  • 11. Data: 2014-07-17 02:26:47
    Temat: Re: Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:39:45 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > musisz się podpisać.

    I co z tym podpisem dalej ?
    Idzie do mojego banku, gdzie ktos starannie sprawdza ze wzorem
    podpisu, po czym wprowadza do systemu zezwolenie na akceptowanie
    pobran od wymienionego odbiorcy/na wskazane konto ...
    czy lezy sobie u odbiorcy, na wypadek gdyby byla potrzebna podkladka
    dlaczego takie polecenie zaplaty wystawili ...

    Bo tego sa miliony, cos mi sie nie chce wierzyc, zeby ktos to
    sprawdzal :-)

    > można wycofać (podobno), poza tym taki alior umożliwia blokadę z poziomu WWW

    Pogratulowac Aliorowi

    > Limit teoretycznie jest, ale dość wysoki

    Klient zapewne sobie zyczy osobnego ustalenia dla kazdego odbiorcy.

    > no i nikt nie broni wysłać 3 żądań pobrania pieniędzy.

    Moglby byc limit miesieczny :-)

    > Ale akurat tam chodziło o polecenie zapłaty.

    Czyli patrz wyzej. Ciekawe kto i jak wprowadzil do systemu.

    J.

  • 12. Data: 2014-07-17 05:59:53
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > Czyli patrz wyzej. Ciekawe kto i jak wprowadzil do systemu.

    Zdaje się, że ujawnił trochę za dużo. U nas taki citi pozwala z tego co
    wiem telefonicznie ustanowić polecenie zapłaty (i chyba sam wysyła do
    wierzyciela odpowiednie info)
    Więc jeśli:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Clarkson published details of his Barclays account in the Sun newspaper,
    including his account number and sort code. He even told people how to
    find out his address.
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---
    W polskich warunkach pewnie to byłoby jeszcze nazwisko panieńskie matki,
    to pewnie też by przeszło. Ale nie wiem czy to na pewno wina banku czy
    nieostrożności klienta ...

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 13. Data: 2014-07-17 07:23:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Jul 2014 23:43:24 +0200, null<k...@p...onet.pl> wrote:
    > "Bogaty"?

    No tak, że ma komfort i nie musi się przejmować czy będą środki na
    realizację polecenia (z reguły wierzyciel robi jedną próbę, gdy
    środków nie ma trzeba później "ręcznie" puszczać przelew) a jego
    realizacja nie spowoduje nagle zaskoczenie, że pozostała
    niedostateczna ilość środków na inne cele. Dla mnie, jak ktoś
    realizuje płatności poleceniami (nie jednym, rzecz jasna) i to bogaty
    bo ja tak bym nie dał rady :-)

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-07-17 08:25:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    net...

    > I co z tym podpisem dalej ?
    > Idzie do mojego banku, gdzie ktos starannie sprawdza ze wzorem
    > podpisu, po czym wprowadza do systemu zezwolenie na akceptowanie
    > pobran od wymienionego odbiorcy/na wskazane konto ...

    Dokladnie tak.

    > czy lezy sobie u odbiorcy, na wypadek gdyby byla potrzebna podkladka
    > dlaczego takie polecenie zaplaty wystawili ...

    Sa 2 egzemplarze, jeden w banku wierzyciela, drugi w banku dluznika.
    Najlepiej ka dluznik i wierzyciel maja rachunek w tym samym banku, bo wtedy
    mozna zlozyc dyspozycje uruchomienia DD bez papierowego dokumentu np. Citi -
    telefonicznie, mBank - przez formularz w serwisie transakcyjnym.

    > można wycofać (podobno), poza tym taki alior umożliwia blokadę z poziomu
    > WWW

    > Pogratulowac Aliorowi

    Mozliwosc anulowania pojedynczego DD jest wymogiem ustawowym, wiec to zadna
    laska. Sam osbowywalem DD przez internet w Multibanku. Co wiecej bank w
    takim przypadku jest zobowiazany do niezwlocznego zwrotu srodkow wraz z
    odsetkami, niezaleznie od tego czy uda mu sie je odebrac od wierzyciela.

    > Limit teoretycznie jest, ale dość wysoki

    > Klient zapewne sobie zyczy osobnego ustalenia dla kazdego odbiorcy.

    Limit jest ustalony ustawowo, nie spotkalem banku, ktory by zezwalal na jego
    paramentryzowanie.

    > no i nikt nie broni wysłać 3 żądań pobrania pieniędzy.

    > Moglby byc limit miesieczny :-)

    A po co skoro masz 30 dni na jego odwolanie, a jesli jestem przedsiebiorca 5
    dni. Limity DD byly niedawno podnoszone, bo w wielu przypadkach ograniczalo
    to funkcjonalnosc takiego narzedzia.

    Pozdrawiam
    MK

  • 15. Data: 2014-07-17 08:53:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > papierowego dokumentu np. Citi -
    > telefonicznie, mBank - przez formularz w serwisie transakcyjnym.

    Erm? A jaki to ma związek (konto w tym samym banku)?
    IMO najważniejszym dokumentem jest moja
    (dłużnika) zgoda dla mojego banku na obciążanie rachunku przez
    wierzyciela. Jak zostanie poinformowany wierzyciel i z jakiego banku
    przyjdzie obciążenie to już sprawa mało istotna.

    > Mozliwosc anulowania pojedynczego DD jest wymogiem ustawowym, wiec to
    > zadna laska. Sam osbowywalem DD przez internet w Multibanku. Co wiecej
    1. Ale nie każdy bank pozwala to zrobić przez internet
    2. NIektóre (większość?) liczą sobie za to prowizję
    3. Alior pozwala jednym klikiem zablokować całe upoważnienie, a nie
    tylko odwołać jedną transakcję.

    KJ
    PS. Jest jeszcze jedna zaleta polecenia zapłaty (co kiedyś miało
    znaczenie przy bałaganie w TPSA). Nie "giną" przelewy. Jak tepsa mi się
    rzucała, że nie zapłaciłem, to grzecznie ich poprosiłem o odpowiedź
    kiedy próbowali obciążyć rachunek. NAstąpiła cisza, a w następnym
    miesiącu ściągnęli obie faktury.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 16. Data: 2014-07-17 09:33:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 lipca 2014 23:55:24 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Zamiast dawa� backdoora do rachunku chyba lepiej nadp�aca�
    > przelew cykliczny np
    Jakiego backdora? Przecież PZ realizuje bank prowadzący konto.

  • 17. Data: 2014-07-17 09:35:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 00:29:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > jesli chodzi o polecenie zaplaty, to jakos nie kojarze, abym byl
    > pytany o zgode, mogl zablokowac, limity ustawic itp.
    Możesz w kazdej chwili odwołać PZ albo cofnąc zrealizowana przez PZ płatność..

  • 18. Data: 2014-07-17 09:41:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 02:26:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > I co z tym podpisem dalej ?
    > Idzie do mojego banku, gdzie ktos starannie sprawdza ze wzorem
    > podpisu, po czym wprowadza do systemu zezwolenie na akceptowanie
    > pobran od wymienionego odbiorcy/na wskazane konto ...
    Dokładnie tak. I jesli podpis się różni od wzoru to uruchomienie PZ jest wstrzymane.

    > Bo tego sa miliony, cos mi sie nie chce wierzyc, zeby ktos to
    > sprawdzal :-)
    Sprawdzają. I jak podpis się różni to nie uruchamiaja

    > Moglby byc limit miesieczny :-)
    Ale po kiego skoro możesz w ciągu bodajże 8 tygodni odwołac kążą płatność i bank ma 1
    dzień aby zwrócić kase na Twoje konto.

  • 19. Data: 2014-07-17 09:45:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 07:23:29 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > No tak, że ma komfort i nie musi się przejmować czy będą środki na
    > realizację polecenia
    Nie ma środków nie będzie zrealizowana PZ
    >(z reguły wierzyciel robi jedną próbę,
    Chyba 3 próby. Dla mnie, jak ktoś

    > realizuje płatności poleceniami (nie jednym, rzecz jasna) i to bogaty
    > bo ja tak bym nie dał rady :-)
    Ja na ekonto raz w miesiącu przelewam stała kwotę i z tego konta PZ kami schodzą mio
    wszystkie rachunki/opłaty. Wygodna sprawa

  • 20. Data: 2014-07-17 10:31:51
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    które banki w PL nie obciążają dłużnika prowizją
    za zrealizowane PZ? Wydaje mi się że wszystkie
    maja opłatę średnio 1zł od transakcji.