  • 1. Data: 2003-06-08 17:10:13
    Temat: Podatek od wzbogacenia
    Od: "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl>

    Witam!

    Czy kupując mieszkanie (60.000 wkład własny, 90.000 kredyt hipoteczny) muszę
    zapłacić jakieś pieniądze urzędowi skarbowemu? (podatek od wzbogacenia?)
    Jeśli tak, ile to jest?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2003-06-08 22:58:01
    Temat: Re: Podatek od wzbogacenia
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > zapłacić jakieś pieniądze urzędowi skarbowemu? (podatek od wzbogacenia?)

    A czym tu sie wzbogacasz ? PRzeciez twoje pieniadze juz byly opodatkowane.
    Jakbys te mieszkanie wygral jako nagrode, to podatek od wzbogacenia placisz.

  • 3. Data: 2003-06-09 05:26:54
    Od: "Micha" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    muszę
    > zapłacić jakieś pieniądze urzędowi skarbowemu? (podatek od wzbogacenia?)

    Płacisz opłatę skarbową 2% od wartości mieszkania. To też podatek ale
    inaczej nazwany.
    Zresztą wpis do KW, VAT od czynnosci notarialnych to też podatki do
    zapłacenia, ukryte lub jawne.

  • 4. Data: 2003-06-09 06:43:49
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    muszę

    > A czym tu sie wzbogacasz ? PRzeciez twoje pieniadze juz byly opodatkowane.
    > Jakbys te mieszkanie wygral jako nagrode, to podatek od wzbogacenia
    placisz.

    Bo może nie zapłacił ;-))))) .
    Urząd skarbowy może wezwać aby wykazać pochodzenie tych 60.000. Problem
    zaczyna się, jak nie mamy czym poprzeć iż te pieniądze były opodatkowane.
    Oczywiście pewnie są metody ale urzędy wzywają na dywanik i może stad ta
    obawa.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 5. Data: 2003-06-09 07:05:59
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > Czy kupując mieszkanie (60.000 wkład własny, 90.000 kredyt hipoteczny)
    muszę
    > zapłacić jakieś pieniądze urzędowi skarbowemu? (podatek od wzbogacenia?)

    Urząd cię wezwie bys wykazał skąd miałeś te 60k (chyba, że pity z lat
    ostatnich są tłuste). Mogą się tez zainteresować z czego spłacasz kredyt
    jeśli wykazujesz mizerne dochody.

    Jeśli nie masz jak udowodnić, to powinieneś np. "pożyczyć" pieniądze od
    rodziny. Pożyczki należy zarejestrować i zapłacić opłatę skarbową 2%.

    Malwiak

  • 6. Data: 2003-06-09 17:46:26
    Od: Sławek Owoc <s...@d...agh.edu.plspam>

    "malwiak" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Jeśli nie masz jak udowodnić, to powinieneś np. "pożyczyć" pieniądze od
    > rodziny. Pożyczki należy zarejestrować i zapłacić opłatę skarbową 2%.

    albo pozbierac darownizy na min kwote nieopodatkowana .... i po klopocie (o
    ile duzo Ci nie brakuje ;))

    Pozdrawiam
    SLawek

  • 7. Data: 2003-06-09 18:32:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "malwiak" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Urząd cię wezwie bys wykazał skąd miałeś te 60k (chyba, że pity z lat
    > ostatnich są tłuste). Mogą się tez zainteresować z czego spłacasz kredyt
    > jeśli wykazujesz mizerne dochody.

    Eee tam. Przesada. Musieliby miec jakies konkretne podejrzenia, najlepiej
    czyms podparte. 60k to zbyt mala suma, kazdego wlasciciela domu/mieszkania
    musieliby "pytac".
    I domyslam sie, ze nie byloby zadnego problemu z udokumentowaniem.
    Nie zeby w panstwie prawa trzeba bylo wlasna niewinnosc udowadniac :-(
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2003-06-09 20:44:55
    Od: "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl>

    > albo pozbierac darownizy na min kwote nieopodatkowana .... i po klopocie
    (o
    > ile duzo Ci nie brakuje ;))

    Możesz rozwinąć? Bo z dotychczasowych wypowiedzi dalej tak naprawdę nie
    wiem, czy będę musiał po kupnie mieszkania za 150.000 pożegnać się z 3.000zł
    czy nie....:-//////

    Boa.

  • 9. Data: 2003-06-10 05:22:41
    Od: Sławek Owoc <s...@d...agh.edu.plspam>

    "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl> wrote in message
> [...]
    > >

    > Możesz rozwinąć? Bo z dotychczasowych wypowiedzi dalej tak naprawdę nie
    > wiem, czy będę musiał po kupnie mieszkania za 150.000 pożegnać się z

    darowizna od
    1 stopnia pokrewienstwa (rodzice i dziadkowie) max 9637 zl
    2 stopnia (wujkowie/ciotki) max 7276 zl
    3 kazdy inny max 4902 zl

    Pozdrawiam
    SLawek

  • 10. Data: 2003-06-10 10:20:08
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > Nie zeby w panstwie prawa trzeba bylo wlasna niewinnosc udowadniac :-(

    To nieprawda. W prawie podatkowym w wielu przypadkach obowiązek dowodu lezy
    na podatniku. Jeśli kupujesz mieszkanie za 60k, to wezwany musisz udowodnić,
    że zapłaciłeś należne daniny od tej sumy. Jeśli nie, to znaczy, ze nie
    ujawniłeś dochodu i płacisz atrakcyjny podatek od żródeł nieujawnionych.
    Zwróc uwagę, że tak jest nawet w cywilizowanych krajach.

    60k może byc nie lada problemem dla kogoś. Liczenie przebiega np. jakoś tak:
    pracuje 3 lata, w sumie zarobił po opodatkowaniu 60k, wydatki konieczne
    (czynsz, jedzenie) to 1k misiecznie, kupił samochód za 20k i nijak nie
    wychodzi nawet w pobliżu.

    Malwiak