  • Data: 2019-07-17 15:19:11
    Temat: Re: Zmiany w Alior Kantor
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to raczej wyklucza wymianę sum rzędu 50k euro, chyba że ktoś jest amatorem
    mocnych wrażeń ;>

    Te 50.000 to średniomiesięczna wartość transakcji. Możesz zatem zrobić
    50 po 1000.

    > A co w tym dziwnego? W IKA jest tak samo, chyba że przelewasz z/do "dużego" aliora
    albo różowego T.

    Tylko po co przelewać na Aliora, a potem wycofywać? Może sobie leżeć do
    czasu, aż kurs osiągnie pożądaną wartość. Tu masz ochronę BFG. Owo
    przelanie i wycofanie w przypadku Rkantoru pozwala uniknąć
    przechowywania kapitału u nich (klienci BitMarketu wiedzą o co chodzi).

    > Są jakieś "niebankowe" kantory, w których walutę można przelewać za darmo?

    Tak. Na przykład Cinkciarz.

    > IKA tak samo - jeśli pojawisz się w oddziale - wezwali mnie na oświadczenie FATCA -
    to dowód xerują, inaczej blokada i możesz iść do sądu.

    Powierzenie danych bankowi, a wątpliwej jakości spółce to jednak co innego.

    > Porównałem sobie z kantorem santandera:
    > W santanderze funty tańsze - wciąż mają ten błąd, że spready dla wszystkich tych 4
    głównych walut są na tym samym poziomie bezwzględnym, zamiast na tym samym względnym.

    Sęk w tym, że w Aliorze dość łatwo dostać spread konkurencyjny. Na tę
    chwilę mam 1,54 grosza na USD/PLN. Pytanie czy Santander proponuje takie
    stawki. Przy 2,61 Santandera to jednak duża różnica.

    > euro tańsze troszkę - ale sporo trzeba by zakupić, by zrekomensowało 5zł na przelew
    SEPA (sprawdzić, może konto vip ma darmowe SEPA - w bnp miało - bo warunki to jedynie
    ping-pong 10k/mc).

    Do zakupu euro wybrałbym Cinkciarza.pl - kurs nie do pobicia.
    Przelewy w ogóle nie są problemem. Waluta zakupiona w Aliorze jest
    przelewana za darmo. Od biedy możesz stosować tandem Alior-Cinkciarz i
    po sprawie.