  • 31. Data: 2004-02-04 12:25:36
    Temat: Re: Zaokraglenia kwot
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości
    news:bvod9r$5be$1@korweta.task.gda.pl...
    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moge ci to jasno i jednoznacznie powiedziec:
    > nie masz pojecia o czym piszesz!!!

    To może napisz coś więcej, dlaczego itp? Inni mogą nie mieć pojęcia czy
    dobrze pisze, czy nie, ale na pewno nie przekonasz ich, że on źle pisze
    wykrzykując bez argumentów.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 32. Data: 2004-02-04 15:11:04
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > To może napisz coś więcej, dlaczego itp? Inni mogą nie mieć pojęcia czy
    > dobrze pisze, czy nie, ale na pewno nie przekonasz ich, że on źle pisze
    > wykrzykując bez argumentów.

    Czy na kazda glupote, tyle ze na pismie nalezy zaraz
    odpowiadac?? Chyba wyraznie zaznaczylem, ze
    bredzi bez sensu.

  • 33. Data: 2004-02-04 15:40:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Czy na kazda glupote, tyle ze na pismie nalezy zaraz
    > odpowiadac?? Chyba wyraznie zaznaczylem, ze
    > bredzi bez sensu.

    Jeśli uważasz, że ktoś pisze bez sensu i decydujesz się na opublikowanie
    swojej myśli na grupie _dyskusyjnej_, to się nie dziw, że ktoś może chcieć,
    abyś uzasadnił swoje stanowisko. Myśleć możesz sobie cokolwiek, ale jak
    publikujesz, to z głową.
    I nadal czekam na uzasadnienie, bo na razie, to _Twoje_ zdanie jest zupełnie
    nieprzekonujące i dla mnie Ty bredzisz bez sensu.
    Tylko nie pisz, że "cała Polska wie".

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 34. Data: 2004-02-04 16:27:45
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/4/2004 4:11 PM, jo44 wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Czy na kazda glupote, tyle ze na pismie nalezy zaraz
    > odpowiadac?? Chyba wyraznie zaznaczylem, ze
    > bredzi bez sensu.

    Cytat z jednego z czasopism "Inforu":

    " Najniższa podstawa wymiaru składek za luty 2001 r. wynosiła 1143,46
    zł. Płatnik prowadził działalność przez 25 dni ze względu na chorobę
    trwającą 3 dni.

    I. Sposób obliczenia w przypadku zastosowania maszyny liczącej z
    ustawionymi 8 miejscami po przecinku: 1143,46 : 28 dni = 40,83785714;
    40,83785714 x 25 = 1020,946(428). Po zaokrągleniu najniższa podstawa
    wymiaru składki za część miesiąca wynosi 1020,95 zł.

    II. Sposób obliczenia w przypadku zastosowania maszyny liczącej z
    ustawionymi 3 miejscami po przecinku: 1143,46 : 28 = 40,837; 40,837 x 25
    = 1020,925. Po zaokrągleniu najniższa podstawa wymiaru składki za część
    miesiąca wynosi 1020,93 zł. "

    Są też (niekoniecznie obowiązujące) akty prawne, które zaokrąglanie
    definiują jako odrzucenie groszy - a inicjator wątku pytał o istnienie
    przepisów, a nie filozoficzno-matematyczny paradygmat.

    Z pewnością byłoby miło wielu osobom, gdybyś sie podzielił swoją wiedzą
    na temat metod zaokrąglania w bankach - jeżeli są one zgodne z regułami
    matematyki i nie powodują powstania ekstra bonusa dla banku lub klienta
    - są jasne, zrozumiałe - to nie są tajne.

    Nie przyszło ci do głowy, że ktoś wypisując głupoty chce sprowokować
    mądrzejszego od siebie do podzielenia sie wiedzą?
    "Naklejenie" na jego poście etykietki "przygłup" nie wnosi nic do rozmowy.

    Jedynie właściwe inżynierom lenistwo powoduje, że nie poszukam kopii
    wyciągów, które dwa banki (nie pamietam które, bo wyciągi nie były z
    moich kont) skomentowały (zaniżanie groszowych kwot na odsetkach), że
    "system tak ma".

    p.s. Odpisywanie na głupi post i jednocześnie:
    "Czy na kazda glupote, tyle ze na pismie nalezy zaraz
    odpowiadac?? Chyba wyraznie zaznaczylem, ze
    bredzi bez sensu." - jest logicznie sprzeczne - albo sie odpisuje, albo
    nie; pała z logiki.

    Pzdr: Catbert

  • 35. Data: 2004-02-04 16:35:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przyszło ci do głowy, że ktoś wypisując głupoty chce sprowokować
    > mądrzejszego od siebie do podzielenia sie wiedzą?

    Raczej wypisujący głupoty po zarzucie wypisywania głupot ruszył mniej
    szlachetną część ciała, żeby sie dowiedzieć jak to jest naprawdę ;-))) -
    ale to tylko moja spiskowa teoria dziejów ;-))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 36. Data: 2004-02-04 20:55:55
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

> [...]
    > ustawionymi 3 miejscami po przecinku: 1143,46 : 28 = 40,837; 40,837 x 25
    > = 1020,925. Po zaokrągleniu najniższa podstawa wymiaru składki za część

    To zonglerka liczbami, nie wnoszaca niczego nowego. Rownie dobrze mozna
    bylo podnosic do potegi i wyciagac pierwiastki, wyniki tez bylyby rozne.
    Tyle,
    ze nie znaczyloby to nic. Absolutnie nic. To, ze przytacza je jakies pismo
    nie nadaje
    zonglerce specjalnego znaczenia.

    > Nie przyszło ci do głowy, że ktoś wypisując głupoty chce sprowokować
    > mądrzejszego od siebie do podzielenia sie wiedzą?
    > "Naklejenie" na jego poście etykietki "przygłup" nie wnosi nic do rozmowy.

    Przepraszam, ja napisalem, ze nie masz pojecia o czym piszesz. Etykietke
    sobie nakleiles sam. Natomiast wiedza na temat zaokraglania kwot zawarta
    jest w podrecznikach matematyki - nie warto jej tu przytaczac. Zasady
    stosowania tych zaokraglem - w odpowiednich przepisach prawa - jak
    np zasady ustalajace, ze w PIT cie podatek zaokraglamy do dziesiatek
    groszy.

> [...]
    >wyciągów, które dwa banki (nie pamietam które, bo wyciągi nie były z
    >moich kont) skomentowały (zaniżanie groszowych kwot na odsetkach), że

    Tu mnie zastrzeliles: jako inzynier nie powinienes miec zadnych watpliwosci
    na temat zaokraglania. Zeby juz nie bylo watpliwosci:
    obliczyles, iz w przypadku 10.000 operacji z odrzuceniem "pol grosza" bank
    zarobi 0.50 zlotego. Oblicz ile nalezy wykonac takich operacji, by pokryc
    np strate KB. Przekonasz sie , ze nie jest to droga na podnoszenie zysku,
    zwlaszcza, ze nie sa to jedyne operacje w banku.
    W tym sensie Twoje dalsze wywody, to, pardon, brednie.

> [...]
    >odpowiadac?? Chyba wyraznie zaznaczylem, ze
    >bredzi bez sensu." - jest logicznie sprzeczne - albo sie odpisuje, albo

    Zwroc uwage, ze nie odpowiadalem na Twoj post. A to juz nie
    jest pala z logiki. A przynajmniej nie dla mnie.