  • 1. Data: 2003-09-28 12:21:56
    Temat: bankomat Euronetu "ukradł" mi gotówkę
    Od: Jakub Wojnarowicz <k...@N...cisn.pl>

    Witam !
    Mam (nie)ciekawą sytuację.

    Posiadam mBankowe eKonto i do niego doczepioną kartę Visa Electron.
    Pewnego dnia chcąc wypłacić z niego gotówkę udałem się do najbliższego
    bankomatu Euronet.

    Wkładam kartę, wpisuję PIN, wpisuję kwotę. Bankomat mieli ok. minuty po czy
    wywala komunikat "transakcja nie mogła zostać zrealizowana" oddaje kartę.
    Pieniędzy nie oddaje.

    Niestety nie wzbudziło to moich podejrzeń. Po paru dniach sprawdzając stan
    konta okazało się, że pieniądze zostały pobrane!!!

    Zgłosiłem z mBanku reklamację transakcji, miła Pani powiedziała, że sprawą
    zajmie się dział transakcji firmy Visa. Czas rozpatrzenia wniosku: 90 dni!!

    Pytania:
    - Jakie są szanse odzyskania pieniędzy ?
    - Czy można przyspieszyć cały proces ?
    - Czy istnieje jakaś "wyższa instancja" do której mogę zgłosić sprawę w
    przypadku niesatysfakcjonującego mnie rozpatrzenia reklamacji ?

    --
    Kuba Wojanrowicz <k...@N...cisn.pl>

  • 2. Data: 2003-09-28 12:28:55
    Temat: Re: bankomat Euronetu "ukradł" mi gotówk
    Od: "Andrzej Rabiczko" <s...@g...pl>

> [...]
    dni!!

    > Pytania:
    > - Jakie są szanse odzyskania pieniędzy ?

    Mój kolega miał identyczna sytuację w PKO SA, niestety rekalamcja
    zostala odrzucona, bo stwierdzono, ze w/g bankomatu (logi + cos tam
    jeszcze) jest wszystko ok. Kolega pozegnal sie z pieniędzmi - znaczy
    bank powiedzial, ze nie odda.

    ar

  • 3. Data: 2003-09-28 12:35:15
    Temat: Re: bankomat Euronetu "ukradł" mi gotówkę
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > - Czy istnieje jakaś "wyższa instancja" do której mogę zgłosić sprawę w
    > przypadku niesatysfakcjonującego mnie rozpatrzenia reklamacji ?

    Dzwoń do Euronetu, miałem podobny problem bankomat wypłacił połowe a
    zablokował całość,
    po 2dniach skorygowano,ale po telefonach do Euronetu ,bo reklamacja bankowa
    może rzeczywiście długo trwać.
    mareK

  • 4. Data: 2003-09-28 12:53:15
    Od: "Krzysiek_S" <s...@p...delthis.onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Wojnarowicz" <k...@N...cisn.pl> napisał w wiadomości

    bedzie nadwyzka gotowki w bankomacie w porownaniu do zapisu dokonanych wyplat,
    to jest to na co czeka bank, mi kiedys oddali kase ale to bylo o dziwo PKO BP

    --
    KS

  • 5. Data: 2003-09-28 12:58:16
    Od: "Marek Kozik" <s...@p...pl>

> [...]
    > Zgłosiłem z mBanku reklamację transakcji, miła Pani powiedziała, że sprawą
    > zajmie się dział transakcji firmy Visa. Czas rozpatrzenia wniosku: 90

    Witaj!

    Miałem podobną sytuację z kartą Inteligo i bankomatem PKO. Pieniążków nie
    dostałem, kasą ściągneli z konta. Rozpatrznie reklamacji trwało dokładnie 90
    dni! Jedno, co podobało mi się w tym wszystkim, to fakt, iż konsultantka
    Inteligo dość często do mnie dzwoniła i informowała o przebiego postępowania
    :)

    Pozdrawiam,
    Marek Kozik

  • 6. Data: 2003-09-28 13:00:10
    Od: "Marek Kozik" <s...@p...pl>

    Zapomniałem dodać, iż po wpłynięciu reklamacji do Inteligo, natychmiast
    uznali mój rachunek reklamowaną kwotą (była jednak zablokowana) i
    ostatecznie zwrócili pieniążki.

    Marek

  • 7. Data: 2003-09-28 13:24:31
    Od: Panda <p...@t...pl>

    Dnia Sun, 28 Sep 2003 14:21:56 +0200, Jakub Wojnarowicz
    <k...@N...cisn.pl> napisał(a):

> [...]
    >- Czy istnieje jakaś "wyższa instancja" do której mogę zgłosić sprawę w
    >przypadku niesatysfakcjonującego mnie rozpatrzenia reklamacji ?

    Przerabiałem to już 3 czy 4 razy. Tylko raz dzwoniłem
    bezpośrednio do mBanku :(, potem to już od razu do
    operatora Euronetu - numer masz na bankomacie. Nie wiem jak
    on to robił, ale sprawdzał od siebie czy faktycznie miał
    miejsce błąd wypłaty. Potem było coś takiego "sami
    poinformujemy bank żeby odblokował" i faktycznie w ciągu
    kilku godzin (!) gotówka wracała na konto. Aha, był jeszcze
    telefon od mLinki że zdjęli blokadę. I tu mi się Euronet
    podoba :))
    Ukłony - Piotr

  • 8. Data: 2003-09-28 13:28:46
    Od: Jakub Wojnarowicz <k...@N...cisn.pl>

    Krzysiek_S wrote:

    > bedzie nadwyzka gotowki w bankomacie w porownaniu do zapisu dokonanych
    > wyplat, to jest to na co czeka bank, mi kiedys oddali kase ale to bylo o
    > dziwo PKO BP

    Niesty, podejrzewam, że mój przypadek jest nieco inny od Waszych. U Was
    transakcja doszła do skutku (tzn. bankomat potwierdził, że wszystko jest
    OK, jedyne czego nie zrobił to nie wydał gotówki). U mnie natomiast
    prawdopodobnie problem powstał na linii bankomat <-> system bankowy
    (komunikat: "transakcja nie mogła zostać zrealizowana") a to może już nie
    być sprawa obsługującego bankomat (w moim przypadku Euronetu) tylko banku.

    --
    Kuba Wojnarowicz <k...@N...cisn.pl>

  • 9. Data: 2003-09-28 13:33:30
    Od: Jakub Wojnarowicz <k...@N...cisn.pl>

    Panda wrote:

> [...]
    > kilku godzin (!) gotówka wracała na konto. Aha, był jeszcze
    > telefon od mLinki że zdjęli blokadę. I tu mi się Euronet

    Nie ukrywam, że ten post mnie mocno podbudował. Trochę już zwątpiłem w ten
    system ;) 1000 zł piechotą nie chodzi...
    Jutro dzwonię do Euronetu (napisze co i jak, dla potomności).

    PS: Mam nadzieję, że fakt ruszenia całej machiny w mBanku nie przeszkodzi w
    załatwieniu sprawy przez Euronet.

    Dzięki !
    --
    Kuba Wojnarowicz <k...@N...cisn.pl>

  • 10. Data: 2003-09-28 13:46:26
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bl6nva$emt$...@S...icm.edu.pl,
    Jakub Wojnarowicz <k...@N...cisn.pl>:

    > Nie ukrywam, że ten post mnie mocno podbudował. Trochę już zwątpiłem
    > w ten system ;) 1000 zł piechotą nie chodzi...
    > Jutro dzwonię do Euronetu (napisze co i jak, dla potomności).

    Moment!
    Przede wszystkim sprawdz dokladnie, czy faktycznie, jak pisales, bank
    "pobral Ci" kwote z konta, czyli zmniejszylo sie saldo, czy raczej tylko
    zalozona zostala blokada (zmniejszyly sie "dostepne srodki"), tak jak u
    Kuby. Jesli tylko blokada, to nie ma problemu, albo zaczekaj, albo zadzwon
    do mBanku i zażądaj zdjecia blokady.

    --
    Robert