  • 1. Data: 2003-06-08 19:33:00
    Temat: Re: bank na poczcie
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    07 Jun 03 20:24, Tomasz Waszczynski pisal do All:

    TW> To jeszcze cytat z Ordynacji podatkowej: "Art. 61. ż 1. Zapłata
    TW> podatków przez podatników prowadzących działalność gospodarczą i
    TW> obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub podatkowej księgi
    TW> przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia przelewu."

    A co ma "forma" "zapłaty podatków" do posiadania konta???
    Z powyższego wynika jedynie że _zapłata podatków_ ma nastąpić w formie
    _przelewu_.

    Przelew mogę nadać na poczcie i nadal nie wskazałeś żadnego zapisu
    zobowiązującego do _posiadania rachunku bankowego_.

    TW> Podsumowując: obowiązek posiadania rachunku ciąży na grupie
    TW> przedsiębiorców prowadzących księgi rachunkowe oraz księgi przychodów
    TW> i rozchodów oraz na
    TW> przedsiębiorcach rozliczających się ryczałtem, pod warunkiem, że
    TW> dokonują dużych transakcji.

    To już nie jest dowolność interpretacji tylko czyste fantazje...

    Szukaj dalej! Oczekujemy z niecierpliwością na podanie przepisu w pełnym
    brzmieniu o treści _zobowiązujacej_ do _posiadania_ rachunku.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2003-06-10 07:50:28
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> napisał w wiadomości
    > A co ma "forma" "zapłaty podatków" do posiadania konta???
    > Z powyższego wynika jedynie że _zapłata podatków_ ma nastąpić w formie
    > _przelewu_.

    A przelew ma to do siebie, że wymaga rachunku.

    > Przelew mogę nadać na poczcie i nadal nie wskazałeś żadnego zapisu
    > zobowiązującego do _posiadania rachunku bankowego_.

    Polecenie przelewu na poczcie? Bez rachunku? A co to za usługa i z czego
    niby ten przelew ma nastąpić? Wydaje mi się, że mówisz o wpłacie gotówkowej,
    a przepis jasno stanowi o poleceniu przelewu.

    Pozdrawiam,
    Washko