  • 41. Data: 2002-04-03 19:19:04
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    powiem wam, ze ja w rozne cuda moge uwierzyc
    W grudniu wyslalem SMSa do Ideii (a co mam ich kurde kryc) po IDEA WAPARK
    SMS.
    Przyszedl sobie poczta, zarejestrowalem na swoj samochod i ekstra dzialalo.
    W miedzyczasie dorejestrowalem na swoj numer telefonu drugi identyfikator na
    inny samochod (bylej juz ;) dziewczyny). Zeby z niego korzystac trzeba bylo
    wyslac P + numer jej identyfikatora
    Wszystko bylo spoko, az do dzisiaj.
    Okazalo sie, ze moj glowny identyfikator - ten ktory rejestrowalem jako
    pierwszy i uzywalem od grudnia najnormalniej... zniknal z systemu.
    Nie ma go. Nigdy nie bylo samochodu o takiej rejestracji w ich systemie a
    numer identyfikatora jeszcze nie byl rejestrowany.
    Bo tak twierdza technicy!!! I to ja sie myle i 3 rozne infolinki zaczynaly
    mi wmawiac, ze ja sie pomylilem i tak dalej.

    Zadna nie chciala slyszec ze ja uzywalem normalnie tego od grudnia i
    dzialalo, bo w ich systemie nie ma sladu nawet tego... Czyli ja pieprze
    smuty.

    Napisalem reklamacje, zobaczymy co z tego wyniknie - drugi raz ich
    niezawodny system spieprzyl sie - poprzendim razem polecenie zaplaty -
    zgonili na bank. Teraz- chyba zaczna twierdzic ze ja zglupialem i zwidy
    mialem a to co za szyba siedzialo prawie 4 miesiace to pestka.

    Mialem dwa identyfikatory ostal mi sie jeden... Ciekawe jak to wytlumacza...

    Przypomina mi sie "rok 1984"

  • 42. Data: 2002-04-03 19:20:43
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Zobaczcie jak Minik zmienil front od razu ;)))
    >
    > Warte obserwacji ha ha

    O ty malpo wredna =))))
    Na ile to sie umawialismy na 700 sztuk? =))))

  • 43. Data: 2002-04-03 19:26:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "bromden"
    > 1. komputer generuje dowolne, calkiem przypadkowe haslo h
    (.......)
    > 4. k. zapisuje d, drukuje i zapomina h
    >
    > 5. uzytkownik dostaje h

    skoro moze drukowac je powtornie to znaczy ze:
    - albo pierwsze haslo z listy nie jest "calkiem przypadkowe"
    i lista zaczyna sie od jakiejs pamietanej jednej liczby
    a wtedy caly proces mozna w kazdej chwili powtorzyc
    - albo drukuje i nie zapomina - pamieta cala liste

    Pamietam ze generator liczb pseudolosowych wystartowany
    pare razy z tej samej liczby dawal taki sam ciag odpowiedzi.
    Oczywiście taki generator ktory zadnych innych parametrow nie pobiera
    *** blad ***

  • 44. Data: 2002-04-03 20:05:01
    Od: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl>

    "bromden" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message
    > zwroc uwage, ze jest to blad w sposobie postepowania zusu,
    > a nie w *zasadzie* szyfrowania/uwierzytelniania z dwoma kluczami,

    Zgadzam się calkowicie - ale kontekst mojej wypowiedzi był taki:

    > dokladnie!
    > nawet zus to zrozumial,

    Dlatego napisałem, ze ZUS tego nie zrozumiał. Wprowadził nowoczesność żeby
    było nowocześnie ale nikt tam nie zastanowił się po co to wprowadza - i
    teraz mamy klucze elektroniczne do podpisu byle czego przez byle kogo.

    Szczerze mówiąc szerszy kontekst tego wątku - sposób drukowania TANów przez
    Inteligo zasługuje na taki sam komentarz. Jest nowoczesnie, numerki nawet
    chronione zdrapką, tylko że jakoś nie bardzo jednorazowe... Z drugiej
    strony - choc to dziura w bezpieczeństwie, to wciąz nie sądzę, zeby byla
    wielka. Z pewnością niewielu ludzi może wydrukowac to ponownie. Dziurę
    podobnych rozmiarów mogą stanowić administratorzy bankowego systemu
    komputerowego (choć nie muszą, procedur nie znam).

    PiK

  • 45. Data: 2002-04-03 20:11:39
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Przypomina mi sie "rok 1984"

    Niestety nie pamietam go, nawet przez mgle =) Mozesz przypomniec co bylo w
    '84?

  • 46. Data: 2002-04-03 20:20:04
    Od: "krab" <k...@h...pl_______>

    Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w
    > Spokojnie....
    > 1) To moze byc podpucha zwykla od Inteligo - konkurencja sie polasi zrobi

    wiesz, gdybym tu pisal od wczoraj, to moze moglbys tak o mnie napisac, ale
    nie od wczoraj tu cos wtracam

    > Reasumjac - jak nie zobacze, to nie uwierze. Zobaczymy czy autor postu sie
    > jeszcze odezwie.

    a niby dlaczego mialbym milczec ??
    Nigdy nie balem sie nawet mocnych slow - by wyrazic swe emocje

    a niby jak mam Ci to udowodnic ?? he ??
    Chcesz - wypijemy piwo - pokaze - ale tylko w mojej wsi :-)) nie myslisz
    chyba, ze bede jezdzil z tym po polsce :-)) hi hi
    a co do absurdow i różnych niedorobek - to one są niestety dokładnie dokoła
    czyli wszędzie w tym kraju, a ja niestety zaczynam sie przyzwyczajac :_(

    > Przypomina mi sie "rok 1984"

    Tez czasem uzywam tego porownania :-) chociaz ostatnio przeszedłem na
    "Kafkę"

  • 47. Data: 2002-04-03 20:26:25
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    m...@m...net (minik) wrote in <a8f5gt$b29$1@news.onet.pl>:

    >No ale przeciez one w bazie musza byc. Inaczej nie zalogowalbys sie na
    >konto.

    Oj, minik ...kompromitujesz sie ! Tu nawet nie potrzeba duzej wiedzy o kryptografii,

    wystarczy troszke pomyslec.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 48. Data: 2002-04-03 20:26:31
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Niestety nie pamietam go, nawet przez mgle =) Mozesz przypomniec co bylo w
    > '84?

    Wielki Brat i te sprawy i jak ladnie falszowali to co bylo zaleznie
    odsytuacji

  • 49. Data: 2002-04-03 20:26:51
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia śro, 03 kwi 2002 at 14:38 GMT,
    blad <b...@W...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <
    > Kazda lista hasel jednorazowych to lista ilus odpowiedzi po wrzuceniu
    > jakiegos ostatnio uzytego hasla i zeby ją powtorzyc wystarczy zapamietać to
    > ostatnio podane haslo. Jesli komputer bankowy nie umialby tej listy
    > odtworzyc to na jakiej podstawie swierdzalby ze twoja odpowiedz jest
    > poprawna ;-)))

    nie to miało działać inaczej :)

    1-generowane hasło nr 12345 dla usera 9876 brzmi xxxxx
    2-robimy krypt tego xxxxx i wychodzi 1672556554332 co skrzetnie
    zapisujemy do bazy jako zakodowane haslo nr 12345 dla usera 9876
    3-haslo xxxxx wedruje na drukarke i po wydrukowaniu jest bezpowrotnie
    kasowane

    Bank nie dysponuje haslem xxxxx w zadnym miejscu

    4-klient sie loguje podajac haslo xxxxx
    5-bank robi krypt otrzymanego hasla (xxxxx) i wychodzi mu 1672556554332
    6-porownuje je z zapisanym w bazie i wychodzi mu ze to to samo haslo

    tyle ze taka procedura NIE UMOZLIWIA wydrukowanie duplikatu karty kodów

    Dostrzegam tu tylko jedna mozliwosc - operator, system, lub drukarka
    powtórzyła wydruk jeszcze przed zniszczeniem kodów. Żeby daleko nie
    szukać taka duza drukarka HP przy zacieciu papieru, ponawia sama
    drukowanie kartek które według niej powinny wyjść uszkodzone (różnie jej
    te rachunki wychodzą - zwykle drukuje jedną, dwie kartki zduplikowane)

    Jurek

  • 50. Data: 2002-04-03 20:28:29
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ale falszerstwo podpisu jest do udowodnienia, z kodem jednorazowym jest
    > juz inaczej :)

    O ile podpisujący ma wyrobiony podpis, z milion razy go przećwiczył... to
    tak
    Ale mnóstwo obywateli podpisuje się rzadko i nie umie się dwa razy tak samo
    podpisać, szczególnie jeśli jest duży odstęp czasu
    A już podpis na karcie bankomatowej.... to miodzio

    Mi nie udało się jeszcze nigdy tak podpisać flamastrem na karcie jak na
    papierze, a mam dużo kart

    Co mógłby tu zrobić grafolog ???? Nic