  • 51. Data: 2007-08-01 21:05:10
    Temat: Re: Zostałam oszukana
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Zgodnie z procedurami. I zaręczam Ci, że te procedury są często *bardzo*
    > sztywne, zwłaszcza w przypadku "masowych" produktów.
    > Komputer ? Żebyś się nie zdziwił. Chyba większość standardowych i nie za
    > wysokich limitów na kartach/kontach itp. jest robiona automatem.
    > Do decyzji ludzia zostają zwykle kredyty na wyższą kwotę i tyle.

    Czy kwota 20100zl jest wysoka czy niska? Kto podejmie decyzje, komputer czy
    czlowiek?
    Jesli komputer to nie ma sprawy, jutro kupuje bilet na samolot i biore taka
    pozyczke!

  • 52. Data: 2007-08-01 21:11:00
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Prywatna firma nie musi ci odpowiedziec jesli nie chce. Tak samo prywatna
    > osoba.

    No nie wiem, tak czy owak takie sprawy ostatecznie rozstrzyga sad. Wiec i
    tak dojdzie do tego, ze i prywatna firma jednak odpowie.

    > Bzdura. Tzn. oczywiscie ze reklamowac mozesz nawet to ze slonce swieci.
    > Proponuje zebys napisal taka reklamacje do ksiedza proboszcza jako
    > reprezentanta istoty najwyzszej. Myslisz ze odpisze ?

    Watpie, tak samo jak admin na skarge, ze pisze bzdury:)
    Bo niby jak to uzasadnic, a chyba skrge czy reklamacjie trzeba jakos
    uzasadnic.
    :sigma moze swoja reklamacjie uzasadnic.

    > Np. panstwo w ktorym zyjesz. Demokracja czy liberalizm nie oznacza
    > calkowitej swobody.

    Oczywiscie! ja to doskonale wiem, dlatego smiesza mnie hasla o "wolnym
    rynku". To tak samo brzmi jak "wieksza polowa".
    Nigdzie na swiecie nie ma i nie bylo wolnego rynku, to taka sama utopia jak
    komunizm czy chocby popularna ostatnio tolerancja.

    > Ja wiem, w koncu jestem prawnikiem. Pytanie tylko jak chcesz udowodnic
    > istnienie umowy ustnej.

    Coz, jak nadmieniles jestes prawnikiem, moze jakies podpowiedzi i rady?:)))

  • 53. Data: 2007-08-01 21:33:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "swen" <n...@n...com> wrote in message

    > Skoro tak cie to drazni czemu jeszcze to czytasz? Sado macho, czy jak?
    > Swoj czas marnujesz, ja tam nie sadze by marnowala, dzieki jej sprawie,
    > moze inni sie dowiedza i czegos sie naucza, bo czlowiek uczy sie cale
    > zycie. Bedziesz starszy to zrozumiesz.

    widze, ze absolutnie nie rozumiesz tego co pisze. Ale to juz twoj problem.
    wez sobie daruj moralizatorskie zagrywki, za stary jestem, zeby mnie to
    ruszalo.

  • 54. Data: 2007-08-01 21:35:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "swen" <n...@n...com> wrote in message

    > W to juz nie wnikam, jeszcze nie mialem potrzeby pisania. Ale jak sadze
    > powinien skargami (abuse) sie zajac. Tak wszak jego psi obowiazek. Inna
    > sprawa to celowosc skargi, tu moze sie okazac kompletnie nieuzasadniona,
    > bo skarge nalezy chyba uzasadnic:)
    no i mowilem, ze nie masz zielonego pojecia o hierarchii grup dyskusyjnych a
    o panu TS nawet nie slyszales.

  • 55. Data: 2007-08-01 21:38:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "swen" <n...@n...com> wrote in message

    > No nie wiem, tak czy owak takie sprawy ostatecznie rozstrzyga sad. Wiec i
    > tak dojdzie do tego, ze i prywatna firma jednak odpowie.

    u cha cha cha.
    A powiedz z jakiego paragrafu?

  • 56. Data: 2007-08-02 07:25:00
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Wiec umow sie na spotkanie.

    Się nie da.

    > Ano widzisz, zadna maszyna nie zastapi czlowieka.

    Zależy w czym.

    > Debet w wysokosci ilu: 100zl; 1000zl czy 10 000zl?

    Zależy od Twojej zdolności, wycenianej przez program na podstawie historii
    i aktywności na koncie.

    > Kazdy wniosek on line zwiazany zprzyznaiem kredytu czy debetu jest
    > kalkulatorem w ladnym "ubranku". Komputer nie mysli, on przelicza.

    Nie pisałem, że komputer myśli. Nie wciskaj mi w klawiaturę czegoś,
    czego nie napisałem.

    > Czlowiek odwrotnie, mysli a zadko przelicza choc i czasem tez nie mysli.

    To nie ma związku z Twoim twierdzeniem. Pisałeś, że to nie komputer podejmuje
    decyzje. Pokazałem Ci przypadek, w którym komputer jednak podejmuje i wydaje
    decyzje, i co ważniejsze jest ona natychmiastowa i ważna. Owszem algorytm
    może być skomplikowany i z pewnością jest zapisany przez ludzi, jednak
    debet w I. jest przyznawany skutecznie bez udziału człowieka. Kropka.

    --
    Wojciech Bancer
    http://www.bancer.pl/

  • 57. Data: 2007-08-02 09:00:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    swen pisze:[...]

    > Czy kwota 20100zl jest wysoka czy niska? Kto podejmie decyzje, komputer czy
    > czlowiek?
    To zależy. Od wielkości miasta, od stanu cywilnego, deklarowanych
    dochodów, przeznaczenia i jeszcze wielu innych rzeczy.

    > Jesli komputer to nie ma sprawy, jutro kupuje bilet na samolot i biore taka
    > pozyczke!

    Tzn ? Naprawdę sądzisz że jeśli komputer, to znaczy, że akceptuje
    wszystko ? Heh.

    KJ

  • 58. Data: 2007-08-02 09:21:37
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Krzysztof Halasa porozsypywal nastepujace haczki:
    > "Duza szansa" niewatpliwie moze byc, ale to oznacza, ze jest
    > (100% - duza szansa) na to, ze np. decyzje podejmuje analityk
    > bedacy znajomym pierwszego pracowanika albo po prostu to ta sama
    > osoba.

    Rok temu... ING nie mialo analityka w Lodzi tylko gdzies na Slasku.
    Millenium nie mialo w Lodzi tylko w Wawie. mBank ma za to chyba tylko w
    Lodzi analitykow.
    --
    badzio

  • 59. Data: 2007-08-02 15:00:08
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > dochodów, przeznaczenia i jeszcze wielu innych rzeczy.

    > Tzn ? Naprawdę sądzisz że jeśli komputer, to znaczy, że akceptuje wszystko

    A nie? Czego komputer nie zakceptuje, no powiedz? Pokazujesz do monitora
    zaswiadczenia itp?:))

  • 60. Data: 2007-08-02 16:55:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Bardzo ciekawe...
    > 1/ decyzje kredytowe sa podejmowane co najmniej na 2 rece (maker, checker)

    No i?

    Gdyby to bylo tak, ze decyzje sa podejmowane niezaleznie przez dwie,
    nie znajace sie osoby (np. dobierane przez komputer), i nastepnie
    porownywane automagicznie, to powiedzmy ze bylbym bardziej sklonny
    w to wierzyc. Trzeba byloby jeszcze wykluczyc preparowanie
    dokumentacji, to moze zrobic pojedynczy pracownik.

    > 2/ prawo bankowe zabrania outsourcingu oceny zdolnosci kredytowej, a
    > tu byla mowa o posredniku

    Tego akurat nie wiem, ale z pewnoscia nie zabrania dziewczynie
    np. "analityka" bycia posrednikiem.
    --
    Krzysztof Halasa