    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Złoto jak Titanic_ a Mazurka grają do końca:)
    Date: Wed, 31 Aug 2011 09:07:33 +0200

    Dnia Tue, 30 Aug 2011 22:09:10 +0200, totus napisał(a):

    > Nie mam żadnej metody przegięć w znaczeniu takim, że nie umiem wyznaczyć
    > punktu przegięcia wykresu ceny. Ani co do poziomu ani co do czasu. Wiem
    > tylko, że ceny przestają rosnąć gdy kończą się pieniądze przeznaczone na
    > zakup danych towarów i przestają spadać gdy kończy się towar do sprzedaży. A
    > dokładnie gdy znika przewaga jednego nad drugim. Kiedy to następuje i
    > dlaczego tego nie wiem. Żeby to wiedzieć musiałbym znać motywacje i
    > zawartość portfela każdego uczestnika rynku. To za dużo na mój mały rozumek.

    No pisałeś że mierzysz "pęd". Nie wiem jak, ale jakoś określasz TP, czyli -
    jak rozumiem - miejsce gdzie "ped" się odwraca.
    Z drugiej strony, to co piszesz pasuje do matematycznego modelu, że stopa
    zwrotu w nastepnej chwili jest
    - proporcjona do stopy w chwili poprzedniej (przyciaganie lub owczy pęd)
    i proporcjonalna do ilosci peniedzy ktore pozostaly.

    Inaczej mowiac (po niewielkich przekształceniach):

    z(n)=a*z(n-1)*[1-z(n-1)]

    a to jest równanie logistyczne prowadzące do parabolek skippiego i do
    "chaotycznego" przeskakiwania kursów miedzy tymi parabolkami.
    Jeśli już miałbym coś obliczać, to nie tyle ze statystyk czy AT, tylko
    raczej poszedłbym w stronę chosu determistycznego, którego sztandarowym
    przykladem jest właśnie powyższe równanie.

    p.s.
    To niestety też za trudne na mój mały i leniwy rozumek, bo matematyka tam
    stosowana mnie poraża ;)