  • 11. Data: 2003-07-28 11:29:19
    Temat: Re: Żegnaj LG Net
    Od: "mg" <p...@w...pl>

    ok to jaki teraz bank elektroniczny ( taki bez opłat i prowizji za
    przelewy )?

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 12. Data: 2003-07-28 20:56:00
    Temat: Re: Żegnaj LG Net - Refleksje
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Właśnie zalogowałem się do mojego LG Net...a właściwie Nordea...
    > i już można sobie tam ściągnąć druk wniosku o zamknięcie konta...
    > oczywiście bardzo zachęcają do zapoznania sie z ofertą Nordea
    > (jakoś mnie nie zachęcili ;)))....szkoda....jeszcze do listopada
    > można się nacieszyć darmową Maestro i brakiem opłat...
    > Wracam do starego dobrego mBanku

    Wydaje mi się, że nie będziemy cieszyć się LGnetem do listopada.
    Ja mogę cieszyć się maksymalnie LGnetem do 22 września a kartą Maestro do 22
    sierpnia...
    W liście z Nordea jest napisane, że w przypadku nieakceptacji zmian list
    należy traktować jako wypowiedzenie umowy. Wzięli też z kapelusza jakieś
    terminy (ni w pięć ni w dziesięc co do Regulaminu) - termin wypowiedzenia
    upływa po 58 dniach (u mnie to 22.09 bo 21.09 to niedziela) od daty wysłania
    listu (mój wysłali 25.07), z zastrzeżeniem, że bank w terminie 28 dni od
    wysłania listu (u mnie 22.08) otrzyma prawidłowo wypełniony i
    podpisany "Wniosek o rozwiązanie umowy rachunku bankowego w ramach
    bankowości elektronicznej LGnet".

    Myślałem nad tym głupim listem długo. Z jednej strony wkurza mnie, że
    wymyślają sobie nagle jakieś dziwne terminy, mimo że regulamin będący
    integralną częścią umowy przewiduje inne terminy. Niestety te z listu są
    korzystniejsze.
    Z drugiej strony chciałbym wykorzystać LGnet aż do końca tj. do "planowanej
    na listopad 2003 konwersji informatycznej" ponieważ marchewką jest to, że w
    dniu tej całej "konwersji" zerwane zostaną wkłady netKombo przy jednoczesnym
    naliczeniu odsetek tak, gdyby wkłady nienaruszane były przez pełnych 6
    miesięcy (czyli wg mnie naliczyli by całe 6 miesięcy nawet dla wkładu
    zdeponowanego dzień wcześniej).
    Kijem jest to, że nie da się rozwiązać umowy w przeddzień tej "konwersji
    informatycznej" gdyż po pierwsze nie wiadomo kiedy ona dokładnie nastąpi, po
    drugie gdy w ciągu tych ich 28 dni od dnia wysłania listu nie złoży się
    tego "wniosku" to potem przyślą pakiet startowy Nordea Solo, kartę Visa
    Elektron i oczywiście każą sobie za to zapłacić [a propos - fajna jest
    prowizja za rezygnację z wydanego tokena przed rokiem od aktywacji].
    Wkurza mnie jeszcze że bez żadnej podstawy życzą sobie otrzymać "prawidłowo
    wypełniony i podpisany 'Wniosek o rozwiązanie umowy rachunku bankowego w
    ramach bankowości elektronicznej LGnet'", mimo że z mojej umowy ani z
    regulaminu nie wynika, że wypowiedzenie mam składać na jakimś durnowatym
    wniosku ich nakładu, lecz wystarczy, by miało ono formę pisemną.
    Zastanawiam się dalej co zrobić. Chyba wyślę im wypowiedzenie (bez wskazania
    konta na które mają przelać saldo, bo jeszcze by mi wlepili prowizję za
    przelew na do widzenia; oczywiście nie na ich durnowatym wniosku, tylko sam
    sobie napiszę, jak mi się będzie podobało) 21 sierpnia poleconym
    priorytetowym z potwierdzeniem odbioru (żeby wiedzieć, kiedy dostali), w tym
    samym dniu złożę zlecenie przelewu na dzień 22 września na swojego eMaxa na
    całą kwotę dostępnych środków, a 22 września pójdę do odziału Nordea
    wypłacić odsetki. Gdyby nawet poczta trochę nawaliła z terminowym
    dostarczeniem mojego wypowiedzenia - mam nadzieję że nic się nie stanie,
    gdyż oni sami pewnie dobrze nie wiedzą kiedy do którego klienta wysłali list.

    Pozdr.,

  • 13. Data: 2003-07-29 12:51:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Jul 2003 20:56:00 +0000 (UTC), "Jarosław Łysio"
    <j...@N...gazeta.pl> był(a) uprzejmy(a) napisać :

> [...]
    >Elektron i oczywiście każą sobie za to zapłacić [a propos - fajna jest
    >prowizja za rezygnację z wydanego tokena przed rokiem od aktywacji].

    Z tego co zrozumiałem token nie jest obowiązkowy i wystarczy darmowa
    karta uwierzytelniająca. Dziś napisałem do Nordei co trzeba zrobić,
    żeby przysłali pakiet startowy bez tokena.
    Nie jestem pewien czy wszystko kumam ale po listopadowej konwersji LG
    na Nordeę trzeba będzie wybulić 3 zł za prowadzenie konta a na drugi
    dzień spokojnie je zamknąć robiąc wcześniej przelew do innego banku za
    60 groszy. Jeżeli się mylę to proszę zorientowanych o naprostowanie bo
    też jestem zainteresowany tematem.

    --

    uzdrawiam

    Grzesiek

    adres: G...@i...edu.pl

    "Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty
    tak , aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
    ukaz Piotra I z dnia grudnia 1708 r

  • 14. Data: 2003-07-29 13:21:27
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(a):

> [...]
    > karta uwierzytelniająca. Dziś napisałem do Nordei co trzeba zrobić,
    > żeby przysłali pakiet startowy bez tokena.

    mi powiedzieli ze "defaultowo" wysylaja karte a token ewentualnie pozniej na
    specjalne zyczenie

> [...]
    > dzień spokojnie je zamknąć robiąc wcześniej przelew do innego banku za
    > 60 groszy. Jeżeli się mylę to proszę zorientowanych o naprostowanie bo

    chyba sie nie mylisz ale jak znam zycie moze cie to kosztowac 2x3zl - moga
    skasowac cie za prowizje za kolejny miesiac. Ale jak ktos ma wysokie wklady,
    (czy zdeponuje wysokie wklady napare dni wczesniej) to moze sie oplacac. Moze
    ale nie musi - do wyobrazenia jest sytuacja taka ze bank w sposob perfidny
    zmienia oprocentowanie dla wkladow 6m-c na pare dni przed konwersja (np. do
    stawki ktora dotyczyla wkladow 1m-c) i nastepnie dokonuje konwersji po nowej
    stawce. Ale chyba jest to praktycznie niewykonalne - bo odsetki dopisuja sie
    automatycznie kazdego dnia i prawdopodobnie ta kwota ktora jest widoczna
    w "naliczonych odsetkach" trafi na rachunek Nordea.

    D.

  • 15. Data: 2003-07-29 13:43:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Jul 2003 13:21:27 +0000 (UTC), "Dave "
    <d...@N...gazeta.pl> był(a) uprzejmy(a) napisać :

> [...]
    >automatycznie kazdego dnia i prawdopodobnie ta kwota ktora jest widoczna
    >w "naliczonych odsetkach" trafi na rachunek Nordea.

    Jeśli tak zrobią to raczej straci się na oprocentowaniu przez te
    klika(naście) dni a nie za cały okres zalegania bo tak jak sam piszesz
    odsetki doliczane są codziennie według stopy obowiązującej w danym
    dniu.

  • 16. Data: 2003-07-29 17:42:28
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(a):

> [...]
    > dzień spokojnie je zamknąć robiąc wcześniej przelew do innego banku za
    > 60 groszy. Jeżeli się mylę to proszę zorientowanych o naprostowanie bo

    To jest jakaś myśl. Wygląda całkiem sensownie. Następnego dnia
    po "konwersji" przelać za 0,60 zł i złożyć wypowiedzenie. Powinni wziąć za
    prowadzenie chyba tylko 3 zł - chyba w okresie wypowiedzenia "nie prowadzą"
    już rachunku (zwłaszcza że jego funkcjonalność jest wtedy ograniczona).
    Chciałbym jednak się upewnić, że dobrze zrozumiałem, że oprocentowanie dla
    każdego zerwanego w wyniku "konwersji informatycznej" władu obliczą jako
    zdeponowany przez 6 miesięcy. Wtedy chyba będzie trzeba przed konwersją
    wszystko co się ma tam wpłacić :-)
    Aha, nie wiadomo co będzie w tej dostarczonej wraz z pakietem startowym
    Systemu Bankowości Elektronicznej Nordea umowie (i pewnie regulaminie)- oby
    nie było jakieś kary za szybkie wypowiedzenie umowy. Poza tym zastanawiam
    się, czy nie wezmą nic za wydanie karty Visa Electron (ale pewnie z karty
    można zrezygnować).

    Pozdr.,

  • 17. Data: 2003-07-30 13:20:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Jul 2003 17:42:28 +0000 (UTC), "Jarosław Łysio"
> [...]

    >każdego zerwanego w wyniku "konwersji informatycznej" władu obliczą jako
    >zdeponowany przez 6 miesięcy. Wtedy chyba będzie trzeba przed konwersją

    Umowę mam przed sobą i jest tam napisane drukowanymi, że "wszystkie
    wkłady na subkoncie NetKombo zostaną zerwane i zostanie naliczone
    oprocentowanie według stopy procentowej aktualnej dla dla utrzymania
    pełnego wkładu, obowiązującej dla wkładów 6-cio miesięcznych."
    Dlatego nie wypowidam umowy już teraz bo bardziej opłaci mi się
    doczekać do listopada i zapłacić 3 lub 6 zł za prowadzenie rachunku w
    Nordei.

  • 18. Data: 2003-08-10 14:09:14
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:bft9b8$32u$1@news.onet.pl...
    > Sorry, ale nie zgodze sie z powyzszym. Powiedzialby, ze jest odwrotnie...
    > Nie przedstawiles _zadnego_ argumentu na popracie swojej tezy.. JEsli
    komus
    > piszesz, ze glupio mysli, warto byloby to jednak zrobic. Myslisz zeinni na
    > slowo ci uwierza?

    Dopiero teraz, ale w całości się podpisuję pod postem.

    A kwestii głupiego myślenia (wg A_Zet) pozwolę sobie nie skomentować...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2003-08-10 14:11:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A skąd ta teza, że klienci LGnet są z założenia niedochodowi?

    Bo - jak już pisał Amra - gdyby byli dochodowi, to by LG nie sprzedawał
    banku, a Nordea by się tak łatwo klientów nie pozbywała.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2003-08-11 18:47:25
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > p r z y s z l e   straty.  Po prostu, ludzie madrzy wiedza, ze srednia
    > statystyczna nie mowi nic o tym, ze jest to nakaz. Ze dobrze jest
    > wtedy, gdy dzialalnosc przynosi zyski ale niekoniecznie te zyski musza
    > sie ksztaltowac na poziomach maksymalnych.  I to jest najwiekszy blad
    > nie sklaniajacy do analaizy decydentow o polityce bankowej.  Albowiem
    > k a z d y  zysk powinien sie liczyc a nie jakies teoryjki o
    > bezwzglednjej ekspansji. Tiszej jediesz, dalej budiesz...
    >
    > Twoj sposob myslenia, jakkolwiek nie jest oryginalny czy odosobniony,

    O ile twój sposób NA PEWNO ;) nie jest głupi, jest bardzo zawiły. Buduj
    raczej zdania proste, bo nikt cię nie zrozumie - lol