    From: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Żegnaj LG Net - Refleksje
    Date: Mon, 28 Jul 2003 20:56:00 +0000 (UTC)

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Właśnie zalogowałem się do mojego LG Net...a właściwie Nordea...
    > i już można sobie tam ściągnąć druk wniosku o zamknięcie konta...
    > oczywiście bardzo zachęcają do zapoznania sie z ofertą Nordea
    > (jakoś mnie nie zachęcili ;)))....szkoda....jeszcze do listopada
    > można się nacieszyć darmową Maestro i brakiem opłat...
    > Wracam do starego dobrego mBanku

    Wydaje mi się, że nie będziemy cieszyć się LGnetem do listopada.
    Ja mogę cieszyć się maksymalnie LGnetem do 22 września a kartą Maestro do 22
    sierpnia...
    W liście z Nordea jest napisane, że w przypadku nieakceptacji zmian list
    należy traktować jako wypowiedzenie umowy. Wzięli też z kapelusza jakieś
    terminy (ni w pięć ni w dziesięc co do Regulaminu) - termin wypowiedzenia
    upływa po 58 dniach (u mnie to 22.09 bo 21.09 to niedziela) od daty wysłania
    listu (mój wysłali 25.07), z zastrzeżeniem, że bank w terminie 28 dni od
    wysłania listu (u mnie 22.08) otrzyma prawidłowo wypełniony i
    podpisany "Wniosek o rozwiązanie umowy rachunku bankowego w ramach
    bankowości elektronicznej LGnet".

    Myślałem nad tym głupim listem długo. Z jednej strony wkurza mnie, że
    wymyślają sobie nagle jakieś dziwne terminy, mimo że regulamin będący
    integralną częścią umowy przewiduje inne terminy. Niestety te z listu są
    korzystniejsze.
    Z drugiej strony chciałbym wykorzystać LGnet aż do końca tj. do "planowanej
    na listopad 2003 konwersji informatycznej" ponieważ marchewką jest to, że w
    dniu tej całej "konwersji" zerwane zostaną wkłady netKombo przy jednoczesnym
    naliczeniu odsetek tak, gdyby wkłady nienaruszane były przez pełnych 6
    miesięcy (czyli wg mnie naliczyli by całe 6 miesięcy nawet dla wkładu
    zdeponowanego dzień wcześniej).
    Kijem jest to, że nie da się rozwiązać umowy w przeddzień tej "konwersji
    informatycznej" gdyż po pierwsze nie wiadomo kiedy ona dokładnie nastąpi, po
    drugie gdy w ciągu tych ich 28 dni od dnia wysłania listu nie złoży się
    tego "wniosku" to potem przyślą pakiet startowy Nordea Solo, kartę Visa
    Elektron i oczywiście każą sobie za to zapłacić [a propos - fajna jest
    prowizja za rezygnację z wydanego tokena przed rokiem od aktywacji].
    Wkurza mnie jeszcze że bez żadnej podstawy życzą sobie otrzymać "prawidłowo
    wypełniony i podpisany 'Wniosek o rozwiązanie umowy rachunku bankowego w
    ramach bankowości elektronicznej LGnet'", mimo że z mojej umowy ani z
    regulaminu nie wynika, że wypowiedzenie mam składać na jakimś durnowatym
    wniosku ich nakładu, lecz wystarczy, by miało ono formę pisemną.
    Zastanawiam się dalej co zrobić. Chyba wyślę im wypowiedzenie (bez wskazania
    konta na które mają przelać saldo, bo jeszcze by mi wlepili prowizję za
    przelew na do widzenia; oczywiście nie na ich durnowatym wniosku, tylko sam
    sobie napiszę, jak mi się będzie podobało) 21 sierpnia poleconym
    priorytetowym z potwierdzeniem odbioru (żeby wiedzieć, kiedy dostali), w tym
    samym dniu złożę zlecenie przelewu na dzień 22 września na swojego eMaxa na
    całą kwotę dostępnych środków, a 22 września pójdę do odziału Nordea
    wypłacić odsetki. Gdyby nawet poczta trochę nawaliła z terminowym
    dostarczeniem mojego wypowiedzenia - mam nadzieję że nic się nie stanie,
    gdyż oni sami pewnie dobrze nie wiedzą kiedy do którego klienta wysłali list.

    Pozdr.,