  • 31. Data: 2002-02-09 22:47:12
    Temat: Re: bank z nikąd
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a444ii$1fh$1@news.tpi.pl...

    > To nie ma najmniejszego znaczenia. W przypadku gdy bank upadnie,
    niezaleznie
    > od tego co po nim zostanie, klienci otrzymaja tylko to co gwarantuje BFG.
    > Dlaczego? To proste, jesli firma upada to znaczy, ze nie ma pieniedzy [nie
    > ma majatku ktory moze sprzedac] na splate swoich biezacych zobowiazan i
    > zawsze [w 99,9999%] inne banki beda musialy doplacic BFG na wyplate
    > gwarantowanych kwot.
    > Tak wiec dla depozytariusza nie ma to roznicy czy bank mial duzo marmuru,
    > czy tylko telefony i komputery ;).

    czasem wystarczy, ze nie ma już od kogo pożyczyć. a majątek trudno sprzedać.

    Bdyby np bank internetowy miał problem, to przecież nie sprzeda systemu
    komputerowego
    na którym opiera swą działalność ale syndyk masy upadłościowej może to
    zrobić.

    Art 24. ustawy o BFG http://www.bfg.pl/bfg/ustawa.pdf
    mówi: ze:
    "Deponent nie traci prawa do dochodzenia swych roszczeń od banku ponad kwotę
    określona w art 23 ust. 1 i 2 " ( 1k i 18k Euro)

    Rzeczywiście jednak trudno przupuszczać by było z czego dochodzić.

    BAH
    PS.
    Przy okazji warto przeczytać art. 38 b :-)

  • 32. Data: 2002-02-09 23:10:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komputerowego
    > na którym opiera swą działalność ale syndyk masy upadłościowej może to

    Rozpatrujemy tu [po raz kolejny ;)] skutki upadku, a jego nie przyczyny.
    Wiec co bank moze sprzedac, a czego nie, nie ma znaczacego znaczenia. Jesli
    bank marmurowy bedzie mogl sprzedac nieruchomosc to ja najpewniej sprzeda
    przed ogloszeniem upadlosci, czyli depozytariuszom i tak nic z tego nie
    przyjdzie.
    Po drugie nalezy pamietac, ze tzw bank wirtualny nie ma swoich oddzialow,
    ale to nie znaczy, ze nie moze inwestowac w np. nieruchomosci.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 33. Data: 2002-02-10 00:19:03
    Od: "minik" <m...@b...pl>

> [...]
    > Skąd wiesz, czy jakieś gadu-gadu, winamp, czy co gorsza niewidoczny
    > niemal dla użytkownika rebcrawler, czy inny syf, o którego obecności
    > w komputerze można nawet nie mieć pojęcia nie wysyła gdzieś haseł,
    > które wpisujesz? Na razie to brzmi trochę, jak fantazja, ale w miarę
    > wzrostu popularności bankowości internetowej niebezpieczeństwo
    > też będzie rosło. Tu nawet duża ostrożność może okazać się w pewnym
    > momencie zbyt mała. Trzeba by chyba mieć do celów bankowych oddzielny
    > dysk z minimalną instalacją jakiegoś pewnego systemu i nie używać go
    > do niczego innego. Ale kto na to pójdzie?

    Hehe... nie boj zaby, poki co mozna spac spokojnie. BTW znam goscia, ktory
    kupil laptopa tylko do przelewow bankowych LOL =)

  • 34. Data: 2002-02-10 00:59:29
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości ...

    > Po drugie nalezy pamietac, ze tzw bank wirtualny nie ma swoich oddzialow,
    > ale to nie znaczy, ze nie moze inwestowac w np. nieruchomosci.

    Nie bardzo chyba rozumiesz po co zostal stworzony mBank czy
    Inteligo. Nie po to by inwestowac w np nieruchomosci (BTW teraz
    to kiepski interes), ale by dostarczyc kapitalow wlascicielowi
    tj BRE czy BGB. Niebezpieczenstwo tkwi w mozliwosci latwego
    przeciecia tej nici. Wowczas Twoi ulubiency zostaja tylko
    z zobowiazaniami, bez kapitalu i naleznosci.

    JO

  • 35. Data: 2002-02-10 00:59:31
    Od: "minik" <m...@b...pl>

> [...]
    > przeciecia tej nici. Wowczas Twoi ulubiency zostaja tylko
    > z zobowiazaniami, bez kapitalu i naleznosci.

    Predzej BRE czy BGB sprzeda komus innemu swoj dzial bankowosci det. niz
    narazi sie na skandal jakim jest bankructwo.

  • 36. Data: 2002-02-10 01:08:14
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "minik" napisał w wiadomości ...

    > Predzej BRE czy BGB sprzeda komus innemu swoj dzial bankowosci det. niz
    > narazi sie na skandal jakim jest bankructwo.

    Nie pocieszaj sie. Biznes is biznes.
    Zreszta, zeby sprzedac trzeba miec kupca.
    A tak BTW BGB to juz ma skandal.

    JO

  • 37. Data: 2002-02-10 01:31:04
    Od: "minik" <m...@b...pl>

    > Nie pocieszaj sie. Biznes is biznes.
    > Zreszta, zeby sprzedac trzeba miec kupca.
    > A tak BTW BGB to juz ma skandal.

    1. Innego wymiaru. Co innego sa machlojki i manipulacje a co innego
    bankructwo banku-corki/syna.
    2. Jesli to stwierdzenie ma charakter zlosliwy to dodam ze akcjonariusz
    BZWBK ma wcale nie mniejszy skandal =)))

    Pozdrawiam, minik

  • 38. Data: 2002-02-10 02:07:52
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "minik" napisał w wiadomości ...

    > 2. Jesli to stwierdzenie ma charakter zlosliwy to dodam ze akcjonariusz
    > BZWBK ma wcale nie mniejszy skandal =)))

    No wlasnie, nie pierwszy, nie ostatni (skandal)...

    JO

  • 39. Data: 2002-02-10 10:08:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardzo chyba rozumiesz po co zostal stworzony mBank czy
    > Inteligo.

    ROTFL. Nie bardzo chyba rozumiesz czym jest mBank i Inteligo :). Pieniadze
    wplacane do mBanku laduja na rachunkach w BRE. Te wplacane do Inteligo
    faktycznie znajduja sie w Bankgesellschaft Berlin (Polska) SA.
    To tylko dostep do rachunku w BRE, czy BGB jest wirtualny.

    > Nie po to by inwestowac w np nieruchomosci (BTW teraz
    > to kiepski interes), ale by dostarczyc kapitalow wlascicielowi
    > tj BRE czy BGB.

    Napisalem o tym wyzej. Spojrz w wykaz licencji bankowych wydanych przez NBP,
    nie ma tam zadnego mBanku, ani Inteligo [jak rowniez wielu innych tj
    Millennium, Integrum, Multibanku, Citibanku itd]. Wszystkie banki
    dostarczaja wlascicielowi kapitalu na inwestycje. BRE inwestuje te pieniadze
    tak samo [a moze nawet lepiej] jak np. PKO.

    > Niebezpieczenstwo tkwi w mozliwosci latwego
    > przeciecia tej nici. Wowczas Twoi ulubiency zostaja tylko
    > z zobowiazaniami, bez kapitalu i naleznosci.

    To wytlumacz prosze jak moze zbankrutowac np. taki mBank bez bezkructwa BRE?

    Maciej

  • 40. Data: 2002-02-10 13:01:48
    Od: "minik" <m...@b...pl>

    > To wytlumacz prosze jak moze zbankrutowac np. taki mBank bez bezkructwa
    BRE?

    Winshit error , LOL =)