  • 1. Data: 2007-07-31 21:24:12
    Temat: Konta oszczędnościowe (4,5-5%)
    Od: m...@g...com

    Witam,
    kilka banków, np. Citi, od jakiegoś czasu oferuje konta
    oszczędnościowe.

    Mam zapytanie ogólne czy gra jest warta świeczki, czy po prostu wybrać
    inne formy oszczędzania.

    --
    Pozdr.
    Maciej

  • 2. Data: 2007-07-31 22:33:51
    Temat: Re: Konta oszczędnościowe (4,5-5%)
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1185917052.555108.5320@w3g2000hsg.googlegroups.
    com,
    *Użytkownik* wrote:

    > kilka banków, np. Citi, od jakiegoś czasu oferuje konta
    > oszczędnościowe.
    >
    > Mam zapytanie ogólne czy gra jest warta świeczki, czy po prostu wybrać
    > inne formy oszczędzania.

    To zalezy... czego oczekujesz od tej formy lokaty kapitalu.
    I od horyzontu czasowego.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-08-01 06:43:21
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:f8ode3$qap$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > In news:1185917052.555108.5320@w3g2000hsg.googlegroups.
    com,
    > To zalezy... czego oczekujesz od tej formy lokaty kapitalu.
    > I od horyzontu czasowego.
    Dołączę sie do wątku i zapytam: czy korzysta ktoś z was z rachunku
    oszczędzającego w Polbank EFG ? Czy faktycznie jest to w tej chwili
    najlepsza oferta na rynku, czy tylko dobrze przereklamowana oferta ?

  • 4. Data: 2007-08-01 08:36:22
    Temat: Re: Konta oszcze^dno?ciowe (4,5-5%)
    Od: ten <...@...org>

    Takie rachunki były oferowane za granicą już 10 lat temu. Ogólnie to
    należałoby się zapoznać dokłądnie z regulaminem, często dostępnym przez
    internet przed założeniem rachunku. Z tego co pamiętam to takie rachunki
    pozwalają na pewne wypłacanie pieniędzy z niego (i cały czas mimo tego
    są wysokooprocentowane jak terminowe), ale to wypłacanie jest związane z
    pewnymi ograniczeniami (bo inaczej każdy by założył taki rachunek i
    używał go jak zwykły bieżący). Najczęściej zastrzeżenie jest takie, że
    należy wpłacić dużą kwotę na początku i chyba jest pewien wzór który
    określa ile średnio miesięcznie ma być na rachunku pieniędzy, co też
    jest niemało, i to zabezpiecza przed ciągłymi wypłatami.

  • 5. Data: 2007-08-01 08:47:58
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 10:36:22 +0200, ten napisał(a):

    > Ogólnie to należałoby się zapoznać dokłądnie z regulaminem,

    Bardzo cenna uwaga, szkoda że z niej nie korzystasz.

  • 6. Data: 2007-08-01 09:40:49
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

> [...]
    >oszczędnościowe.
    >
    >Mam zapytanie ogólne czy gra jest warta świeczki, czy po prostu wybrać

    Ogólnie to powiem Ci tak:
    - mam i OKO w ING i fundusz inwestycyjny i na korzyść funduszy przemawia to, że:
    - z takiego OKO łatwiej się wydaje, skoro można wypłacić w każdym momencie
    - nadaje się na krótkotrwałe oszczędzanie
    - znacznie lepiej założyć fundusz i nadwyżki lokować tam (dostępne w ciągu ok.
    miesiąca od zlecenia wypłaty, nie traci się %, a czas potrzebny na odzyskanie
    pieniędzy pozwala się zastanowić nad tym czy naprawdę ich potrzebuję :)
    - OKO to 3,5 % rocznie a moje pieniądze w ciągu pół roku powiększyły się o 20%
    na funduszu akcji

    A ostateczna decyzja i tak należy do Ciebie :)

  • 7. Data: 2007-08-01 09:59:30
    Od: ten <...@...org>

    Bo nie zakładam rachunku.

  • 8. Data: 2007-08-01 13:24:54
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 11:59:30 +0200, ten napisał(a):

    > Bo nie zakładam rachunku.

    To w takim razie po co się wypowiadasz, skoro Twoje 10-cio letnie
    rewelacje z zachodu mają się ni jak do oferty Polbanku?

    Zacznij korzystać z rady, które tak chojnie udzielasz i wtedy odpisuj
    pytającemu.

  • 9. Data: 2007-08-01 15:05:45
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    ten napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >określa ile średnio miesięcznie ma być na rachunku pieniędzy, co też
    >jest niemało, i to zabezpiecza przed ciągłymi wypłatami.

    Chyba niezupełnie...
    W większości ofert zasada jest prosta: konto darmowe, min. limitu
    środków nie ma (ale bywa limit poniżej którego jest 0%). Pierwsza
    wypłata w miesiącu (w niektórych również krajowy przelew za wyj.
    ZUS, US itp.) też darmowy. Kolejne wypłąty/przelewy (ale często
    nawet przeksięgowanie na lokatę!) wysoko płatne ok. 6-10zł i to
    zabezpiecza przed ciągłymi wypłatami.

    Arek

  • 10. Data: 2007-08-01 18:21:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    m...@g...com napisał(a):
    > Mam zapytanie ogólne czy gra jest warta świeczki, czy po prostu wybrać
    > inne formy oszczędzania.

    Raczej nie. Jak wladujesz tam 10k PLN to zarobisz miesiecznie z 30 zl.
    Starczy na polowe obiadu w dobrym lokalu :)

    Natomiast w fundusze aktualnie tez nie ma co inwestowac (przynajmniej te
    akcyjne). Wystarczy zobaczyc ich zysk (a raczej strate) w ciagu
    ostatnich 1-3 miesiecy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos