  • 51. Data: 2010-04-02 16:14:15
    Temat: Re: bankowa bezczelność allegro
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:dvct1f4zuwjf$.dlg@kojer.kojer...

    > A dlaczego ja mam się wyzbyć pieniędzy skoro towar ma jakiś obcy facet?
    >
    > Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
    > potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.

    A PzA umozliwia to?

    --
    Irokez

  • 52. Data: 2010-04-02 16:15:55
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:09:43 +0200, Mithos napisał(a):

    > Jeśli ja po otrzymaniu pieniędzy nie wyślę określonego przedmiotu to
    > poza tym, że masz możliwości dochodzenia jego wydania na drodze procesu
    > cywilnego to jeszcze grozi mi odpowiedzialność karna.

    Bo zajadów dostanę, już widzę sprawę karną o to, że nie wysłałeś mi książki
    za dychę.

    > Kupujący jeśli nie wyśle przelewu nie odpowiada karnie.

    Sprowadzenie całej sprawy do absurdu nie zmieni faktu, że sprzedający jest
    uprzywilejowany względem kupującego. Co mogę ci zrobić jak zamiast
    nastepnego dnia wyślesz mi towar po tygodniu? Nic. A dzieciak np. nie
    dostanie na urodziny wymarzonych klocków.

    --
    Kojer

  • 53. Data: 2010-04-02 16:22:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > nastepnego dnia wyślesz mi towar po tygodniu? Nic. A dzieciak np. nie
    > dostanie na urodziny wymarzonych klocków.

    Ale to działa w obie strony

    Sprzedawałem kiedyś zestaw Audio i gość przez miesiąc mnie zwodził. Najpierw
    że niby chory potem zero kontaktu.
    Miesiąc towar w paczce leżał. Przez ten czas komus innemu mogłem sprzedać.
    I co? ano tylko negatywa mogłem walnąć. Konto sobie jego dalej działa jak
    teraz patrzę i zakupy robi

    --
    Irokez

  • 54. Data: 2010-04-02 16:24:24
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:10:54 +0200, Irokez napisał(a):

    > Bo z tego co napisałeś zrozumiałem, że sprzedający dostaje konto bankowe w
    > Allegro i tam trafiaja pieniądze i nigdzie dalej nie są przesyłane. Chcąc je
    > mieć na "swoim" koncie musi zlecać polecenia przelewu dodatkowo z konta
    > bankowego na Allegro?

    Nie sprzedaję więc tylko teoretycznie: definiujesz konto na które ma iść
    kasa a potem z poziomu allegro inicjujesz przelew na to konto. Konta
    bankowego nie dostajesz bo PayU to nie bank.
    Może przeczytaj po prostu helpy i regulaminy?

    --
    Kojer

  • 55. Data: 2010-04-02 16:25:53
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 18:12, Robert Kois pisze:
    > A dlaczego ja mam się wyzbyć pieniędzy skoro towar ma jakiś obcy facet?

    Ponieważ wynika to z treści aukcji (umowy), w której dobrowolnie
    bierzesz udział. Czy ktoś Cię zmusza do kupowania u tego konkretnego
    sprzedawcy jeśli nie akceptujesz JEGO warunków ? Nie. Tak więc "nie
    podoba się ? nie licytuj !".

    > Ja tam jestem za tym by sprzedający dostawał kasę dopiero po tym jak
    > potwierdzę, że dostałem to za co zapłaciłem.

    Takie coś istnieje i nazywa się chyba Escrow.

    --
    Mithos

  • 56. Data: 2010-04-02 16:26:56
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:14:15 +0200, Irokez napisał(a):

    > A PzA umozliwia to?

    O ile wiem jeszcze nie (kiedyś to robił "escrow" ale był płatny), a szkoda

    --
    Kojer

  • 57. Data: 2010-04-02 16:30:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:22:06 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
    > I co? ano tylko negatywa mogłem walnąć. Konto sobie jego dalej działa jak

    A zgłosiłeś do Allegro by oddali prowizje? Pewnie nie. I zawsze możesz
    wyraźnie wpisać w akcję, ze jak do tygodnia nie dostaniesz kasy to
    wystawiasz negatywa i zgłaszasz do allegro. Ja jako kupujący mogę tylko
    zaakceptować twoje warunki albo kupić u kogoś innego.

    --
    Kojer

  • 58. Data: 2010-04-02 16:34:53
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 18:25:53 +0200, Mithos napisał(a):

> [...]
    > bierzesz udział. Czy ktoś Cię zmusza do kupowania u tego konkretnego
    > sprzedawcy jeśli nie akceptujesz JEGO warunków ? Nie. Tak więc "nie

    A ty wystawiając na Allegro akceptujesz ich regulamin i zasady. Nie podoba
    się, nie wystawiaj.

    > Takie coś istnieje i nazywa się chyba Escrow.

    I płaci za niego kupujący.

    --
    Kojer

  • 59. Data: 2010-04-02 16:37:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 18:15, Robert Kois pisze:
    > Bo zajadów dostanę, już widzę sprawę karną o to, że nie wysłałeś mi książki
    > za dychę.

    Kwota nie ma znaczenia. Liczy się czyn.

> [...]
    > nastepnego dnia wyślesz mi towar po tygodniu? Nic. A dzieciak np. nie
    > dostanie na urodziny wymarzonych klocków.

    Jeśli ktoś kupuje przez internet jakiś ważny prezent "na styk" to jest
    nieodpowiedzialny i sam sobie winien.

    --
    Mithos

  • 60. Data: 2010-04-02 16:38:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 18:22, Irokez pisze:
> [...]
    > Miesiąc towar w paczce leżał. Przez ten czas komus innemu mogłem sprzedać.
    > I co? ano tylko negatywa mogłem walnąć. Konto sobie jego dalej działa

    Miałem kilka razy identyczną sytuację.

    --
    Mithos