  • 51. Data: 2003-05-27 18:42:05
    Temat: Re: Zwrot na karte - brawo Real
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bb03mv$sde$1@inews.gazeta.pl...

    > Rachunek masz czynny jeszcze po uplywie terminu waznosci - mysle ze przez
    2
    > tyg minimum.

    Nie jest to regułą. ING zamykasz od ręki, jak już mówiłem...

    A dodatkowo nie jest to sprawa sklepu. Ja mogę mieć układ z bankiem
    jakokolwiek, a sklepowi nic do tego...

    A numer karty też mogę zjeść / spalić...

    Poza tym szczerze wątpię, aby można było dokonać uznania na przeterminowaną
    kartę.

    > Typowa mentalnosc Polakow? Grunt zeby pod siebie bylo dobrze? Daleko nam
    > jeszcze do cywilizowanych krajow :-/ ale z takim podejsciem szybko sie to
    > nie zmieni :-/ Ja jednak wole procedury ktore ani nie sa uciazliwe i ktore
    > wymagaja minimum dobrej woli.

    Tu nie chodzi o mentalność. Chodzi o to, że sklep nie jest tutaj od
    decydowania kiedy będzie lepiej bankowi, a kiedy nie. Nie reprezentuje on
    jego interesów.

    Nie mam nic przeciwko temu, żeby wpierw obsługa chciała kartę 'oryginalną'.
    Ale jeśli klient nie może jej lub numeru udostępnić z JAKICHKOLWIEK powodów,
    do czego ma pełne prawo - MUSI mieć możliwość uzyskania pieniędzy w inny
    sposób...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 52. Data: 2003-05-27 18:43:42
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Konta nie likwiduje sie od reki - masz okres w ktorym bank czeka na splyw
    > rozliczenie transakcji dokonanych kartami bankowymi.

    Uparłeś się. NIE jest to regułą. Poza tym układy ja <-> bank to układy, w
    które sklep nie powinien się mieszać. To NIE jego sprawa.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 53. Data: 2003-05-27 19:20:25
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JaKi wrote:
    > Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w
    > wiadomosci news:m3brxotm6m.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > A czy merchant nie dziala w oparciu o pewne umowy ktore go
    > obowiazjuja?

    A co mnie to obchodzi? Klienta nie obchodzą umowy sklepu z kimś tam jeszcze
    (aklajerem, bankiem etc.)Zwracam towar - chcę pieniądze. Jak mam tę samą
    kartę, to ją daję, jak nie to nie i sklepowi nic do tego, czy to była KK,
    charge, czy debetowa.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 54. Data: 2003-05-27 19:23:58
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Piotr Czerewko wrote:

    > po to w takich sieciach są skrocone numery do centrum rozliczeniowego,
    > oczywiscie ze w takich sytuacjach robi sie wyjątki i np. zwraca
    > gotówką.

    Jakie wyjątki? Idę do sklepu - zwracam towar. Nie jestem obowiązana przy tej
    okazji tłumaczyć w ogóle, dlaczego do zwrotu należności nie daję tej samej
    karty - sprzedawcy nic do tego. Ma mi po prostu zwrócić należność. Może co
    najwyżej poprosić o tę samą kartę, ale nic więcej.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 55. Data: 2003-05-27 19:27:43
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JaKi wrote:

    > BTW - jestes na tyle swiety ze _nigdy_ za zgoda np pani w urzedzie nie
    > podpisywales sie za kogos z rodziny (oczywiscie za jego zgoda)?

    To nie jest kwestia "świętości" tylko elementarnej uczciwości. Pisałeś cos o
    mentalności Polaków - może zacznij od swojej?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 56. Data: 2003-05-27 19:30:33
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > BTW - jestes na tyle swiety ze _nigdy_ za zgoda np pani w urzedzie nie
    > podpisywales sie za kogos z rodziny (oczywiscie za jego zgoda)?

    A co ma do tego moja świętość.
    Jeden gość z grupy pl.soc.prawo tez sie podpisywał za zgodą i ma teraz
    sprawę w sądzie.
    Poczytaj google.

    Karol

  • 57. Data: 2003-05-27 19:33:01
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > ? Zuwaz ze podpis byl w przypadku _zwrotu_ a nie platnosci. Numer karty
    > wlasciciela zostala podany i zostal uznany rachunek wlasciciela karty -
    > niczyj inny. Doczytaj tez dokladnie, ze w przypadku platnosci, podpis
    kazdej
    > transakcji jest dokladnie sprawdzany - nawet tej na ok 9 PLN.

    I co z tego. Pochwaliłbym Real, gdyby kazali się Tobie podpisac Twoim
    nazwiskiem.
    Jak odbieram cudze karty w banku to sie podpisuje swoim nazwiskiem, a nie
    uzytkownika karty.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 58. Data: 2003-05-27 20:41:16
    Od: Piotr Czerewko <p...@k...chip.pl>

    > A co ma do tego moja świętość.
    > Jeden gość z grupy pl.soc.prawo tez sie podpisywał za zgodą i ma teraz
    > sprawę w sądzie.
    > Poczytaj google.

    dokladnie o to chodzi, Karol masz swieta racje.

    Pozdr,
    Piotrek

  • 59. Data: 2003-05-27 20:57:57
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Czerewko" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > dokladnie o to chodzi, Karol masz swieta racje.

    Małe uściślenie: podpisywał sie na fakturach VAT.

    Karol

  • 60. Data: 2003-05-27 21:58:13
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Rozumiem, ze tylko przez roztargnienie zapomniales tu je przytoczyc?

    Nie :)

    --
    JaKi