  • 1. Data: 2002-09-25 15:19:08
    Temat: bONY SKARBOWE
    Od: "Kasia" <k...@a...pl>

    Czy może ktos wie jaka jest procedura zakupu bonów skarbowych???
    dzieki Kasia
    k...@a...pl

  • 2. Data: 2002-09-25 16:22:48
    Temat: Re: bONY SKARBOWE
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czy może ktos wie jaka jest procedura zakupu bonów skarbowych???

    Najprostsza, w banku nie wystarcza ?

  • 3. Data: 2002-09-25 16:45:11
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Kasia napisala:
    > Czy może ktos wie jaka jest procedura zakupu bonów skarbowych???

    Wybierasz posrednika - dobrze aby byl to bezposredni uczestnik
    przetargow BS-ow organizowanych przez NBP, np jakis duzy bank;
    podpisujesz z nim umowe o prowadzenie rejestru (konta) depozytowego
    BS-ow i umowe o prowadzeniu transakcji na rynku BS-ow, ktora m.in.
    okresla sposob przekazywania srodkow i sposob skladania zlecen -
    czasem jest to jeden dokument, czasem dwa; nastepnie skladasz zlecenie
    na rynku pierwotnym (wtedy musisz okreslic termin BS-ow,
    ktore chcesz kupic i zaoferowac cene jaka jestes sklonna zaplacic) lub
    na rynku wtornym (wtedy wybierasz z oferowanych BS-ow papiery o
    interesujacej Cie rentownosci i terminie zapadalnosci); na koniec
    otrzymujesz potwierdzenie zawarcia transakcji.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 4. Data: 2002-09-25 16:45:20
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Kasia"
    > Czy może ktos wie jaka jest procedura zakupu bonów skarbowych???

    Idź do banku, i to raczej do głównego oddziału w mieście i zapytaj o kupno
    bonów. Na pewno możesz to zrobić w:
    - PKO BP (podobno bez opłat, ale mówił mi to posiadacz złotego konta więc
    może nie dla wszystkich)
    - ING (umiarkowane opłaty, nada się dla mało aktywnego inwestora)
    - Fortis (ponoć tylko opłata za otwarcie rachunku, zlecenia faksem do
    centrali w Krakowie)
    - BPHPBK (opłaty jak to w tym banku czyli wysokie, ale jak ktoś obraca
    milionami to wyjdzie na swoje)
    - BZWBK (tu o płatach nic nie wiem)
    Nie daj się spławić jeżeli ktoś ci powie przez telefon że osoba fizyczna nie
    może kupić bonów w tych bankach bo to nieprawda.

    Bogdan

  • 5. Data: 2002-09-26 09:02:01
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    > Czy może ktos wie jaka jest procedura zakupu bonów skarbowych???

    To jeszcze gwoli przypomnienia. Jesli bedziesz chciala je odsprzedac
    przed terminem wykupu to moze sie okazac ze poniesiesz strate.

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2002-09-26 11:49:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:amuj54$nkm$1@news2.tpi.pl...

    > Użytkownik "Kasia" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jeszcze gwoli przypomnienia. Jesli bedziesz chciala je odsprzedac
    > przed terminem wykupu to moze sie okazac ze poniesiesz strate.

    Jak?

    Karol

  • 7. Data: 2002-09-26 13:13:38
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:amusg4$ku8$1@news2.tpi.pl...
    Witam, jakby nie bylo rynek na bony skarbowe tez dziala i to calkiem
    spory. Nie daj boze, ze kupisz teraz bony 52 tygodniowe a za pol roku
    ci podniosa stopy procentowe. Jesli w tym samym czasie bedziesz musial
    je odsprzedac ( potrzebna bedzie ci gotowka) to moze sie zdarzyc, ze
    ceny beda nizsze niz obecnie. Bon skarbowy gwarantuje ci uzyskanie
    zakladanej rentownosci gdy go trzymasz do momentu wykupu, jesli krocej
    moze cie spotkac taka przykra niespodzianka, ktorej nikomu nie zycze.
    Warto o takich niuansach pamietac :-)

    Przemek

  • 8. Data: 2002-09-26 14:20:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:amv1ha$8oq$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Witam, jakby nie bylo rynek na bony skarbowe tez dziala i to calkiem
    > spory. Nie daj boze, ze kupisz teraz bony 52 tygodniowe a za pol roku

    Tyle mi wystarczy.

    Pozdrawiam,
    Karol