    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Złoto jak Titanic_ a Mazurka grają do końca:)
    Date: Wed, 31 Aug 2011 18:01:35 +0200
    <j3l5mk$3tv$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 13:25:07 +0200, totus napisał(a):

    > W pełni się zgadzam. Obserwuje jednak, że ludzie zmierzają do tego by
    > kontrolować wszystko. Źle się czują z przeświadczeniem, że na dłuższą metę
    > nic nie można kontrolować. Nie ma takich głów na świecie ani, na razie,
    > takich mocy obliczeniowych by cokolwiek przewidzieć przy takiej ilości
    > danych i ilości zmiennych. Dookoła mnie pełno jest ludzi, którzy wiedzą
    > lepiej ode mnie co dla mnie jest dobre i jak powinienem żyć.

    Hmm,
    Czytałem niedawno kapitalną książkę "Nieskończone życie nieboszczyka". To
    taka popularnonaukowa o fizyce i Wszechświenie ale duża część poświęcona
    jest właśnie "niezupełności" i "nieobliczalności" matematyki i nauki jako
    takiej (twierdz. Goedla, teorie Wolframa itp podobne dziwy). Ksiązka
    rewelacyjna (na każdy rozumek) a po przeczytaniu można się trochę zdziwić i
    zamyślić: jak mało wiemy i jak wiele nigdy się nie dowiemy, bo nie ma
    takiej możliwości - nawet teoretycznej. Polecam ;)