  • Data: 2003-04-07 15:57:34
    Temat: Re: Związek Banków Polskich i tzw.Czarna Lista
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma sensu, bo nie wiadomo który należy do pierwszej, a który do drugiej
    > grupy. Poza tym dłużnicy generalnie i tak nie są w stanie wszystkiego od
    > razu spłacić, a z ugód rozkładających zadłużenie na raty się nie wywiązują.

    Koszt pisma to góra kilka zł, jedna z grup płaci.

    Widocznie jestem wyjątkiem :-)

    > Tak więc w poszczególnych przypadkach zapewne wysłanie wezwania miałoby
    > sens, ale biorąc większą masę (conajmniej parę tysięcy spraw) sensu to nie
    > ma. Chyba, że komuś zależy na samym windykowaniu, a nie na ściąganiu kasy -
    > to co innego...

    Ja nie twierdzę, że to ma sens bądź nie - twierdzę, że jest robione (jak
    trzeba to mam odpowiednie dokumenty do wglądu).

    Firmy windykacyjne żyją głównie (o czym mało kto wie) ze ściągania
    długów ściągalnych (co jest logiczne), a więc takich, których autorzy
    mają zwykle pełne spodnie jak widzą pismo z pieczątką -lub budżetowych,
    czyli takich, gdzie autor długu zaciąga go w nieswoim imieniu.
    Konkretnie: rachunki za komórki, długi szpitali, kopalni, kompensaty,
    sraty, efekty róznych zkupów w budżetówce etc.

    Miałem przyjemnośc poszukiwać firmy, która podjęlaby się windykacji w
    sprawie trudniejszej niż ściągnięcie zapłaty za komórkę od babci
    emerytki - i takiej firmy w kraju raczej nie ma - było do zarobienia
    kilkaset tysięcy, ale trzeba się było napracować.

    Pzdr: Dogbert