  • 1. Data: 2003-05-26 16:23:20
    Temat: money order ??
    Od: "Hubert" <h...@c...pl>

    Witam

    Co oznacza ten sposob platnosci w aukcjach e-bay ?
    Wylicytowalem cos na e-bayu i chcialem wplacic komus pieniadze na konto ,
    ale odpisal mi , ze jedyne formy platnosci to paypal co odpada , bo jeszcze
    tam nie mam konta , karta kredytowa chyba tez , bo mam jedynie normalne z
    mbanku i multibanku , a nie mam e-karty, czy jakos tak sie to nazywa do
    platnosci w internecie i trzeci to wlasnie ten money order.
    Co to wlasciwie jest ?

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
    Hubert

  • 2. Data: 2003-05-26 16:46:30
    Temat: Re: money order ??
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bated7$rm9$1@atlantis.news.tpi.pl>, h...@c...pl says...
> [...]
    > mbanku i multibanku , a nie mam e-karty, czy jakos tak sie to nazywa do
    > platnosci w internecie i trzeci to wlasnie ten money order.

    MOney order to cos w rodzaju czeku bankierskiego. Taki czek mozna
    WYKUPIC w banku lub na poczcie (mowie oczywscie o poczcie
    amerykanskiej). Gdzies slyszalem, ze mozna kupic money order w PekaO SA
    ale tego nie sprawdzalem.

    AP

  • 3. Data: 2003-05-26 17:07:37
    Od: "Hubert" <h...@c...pl>

> [...]
    > WYKUPIC w banku lub na poczcie (mowie oczywscie o poczcie
    > amerykanskiej). Gdzies slyszalem, ze mozna kupic money order w PekaO SA

    Jaka jest prowizja od czegos takiego ?
    Czy ja potem taki czek mam wyslac komus poczta ? To jest kwota 1200 USD wiec
    mam pewne obawy co do przesylania czekow na takie sumy poczta.

    pozdrawiam
    Hubert

  • 4. Data: 2003-05-26 17:44:33
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bath0j$df4$1@atlantis.news.tpi.pl>, h...@c...pl says...

    > Jaka jest prowizja od czegos takiego ?
    > Czy ja potem taki czek mam wyslac komus poczta ? To jest kwota 1200 USD wiec
    > mam pewne obawy co do przesylania czekow na takie sumy poczta.

    Szczerze, w Stanach jest wielkie hula o tranakcje na E-bay i sposobie
    oplacania za zakupiony towar. Prawie w kazdym artykule/programie
    telewizyjnym odradzany jest ten sposob platnosci. Glownie dlatego, ze
    jest to tak jakbys zaplacil gotowka, a przeciez nie znasz osoby od
    ktorej kupiles ta rzecz.

    Stany to troche porypany kraj jesli chodzi o uslugi bankowe. GEneralnie
    nie ma czegos takiego jak polecenie przelewu ale za to nagminne jest
    polecenie zaplaty, dlatego tez jakbys sie zapytal kogos o numer konta
    bankowego w Stanach to niewiele osob byloby nawet chetnych podac ci taki
    numer. Niby jest cos takiego jak "wire transfer" ale dziala to troche na
    innej zasadzie niz nasz Elixir (nie mowiac o tym ze jest to stosunkowo
    drogie, np. moj bank pobralby oplate 10USD za przeslanie pieniedzy ...
    hehe.... a co jeszcze ciekawsze SWIFT do Polski w tym samym banku
    kosztuje 15USD). W Stanach posiadam dwa rachunki czekowe w roznych
    bankach, jak na razie nie udalo mi sie "wydusic" od nich zadnego sposobu
    na to aby przeslac pieniadze do banku eletronicznie. Na razie moge tylko
    wyslac poczta czek z jednego rachunku z prosba o zaksiegowanie na
    rachunek w drugim (no albo dreptac osobiscie)

    Prowizje od money order w bankach amerykanskich sa uzaleznione od banku
    i tego jaki masz z danym bankiem uklad. Ja np. mam "membership banking"
    i za money order nie pobieraja ode mnie prowizji, "pozostali" natomiast
    placa od 2-3% prowizji. Na poczcie kosztuje to chyba 2%.

    Generalnie wyglada to tak, ze wykupujesz czek w banku/na poczcie
    (wplacajac cala kwote +ewentualna prowizja) wpisujesz odbiorce na czeku
    i wysylasz go poczta. Problem w tym ze tak naprawde pozniej nie masz
    zadnego dowodu czy dana osoba zralizowala ten czek czy nie. Mozna co
    prawda pozniej zrobic poszukiwanie zwroten, ale to trwa (chyba do TRZECH
    miesiecy) nie mowiac o tym ze i tak nie wiesz kto ten czek zrealizowal.

    Ja nazwalbym money order czekiem dla biednych. Dlaczego? Wiekszosc
    instytucji przyjmuje oplaty w czekach. Nie wszyscy jedna moga miec
    rachunek czekowy (np. z powodu problemow kredytowych bank moze odmowic
    otwarcia rachunku). Trzeba jednak jakos oplacic rachunek i wlasnie dla
    takich ludzi jest cos takiego jak money order.

    AP

  • 5. Data: 2003-05-27 11:24:09
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    American Express w Warszawie sprzedaje Money Orders.Pobierają stałą opłatę
    od wydrukowanego czeku, ale jeżeli kwota jest okrągła może warto zapytać
    kontrahenta w stanach czy nie przyjąłby Traveller's Cheques ? Jak jesteś
    zainteresowany którąś z opcji - daj znać.

  • 6. Data: 2003-05-27 13:51:39
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > mbanku i multibanku , a nie mam e-karty, czy jakos tak sie to nazywa do
    > platnosci w internecie i trzeci to wlasnie ten money order.

    Money Order /- Western Union oddziały są w Polsce

    jack

  • 7. Data: 2003-05-29 13:13:32
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    > Money Order /- Western Union oddziały są w Polsce

    Chiba Western Union Money Transfer