    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bank internetowy dla małej firmy
    Date: Mon, 1 Apr 2002 21:08:02 +0200

    On 31 Mar 2002 a...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ - Inteligo wydawało mi się za bardzo komercyjne
    >+ 4.99 miesięcznie

    Masz zamiar trzymać *na koncie firmowym* poniżej 100 zł ??

    Toż ja nie mówię że każdy musi trzymać wszystkie zapasy
    "na firmie", ale 100 zł to na telefon nie wystarczy :>
    Biorąc pod uwagę że konta osobiste mają odsetki opodatkowane
    to co ci za różnica gdzie trzymasz ? Owszem, przy DUŻYCH
    kwotach może mieć znaczenie czy odsetki są opodatkowane
    ryczałtem (na "osobistym") czy w dochodzie (na "firmowym"),
    ale:
    - jakbyś przy kwotach opodatkowanych 40% wnikał w max. 2 zł
    różnicy - to kwalifikujesz się do zabicia śmiechem
    - jak masz dochody opodatkowane niżej to różnica jest
    niemierzalna.

    I tylko mi nie mów że prowadzisz DG mając mniej niż
    100zł w środkach obrotowych, bo NIE UWIERZĘ :> !

    A w ogóle to sądże że po prostu przeoczyłeś że od
    100 zł "na koncie" opłaty NIE MA !
    -:)

    >+ Ogólnie czekam jak mBank zrobi dla firm

    Na razie...to powinni wziąc sobie konsultacje
    w jakimś biurze podatkowym obsługującym płatników
    KPiR i ryczałtu ;> W W-wie jest drogo, ale inwestycja
    w jakieś 200..300 zł powinna się szybko zwrócić ;) !
    (acha, a oni w Łodzi - to pewnie będzie taniej;
    w Zabrzu można tak 100..150 zł znaleźć bez problemu :))

    Jak ktoś nie łapie złośliwości to tłumaczę:
    1. Wymagają ORYGINAŁU wpisu do DG.
    To mniej więcej tak jakby kazali posłać pocztą dowód
    albo paszport żeby założyć konto osobiste :]
    Owszem, może być kopia: POTWIERDZONA NOTARIALNIE !
    Wrrr... chyba jako jedyni w .pl !
    2. Piszą że aby z ich nowego konta firmowego płacić
    podatki to musi to być PODSTAWOWE konto firmy (o czym
    już pisałem w innym poście)

    Jasne, "wyrób" jest nowy i najwyraźniej musi się uleżeć :)
    pewnie coś z tego będzie :).
    Tyle, że NAPRAWDĘ biuro podatkowe pt. "jedna pani z szafą"
    mogłoby ustrzec ich przed takimi wpadkami ! (jasne - prawników
    mają, ale od obsługi S.A. - bo sami muszą być S.A. :]
    Potrzebni są nie "specjaliści z papierami od wszystkiego"
    a PRAKTYK OD MAŁYCH FIRM !!)

    No i zwyczajnie jestem ciekaw co wybuchnie jak pokaże
    się możliwość płacenia ZUSu :)
    A podstawą jest PAPIER - nie, nie wymagam żeby bank mi przysłał.
    Tylko żebym mógł wydrukować TO CO CHCĘ (*dokładnie* i *tylko*),
    a nie WSZYSTKO - żeby wpisać jedną pozycję do KPiR... !
    (w Inteligo "obchodzę" za pomocą filtrów :), ujdzie, choć
    pętają się zbędne dane - np. saldo - które nie jest NIJAK
    związane ani potrzebne do potwierdzenia płatności !)

    Pozdrowienia, Gotfryd