. Data: 2002-02-06 09:25:23
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 6 Feb 2002 08:54:54 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Proces jest w wiekszosci wypadkow dwuetapowy - autoryzacja a potem
    >rozliczenie.
    >
    >Przez 'schodzi' rozumiem rozliczenie. Pierwssze to tak naprawde tylko
    >blokada srodkow na koncie.

    chyba ciagle nie do konca kapuje.
    Jak place nawet elektronem w sklepie to tez sa dwa etapy. Najpierw mam
    blokade, w nocy POS wysyla info do centrum a dopiero za pare dni
    transakcja schodzi i jest rozliczenie.
    Z tego co piszesz wynika, ze przy IO najpierw jest blokada, potem
    system czeka z wyslaniem do centrum informacji o rozliczniu, dopiero
    do momentu wysylki a dopiero kilka dni po wysylce bedzie "fizyczne"
    obciazenie konta. Czy tak ?

    >No, Sebak juz odpisal ;-)

    hmm, nie jestem na 100% pewnien ale chyba jak kupowalem w CDnow i
    Amazonie to bylo po prostu tak ze cala autoryzacja byla przeprowadzana
    dopiero w momencie kiedy zamowienie bylo gotowe do wysylki. W momencie
    skladania zamowienia srodkow na karcie miec nie musialem.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 29. Data: 2002-02-06 09:26:49
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 6 Feb 2002 10:24:52 +0100, <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Citiconnect CITIBANK (wada - krajowa)

    nie zartuj, ten system nawet w kraju nie ma porownania w ilosci
    pinktow akceptujacych do VISY

  • 30. Data: 2002-02-06 09:34:13
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > nie zartuj, ten system nawet w kraju nie ma porownania w ilosci
    > pinktow akceptujacych do VISY

    wiem, ale coś bezpłatnego ciężko znaleść.