  • 41. Data: 2010-04-02 15:44:28
    Temat: Re: bankowa bezczelność allegro
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:hp4ug1$u13$1@news.onet.pl...
    > Kupujac od Ciebie czekałbym na wysyłke kilka dni i przedmiot dostał po
    > swiętach pewnie.

    Zaraz.. nie kapuję
    Też sprzedaje okazjonalnie
    Ale wytłumacz mi prosze 2 przypadki:

    1. nie płacę przez aledrogo, ja mam konto mBank, kupujący ma mBank.
    Robie przelew czy mTransfer i kasa jest w sekundy

    2. płacę przez aledrogo, ja mam konto mBank, kupujący ma mBank
    Robię przelew na aledrogo popołudniu, pojawia sie kasa na aledrogo na drugi
    dzien około południa?. Robią potem przelew na konto sprzedającego to dotrze
    na kolejny dzień (no może wieczorem jak zdąży, ale wysłać paczki i tak się
    nie zdąży)

    Gdzie widzisz w pierwszym wypadku kilka dni na wysyłkę a w drugim
    błyskawiczną wysyłkę? Nie mogę tego zrozumieć.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2010-04-02 15:48:44
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 17:44:28 +0200, Irokez napisał(a):

    > 1. nie płacę przez aledrogo, ja mam konto mBank, kupujący ma mBank.
    > Robie przelew czy mTransfer i kasa jest w sekundy

    O ile obaj mają konta w mbanku i kupujący ma na nim pieniądze.
    I jaki problem dopisać w aukcji: "Masz konto w mbanku? Chcesz błyskawicznej
    wysyłki? Zapłać bezpośrednio na konto nr:".
    Kupujący nie ma przecież obowiązku płacenia przez PzA.

    --
    Kojer

  • 43. Data: 2010-04-02 15:51:37
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Wcale tak nie uważam, podaję przykład nierównego traktowania stron, skoro
    > domagasz się pieniędzy zanim wyślesz to ja jako kupujący mogę domagać się
    > wysyłki natychmiast po zaksięgowaniu u ciebie, bo niby czemu nie.
    > Ale ty domagasz się przywilejów tylko dla siebie. Prawdopodobieństwo tego,
    > że pieniądze za PzA nie zostaną ci wypłacone jest bardzo małe. Równie
    > dobrze mógłbyś uzależniać wysyłkę od tego czy będzie ci się chciało ruszyć
    > dupę i wyciągnąć pieniądze z bankomatu, bo przecież bank może upaść. I tak
    > zwykle ty będziesz mieć pieniądze na koncie wcześniej niż ja towar.

    Ale jest bardzo prosty sposób na rozwiązanie tego problemu, a nawet dwa.
    1. odbierasz towar osobiście
    2. nie kozystasz z jakichkolwiek form sprzedaży internetowej (sklepy online,
    aukcje itp)

    --
    Irokez

  • 44. Data: 2010-04-02 15:57:42
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > błyskawicznej
    > wysyłki? Zapłać bezpośrednio na konto nr:".
    > Kupujący nie ma przecież obowiązku płacenia przez PzA.

    Ja pisze gdzie mam, nie wstydze się tego
    Wysyłałem towar także każdego dnia po 17-stej a w soboty mam dzień wolny
    więc i o 8 rano mogę.
    Nie wiem jak chcesz przeskoczyć temat "mam następnego dnia" kiedy ktoś kupi
    coś w piatek wieczorem.
    Ale może po prostu czegos nie widze bo mało sprzedaję choć konto mam ponad 8
    lat. Wszyscy są zadowoleni jak do tej pory terminowością otrzymania towaru.

    Jak dla mnie PzA jest pod względem sensu mocno naciagane. Nie idzie za tym
    żadna ochrona kupującego. I patrząc na ostatnie ruchy oraz teksty na A-Caffe
    chyba bardziej uwierzę w skan potwierdzenia przelewu od kupującego niż z A

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 45. Data: 2010-04-02 15:58:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 17:51:37 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
    > 1. odbierasz towar osobiście
    > 2. nie kozystasz z jakichkolwiek form sprzedaży internetowej (sklepy online,

    I dokładnie taki sam sposób macie na otrzymanie pieniędzy przed wydaniem
    towaru. Zamień tylko "odbierasz" na "sprzedajesz" w punkcie pierwszym.

    A odnośnie punktu drugiego to ja najchętniej płacę
    kilkanaście/kilkadziesiąt dni po otrzymaniu towaru i PzA mi to wreszcie
    umożliwia na allegro.

    --
    Kojer

  • 46. Data: 2010-04-02 16:02:01
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 17:57:42 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
    > lat. Wszyscy są zadowoleni jak do tej pory terminowością otrzymania towaru.

    Jeszcze raz. Nie wymagam wysyłania natychmiast (to był przykład) i dlatego
    uważam, że wysyłanie towaru dopiero po tym jak sprzedający sobie przeleje z
    PzA do siebie za bezsensowny.

> [...]
    > chyba bardziej uwierzę w skan potwierdzenia przelewu od kupującego niż z A

    Konkrety poproszę. I nie anonimowe głosy z forum, tylko konkretne
    przypadki, że PayU nie przelało w wymaganym terminie pieniędzy
    sprzedającemu.

    --
    Kojer

  • 47. Data: 2010-04-02 16:07:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 17:37, Robert Kois pisze:
    > Wcale tak nie uważam, podaję przykład nierównego traktowania stron, skoro
    > domagasz się pieniędzy zanim wyślesz to ja jako kupujący mogę domagać się
    > wysyłki natychmiast po zaksięgowaniu u ciebie, bo niby czemu nie.

    Możesz się domagać wysyłki zgodnie z terminem ustalonym w aukcji. Reszta
    to tylko życzenia.

> [...]
    > dupę i wyciągnąć pieniądze z bankomatu, bo przecież bank może upaść. I tak
    > zwykle ty będziesz mieć pieniądze na koncie wcześniej niż ja towar.

    Ja się nie domagam żadnych przywilejów po prostu wysyłam towar w
    momencie jak dostanę pieniądze. A nie w momencie gdy dostanie je Allegro
    lub dowolnie inny podmiot, z którym nic mnie nie łączy.

    Zauważ, że przesyłkę wysyłam na adres kupującego, a nie na adres Allegro
    skazując go na łaskę/niełaskę tej firmy. Dlaczego więc ja mam się towaru
    wyzbyć w momencie gdy pieniądze dostaje jakaś obca firma, a ja ich nadal
    nie mam ?

    --
    Mithos

  • 48. Data: 2010-04-02 16:09:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 17:29, Robert Kois pisze:
    > No patrz, a jakoś nie masz nic przeciwko temu by całe ryzyko ponosił
    > kupujący. Bo równie dobrze po zaksięgowaniu możesz towaru nie wysłać albo
    > wysłać śmieć. Przy zwykłym poleconym otwieranym w domu nie mam praktycznie
    > żadnego zabezpieczenia przed takim oszustwem.

    Jeśli ja po otrzymaniu pieniędzy nie wyślę określonego przedmiotu to
    poza tym, że masz możliwości dochodzenia jego wydania na drodze procesu
    cywilnego to jeszcze grozi mi odpowiedzialność karna.

    Kupujący jeśli nie wyśle przelewu nie odpowiada karnie.

    --
    Mithos

  • 49. Data: 2010-04-02 16:10:54
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Jeszcze raz. Nie wymagam wysyłania natychmiast (to był przykład) i dlatego
    > uważam, że wysyłanie towaru dopiero po tym jak sprzedający sobie przeleje
    > PzA do siebie za bezsensowny.

    Zaraz zaraz.. jak to "sobie przeleje"?
    To jak wygląda w takim razie droga pieniędzy?
    1. Kupujący wpłaca na konto Allegro (to wiem bo przez przypadek zacząłem
    kupując wypełniac kartę dostawy i mi się wyświetliło jakieś bliżej nieznane
    konto PayU czy coś takiego więc po prostu przelałem na koto z treści
    powiadomienia z zakupu, wystarszyłem się że pójdzie nie tam gdzie powinno i
    trzeba będzie miesiącami potem to odwijać)
    2. Allegro przelewa kasę na konto sprzedawcy?

    Bo z tego co napisałeś zrozumiałem, że sprzedający dostaje konto bankowe w
    Allegro i tam trafiaja pieniądze i nigdzie dalej nie są przesyłane. Chcąc je
    mieć na "swoim" koncie musi zlecać polecenia przelewu dodatkowo z konta
    bankowego na Allegro?

    Bo w takim przypadku zapis fakt.. bezsensowny. Może zlecić chyba sobie stałe
    zlecenie przelewu z konta Allegrowego na "swoje"?

    --
    Irokez

  • 50. Data: 2010-04-02 16:12:22
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:07:30 +0200, Mithos napisał(a):

    > Możesz się domagać wysyłki zgodnie z terminem ustalonym w aukcji. Reszta
    > to tylko życzenia.

    I regulamin allegro.

> [...]
    > skazując go na łaskę/niełaskę tej firmy. Dlaczego więc ja mam się towaru
    > wyzbyć w momencie gdy pieniądze dostaje jakaś obca firma, a ja ich nadal

    A dlaczego ja mam się wyzbyć pieniędzy skoro towar ma jakiś obcy facet?

    Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
    potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.

    --
    Kojer