  • 1. Data: 2003-05-26 17:50:43
    Temat: Czy Multi prawidlowo oblicza podatek od odsetek?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam,
    Tym razem nie będzie, że podatek w pełnych dziesiątkach groszy od podstawy w
    pełnych złotówkach ;-).
    Problem jest inny: mam konto z kredytem odnawialnym. Przez pól meisiąca mam
    tak kasę, drugie pół żyję na kredyt. W konsekwencji na koniec miesiąca mam
    takie zapisy:
    * Kapitalizacja odsetek +195 zł.
    * Podatek od odsetek kapitałowych -39 zł.
    * Kapitalizacja odsetek - obciążenie -108 zł.

    Czy bank postępuje prawidłowo NIE kompensując odsetek dodatnich z odsetkami
    ujemnymi przed obliczeniem podatku?
    Istotny jest fakt, że podatek od dochodów naliczany jest w okresach
    miesięcznych. Czy nie słuszniej byłoby zapłacić podatek od faktycznie
    otrzymanych odsetek, czyli (195-108)*20%= 17,40 zł. ?

    Oczywiście zapewne pytanie nie dotyczy wyłącznie Multi. Jak to liczą gdzie
    indziej?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-05-26 18:10:29
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 26 May 2003 19:50:43 +0200, "BaLab" <b...@p...com> wrote:

> [...]
    >miesięcznych. Czy nie słuszniej byłoby zapłacić podatek od faktycznie
    >otrzymanych odsetek, czyli (195-108)*20%= 17,40 zł. ?

    Sluszniej ale pretensje to juz do ustawodawcy nalezy kierowac, a nie
    do banku :).
    Podatek placisz od odsetek od srodkow dodatnich, a ne od zysku z
    przechowywania srodkow w banku :(.
    O zadnym wchodzeniu odsetek ujemnych w koszty nie ma niestety mowy.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 3. Data: 2003-05-26 18:17:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Czy bank postępuje prawidłowo NIE kompensując odsetek dodatnich z
    odsetkami
    > ujemnymi przed obliczeniem podatku?

    Oczywiście tak.
    Od odsetek dodatnich płacisz podatek fiskusowi, bo są Twoim dochodem,
    natomiast odsetki ujemne to opłata za korzystanie linii kredytowej i
    płacisz ją bankowi. W tej sytuacji dość dziwne by było, gdybyś pomniejszał
    podstawę opodatkowania o koszt linii kredytowej.

    Pozdrawiam,
    Washko