  • 21. Data: 2014-07-17 10:38:04
    Temat: Re: Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    > Erm? A jaki to ma związek (konto w tym samym banku)?
    > IMO najważniejszym dokumentem jest moja
    > (dłużnika) zgoda dla mojego banku na obciążanie rachunku przez
    > wierzyciela. Jak zostanie poinformowany wierzyciel i z jakiego banku
    > przyjdzie obciążenie to już sprawa mało istotna.

    Praktyczny. Bank ma zawarte w obu umowach zgodne zapisy pozwalajace na
    uruchomienie DD bez papierowej dyzpozycji.

    > 1. Ale nie każdy bank pozwala to zrobić przez internet

    Byc moze, bazuje tylko na podstawie zananych mi przypadkow.

    > 2. NIektóre (większość?) liczą sobie za to prowizję

    Coz, sa tez takie, ktore opbieraja oplate za realizacje, ale nie o tym chyba
    dyskusja.

    > 3. Alior pozwala jednym klikiem zablokować całe upoważnienie, a nie
    > tylko odwołać jedną transakcję.

    OK.

    Pozdrawiam
    MK

  • 22. Data: 2014-07-17 10:38:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    zarząd komplementariusza <z...@p...pl> writes:

    > które banki w PL nie obciążają dłużnika prowizją
    > za zrealizowane PZ? Wydaje mi się że wszystkie
    > maja opłatę średnio 1zł od transakcji.

    Alior
    Multibank
    *chyba* mbank dla konta AQ
    Citi

    Z kolei w inteligo, czy mille jest tak, że samo pz jest bezpłatne, ale
    już inne czynności (odwołanie) kosztuje

    w mBanku dla ekonta jest stała opłata miesięczna OIDP

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 23. Data: 2014-07-17 10:54:20
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    > Z kolei w inteligo, czy mille jest tak, �e samo pz jest bezp�atne,

    dla inteligo znalazłem coś takiego w dziale "inne operacje"
    35.Ustanowienie/zmiana zgody na obciążanie rachunku w ramach polecenia zapłaty
    każdorazowo 0zł

    36.Odwołanie zgody na obciążanie rachunku w ramach polecenia zapłaty
    każdorazowo 3zł

    37.Odwołanie pojedynczej transakcji w ramach polecenia zapłaty
    każdorazowo 3zł

    samej pozycji "zrealizowanie polecenia zapłaty" nie znalazłem, więc nie wiem czy oni
    to liczą jako przelew czy jak? I kogo (dłużnika czy wierzyciela) obciążą?

  • 24. Data: 2014-07-17 10:56:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 08:25:00 +0200, MK napisał(a):
    > Dokladnie tak.

    > Sa 2 egzemplarze, jeden w banku wierzyciela, drugi w banku dluznika.

    Podpisywalem jeden.

    > Najlepiej ka dluznik i wierzyciel maja rachunek w tym samym banku, bo wtedy

    Ale bankow mamy duzo, i maja w roznych.

    > mozna zlozyc dyspozycje uruchomienia DD bez papierowego dokumentu np. Citi -
    > telefonicznie, mBank - przez formularz w serwisie transakcyjnym.

    Gdzie ?

    A w innych firmach skladam normalny wniosek elektroniczny bez podpisu
    ... tylko dawno nie skladalem i nie wiem co dalej.

    > Mozliwosc anulowania pojedynczego DD jest wymogiem ustawowym, wiec to zadna
    > laska.

    Owszem doczytalem sie.
    Wiec gdzie sie blokuje w mbanku, bzwbk, credit agrocole, inteligo ?

    > Sam osbowywalem DD przez internet w Multibanku. Co wiecej bank w
    > takim przypadku jest zobowiazany do niezwlocznego zwrotu srodkow wraz z
    > odsetkami, niezaleznie od tego czy uda mu sie je odebrac od wierzyciela.

    Ale to jest protest juz po fakcie.

    > Limit jest ustalony ustawowo,

    Limitu juz nie ma.
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zmiany_wierzyciel

    > nie spotkalem banku, ktory by zezwalal na jego paramentryzowanie.

    No wlasnie, a wydaje sie ze to podstawowa funkcjonalnosc.
    Place za telefon, powinno byc 50zl, 200 powiedzmy ze moze sie zdarzyc,
    ale 2000 to juz nie. A tu dowolnosc - 200, 2 tys, 2 mln -

    > A po co skoro masz 30 dni na jego odwolanie, a jesli jestem przedsiebiorca 5

    Nawet 56 dni, ale po co do tego dopuszczac ?
    A przeciez niektorzy na swoje konto dluzej nie zagladaja.

    Dobry opis calego procesu
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_dziala

    -weryfikacja jakas niby jest, bank platnika powinien zgode otrzymac,
    w samym zleceniu moze nawet nie byc nazwy i adresu platnika.

    -jest mozliwosc wycofania zgody i jej czasowego zablokowania
    (no i gdzie to jest w w/w bankach ?)

    -wycofano kod 05 - przekroczenie limitu kwoty płatności.
    czyli ktos pomyslal, ale sie nie podobalo :-)

    J.

  • 25. Data: 2014-07-17 11:09:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:45:34 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Nie ma środków nie będzie zrealizowana PZ
    > Chyba 3 próby. Dla mnie, jak ktoś

    sa kody zwrotne

  • 26. Data: 2014-07-17 11:41:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 10:56:40 +0200, J.F. napisał(a):
    > Dnia Thu, 17 Jul 2014 08:25:00 +0200, MK napisał(a):
    [...]
    > Podpisywalem jeden.

    > Gdzie ?
    >
    > A w innych firmach skladam normalny wniosek elektroniczny bez podpisu
    > ... tylko dawno nie skladalem i nie wiem co dalej.

    Korekta, wlasnie sprawdzilem jeden, wypelnia sie elektronicznie, po
    czym ... a teraz wydrukuj, podpisz, wsadz do koperty i wyslij na adres
    ... i faktycznie - jedna kartka, dwa razy to samo, dwa podpisy, polowa
    dla banku.

> [...]
    > (no i gdzie to jest w w/w bankach ?)
    >
    > -wycofano kod 05 - przekroczenie limitu kwoty płatności.
    > czyli ktos pomyslal, ale sie nie podobalo :-)

    Gdzies mi jeszcze mignelo, ze platnik powinien zostac poinformowany z
    wyprzedzeniem o przyszlej platnosci ...

    J.

  • 27. Data: 2014-07-17 11:44:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 01:31:51 -0700 (PDT), zarząd komplementariusza
    napisał(a):

    > które banki w PL nie obciążają dłużnika prowizją
    > za zrealizowane PZ? Wydaje mi się że wszystkie
    > maja opłatę średnio 1zł od transakcji.

    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/koszty

    Sporo zer ... aczkolwiek warto sprawdzic dokladnie wlasna tabele
    oplat.

    J.

  • 28. Data: 2014-07-17 11:53:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:41:27 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Sprawdzają. I jak podpis się różni to nie uruchamiaja

    Dziwna polityka, to w koncu wierzy sie stronom procesu czy nie ? :-)

    W Anglii jak widac nie sprawdzaja.

    > Ale po kiego skoro możesz w ciągu bodajże 8 tygodni odwołac kążą płatność i bank ma
    1 dzień aby zwrócić kase na Twoje konto.

    I ten 1 dzien to np zadziala w czwartek, 14 sierpnia,
    o godzinie 17:55?
    I jak platnik bedzie np w Brazylii ?

    Nie rozumiem - skoro juz jest indywidualna zgoda wprowadzona do
    systemu komputerowego banku, to czemu od razu kwoty ograniczenia do
    niej nie wprowadzic ?
    Zreszta jak widac bylo, ale komus przeszkadzalo ...

    J.

  • 29. Data: 2014-07-17 11:55:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:33:06 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Jakiego backdora? Przecież PZ realizuje bank prowadzący konto.

    Ale sterowany z zewnatrz.
    Inkasent w elektrowni sie pomyli i milion zniknie z konta.

    J.

  • 30. Data: 2014-07-17 12:13:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 05:59:53 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    > [...]
    > Zdaje się, że ujawnił trochę za dużo. U nas taki citi pozwala z tego co
    > wiem telefonicznie ustanowić polecenie zapłaty (i chyba sam wysyła do
    > wierzyciela odpowiednie info)

    Ale wierzyciel musi miec jeszcze powod do sciagniecia pieniedzy.
    W UK, dla wygody donatora, wystarczy podyktowac nr konta ?
    Na razie widze, ze wystarczy nr karty kredytowej :-)

    > Więc jeśli:
    > --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    > Clarkson published details of his Barclays account in the Sun newspaper,
    > including his account number and sort code. He even told people how to
    > find out his address.
    > W polskich warunkach pewnie to byłoby jeszcze nazwisko panieńskie matki,
    > to pewnie też by przeszło. Ale nie wiem czy to na pewno wina banku czy
    > nieostrożności klienta ...

    Ale konto i adres to zna pare osob w twoim zakladzie pracy.
    Pracownicy w bankach, w elektrowni, wodociagach, telefonach.
    Kontrahent z allegro. Pewnie troche urzednikow.
    Listonosz, lub wlamywacz do skrzynki.

    J.