  • 21. Data: 2002-03-31 00:10:50
    Temat: Re: bank internetowy dla małej firmy
    Od: <a...@p...onet.pl>

    cd o Nordea
    Włąśnie czytam o mBiznes konto w mBanku
    myślałem że mBank się postara i konto dla firm będzie tanie
    Swój ROR pozostawiam w mBanku a to że wybrałem Nordea nie żałuję:

    popatrz
    http://www.mbank.com.pl/tabela.html#mbiznes

    http://www.nordeabank.pl/pl/article/3811.html

  • 22. Data: 2002-03-31 07:48:11
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 31 Mar 2002 00:52:11 +0100, <a...@p...onet.pl> wrote:

    >- multibank drogi 30 zł/mieś teraz co prawda jakaś promocja ale...

    ???

    W promocji jest 1zl/mc a normalnie 9zl/mc
    W tej chwili dla malych, aktywnych firm najlepsze wydaja sie Multi,
    Nordea, ewentualnie TelePekao i VW (ten to raczej w Wawie, bo ma tam
    jedna kase)
    mBank IMO bedzie dobry dla firmy z niewielka iloscia transakcji, np
    osoby pracujace praktycznie na etacie ale muszace prowadzi to jako DG.

    PS, Wesołych Świat :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 23. Data: 2002-03-31 07:55:24
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > - multibank drogi 30 zł/mieś teraz co prawda jakaś promocja ale...

    A nie 9zl/mc ???? do czerwca 1zl/mc.
    pzd

  • 24. Data: 2002-03-31 14:25:52
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > mBank IMO bedzie dobry dla firmy z niewielka iloscia transakcji, np
    > osoby pracujace praktycznie na etacie ale muszace prowadzi to jako DG.

    czemu tak uwazasz?

  • 25. Data: 2002-03-31 17:27:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 31 Mar 2002 16:25:52 +0200, "Rena" <r...@p...pl> wrote:

    >czemu tak uwazasz?

    Bo dla osob uzywajacych konta w takim zakresie podsawowym kosztem sa
    oplaty za przelewy ZUS i prowadzenie konta. A to jest w mBanku
    darmowe.
    Natomiast jak ktos robi duzo przelewow, wyplat z bankomatow itp to
    znajda sie dla niego korzystniejsze oferty

  • 26. Data: 2002-03-31 17:58:50
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Natomiast jak ktos robi duzo przelewow, wyplat z bankomatow itp to
    > znajda sie dla niego korzystniejsze oferty

    szukalam takiej oferty wsrod polskich bankow internetowych i nic ciekawego
    nie znalazlam - wszedzie strasznie drogo!

  • 27. Data: 2002-04-01 19:08:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 31 Mar 2002 a...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ - Inteligo wydawało mi się za bardzo komercyjne
    >+ 4.99 miesięcznie

    Masz zamiar trzymać *na koncie firmowym* poniżej 100 zł ??

    Toż ja nie mówię że każdy musi trzymać wszystkie zapasy
    "na firmie", ale 100 zł to na telefon nie wystarczy :>
    Biorąc pod uwagę że konta osobiste mają odsetki opodatkowane
    to co ci za różnica gdzie trzymasz ? Owszem, przy DUŻYCH
    kwotach może mieć znaczenie czy odsetki są opodatkowane
    ryczałtem (na "osobistym") czy w dochodzie (na "firmowym"),
    ale:
    - jakbyś przy kwotach opodatkowanych 40% wnikał w max. 2 zł
    różnicy - to kwalifikujesz się do zabicia śmiechem
    - jak masz dochody opodatkowane niżej to różnica jest
    niemierzalna.

    I tylko mi nie mów że prowadzisz DG mając mniej niż
    100zł w środkach obrotowych, bo NIE UWIERZĘ :> !

    A w ogóle to sądże że po prostu przeoczyłeś że od
    100 zł "na koncie" opłaty NIE MA !
    -:)

    >+ Ogólnie czekam jak mBank zrobi dla firm

    Na razie...to powinni wziąc sobie konsultacje
    w jakimś biurze podatkowym obsługującym płatników
    KPiR i ryczałtu ;> W W-wie jest drogo, ale inwestycja
    w jakieś 200..300 zł powinna się szybko zwrócić ;) !
    (acha, a oni w Łodzi - to pewnie będzie taniej;
    w Zabrzu można tak 100..150 zł znaleźć bez problemu :))

    Jak ktoś nie łapie złośliwości to tłumaczę:
    1. Wymagają ORYGINAŁU wpisu do DG.
    To mniej więcej tak jakby kazali posłać pocztą dowód
    albo paszport żeby założyć konto osobiste :]
    Owszem, może być kopia: POTWIERDZONA NOTARIALNIE !
    Wrrr... chyba jako jedyni w .pl !
    2. Piszą że aby z ich nowego konta firmowego płacić
    podatki to musi to być PODSTAWOWE konto firmy (o czym
    już pisałem w innym poście)

    Jasne, "wyrób" jest nowy i najwyraźniej musi się uleżeć :)
    pewnie coś z tego będzie :).
    Tyle, że NAPRAWDĘ biuro podatkowe pt. "jedna pani z szafą"
    mogłoby ustrzec ich przed takimi wpadkami ! (jasne - prawników
    mają, ale od obsługi S.A. - bo sami muszą być S.A. :]
    Potrzebni są nie "specjaliści z papierami od wszystkiego"
    a PRAKTYK OD MAŁYCH FIRM !!)

    No i zwyczajnie jestem ciekaw co wybuchnie jak pokaże
    się możliwość płacenia ZUSu :)
    A podstawą jest PAPIER - nie, nie wymagam żeby bank mi przysłał.
    Tylko żebym mógł wydrukować TO CO CHCĘ (*dokładnie* i *tylko*),
    a nie WSZYSTKO - żeby wpisać jedną pozycję do KPiR... !
    (w Inteligo "obchodzę" za pomocą filtrów :), ujdzie, choć
    pętają się zbędne dane - np. saldo - które nie jest NIJAK
    związane ani potrzebne do potwierdzenia płatności !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 28. Data: 2002-04-01 21:42:54
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > Tylko żebym mógł wydrukować TO CO CHCĘ (*dokładnie* i *tylko*),
    > a nie WSZYSTKO - żeby wpisać jedną pozycję do KPiR... !

    Też uważam, że dopóki mBank nie rozwiąże w jakiś sprytny sposób problemu
    potwierdzeń, to jego oferta nie bedzie warta uwagi. Płacenie np. 3 x 5 zł za
    potwierdzenie wpłaty składki na ZUS jest całkowitym absurdem.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 29. Data: 2002-04-01 22:23:07
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
> [...]

    > pętają się zbędne dane - np. saldo - które nie jest NIJAK
    > związane ani potrzebne do potwierdzenia płatności !)

    To nie drukuj z historii bezpośrednio, a drukuj pojedyncze transakcje po
    wybraniu guziczka "drukuj".
    Tam o ile pamiętam salda nie ma, a jest to potwierdzenie dokonania
    _pojedynczej_, każdej z osobna operacji.

    Ale głowy nie dam, sprawdziłbym, jednak teraz inteligo przetwarza. :-/

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 30. Data: 2002-04-01 22:29:28
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > _pojedynczej_, każdej z osobna operacji.
    >
    > Ale głowy nie dam, sprawdziłbym, jednak teraz inteligo przetwarza. :-/

    Sprawdziłem. Salda niet na pojedynczym potwierdzeniu...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl