  • 11. Data: 2009-12-17 14:02:15
    Temat: Re: Zamykanie Lukas e-Konto PRO
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek z Wawy <t...@t...pl> napisał(a):

    > Doczytaj ich taryfę. Przy wpływach 7 zł, bez wpływów 11 zł, przy 5000
    > zł oszczędności opłata 0 zł.

    No fakt! Sam z tego teraz korzystam i chyba tak z rozpędu mi się
    ponarzekało :^)

  • 12. Data: 2009-12-17 15:04:08
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Tomek z Wawy pisze:
    > Na oszczędzam mizeria 3,5%, ale mam całkiem darmowe konto do przelewów
    > "w razie wojny".

    Ja mam na oszczędzam 5,1%. ???
    piona

    --
    POZDRAWIAM
    http://piona.fm.interia.pl

  • 13. Data: 2009-12-17 16:12:08
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piona <e...@w...pl> napisał(a):

    > Ja mam na oszczędzam 5,1%. ???
    > piona

    5.1 % na Oszczędzam jest w ramach oferty dodatkowej, jeśli spełniasz 2
    warunki: stałe wpływy 2 K PLN na e-Konto i 100 PLN przekazywane na
    Oszczędzam. Normalnie podstawowy % zaczyna się od 3.5
    Tyle że to jest nadal przy kwartalnej kapitalizacji i z "belką", co daje
    mniej niż na 4.5% dziennej lokaty mBanku, nie wspominając o mocniejszych
    ofertach.

  • 14. Data: 2009-12-18 11:12:15
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-17 13:36, Tomasz Opalski wrote:

    > Z jednej strony można założyc, że jest tak jak piszesz, tym bardziej że w
    > regulaminie nie jest wprost powiedziane, że od momentu złożenia
    > wypowiedzenia opłata nie jest pobierana. Tyle tylko że Lukas od razu zabiera
    > token i kartę, więc za co miała by ta opłata być? Przecież w takiej sytuacji
    > klient nie ma możliwości korzystania z konta i usługa już de facto nie jest
    > przez bank wykonywana.

    Wg mnie można zamknąć "od ręki". Rzeczywiście nie można mieć karty,
    a to najlepiej załatwić zastrzegając ją na 3 mies. wczesniej :-)
    Problemem jest pozostawienie aktywnych zleceń stałych.

    Miałem kiedyś takich ponad 20.
    Likwidowałem konto wspólne, przyniosłem oba tokeny. Dysponentka
    zaczęła likwidować zlecenia stałe (za każdym razem podpis albo i
    dwa), ale po kilku stwierdziła, że nie może tylu zrobić anulując
    zapłatę (za wykonanie w oddziale), więc - ponieważ token oddałem
    wcześniej - reaktywowała token i ja sam przy jej terminalu
    zlikwidowałem pozostałe zlecenia stałe. Potem reszta poszła gładko.

    witrak()

  • 15. Data: 2009-12-18 11:21:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 18 Gru, 12:12, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Problemem jest pozostawienie aktywnych zleceń stałych.

    Dla kogo problemem?
    Przecież nie dla klienta: kasy na rachunku nie ma, umowa wygasa.
    Z całą pewnością bank nie może uzależniać wygasnięcia umowy od tego
    czy jakiekolwiek zlecenia pozostały w systemie.
    Jeśli mają ochotę sobie zrobić porządek w bazie, to proszę bardzo, ale
    po co ja miałbym sobie tym zawracać głowę?

    Paragraf 76 regulaminu nie pozostawia wątpliwości.

    Ja w ogóle nie widzę potrzeby robienia czegokolwiek poza
    wypowiedzeniem na piśmie (ze wskazaniem rachunku, gdzie mają trafić
    pozostałe pieniądze) + zwrot kart i tokena.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2009-12-21 07:40:56
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-18 12:21, Jarek Andrzejewski wrote:
> [...]
    > wypowiedzeniem na piśmie (ze wskazaniem rachunku, gdzie mają trafić
    > pozostałe pieniądze) + zwrot kart i tokena.

    Ależ masz najzupełniejszą rację. W teorii. Jak to wszsytko
    przeprowadzisz w praktyce, to się możesz zdziwić :-)

    Zwłaszcza, jak masz kredyt odnawialny.

    Pozdr.

    witrak()

  • 17. Data: 2009-12-21 09:02:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 21 Gru, 08:40, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Ależ masz najzupełniejszą rację. W teorii. Jak to wszsytko
    > przeprowadzisz w praktyce, to się możesz zdziwić :-)

    Rozwiń temat konkretniej, brzmi ciekawie.
    Oczywiście może się zdarzyć, że bank "nie ma naszego płaszcza i co mu
    zrobimy", ale myślę, że w końcu dadzą się przekonać do stosowania
    własnego regulaminu.

    > Zwłaszcza, jak masz kredyt odnawialny.

    Nie mam; nie stać mnie na pożyczanie w banku :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2009-12-22 14:07:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-21 10:02, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Rozwiń temat konkretniej, brzmi ciekawie.
    > Oczywiście może się zdarzyć, że bank "nie ma naszego płaszcza i co mu
    > zrobimy", ale myślę, że w końcu dadzą się przekonać do stosowania
    > własnego regulaminu.

    Rozwijam. Gdy likwiduję w placówce, robię to momentalnie: mam konto
    a zaraz potem - nie mam konta. Gdy robię to listownie, mam problem
    ze zwrotem tokena i ewentualnie karty. Zatem data likwidacji konta
    nie jest pewna. Bank ma wszelkie środki techniczne i prawne, aby
    rozwiązanie umowy przeciągać. W pewnych sytuacjach istotne jest, aby
    data rozwiązania umowy (a nie samo złożenie wypowiedzenia) była datą
    pewną. Czasami to właśnie nam na tym zależy...

    witrak()
    PS. Znam pewien bank, który w ogóle nie przewiduje takiego sposobu
    rozwiązania umowy - jedyne co można od nich wydębić, to
    potwierdzenie przelewu środków z adnotacją "likwidacja rachunku"...

  • 19. Data: 2009-12-22 15:16:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 22 Gru, 15:07, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Rozwijam. Gdy likwiduję w placówce, robię to momentalnie: mam konto
    > a zaraz potem - nie mam konta. Gdy robię to listownie, mam problem

    pozwolę sobie mieć inne zdanie. Jest miesięczny (albo 30-dniowy) okres
    wypowiedzenia.

    > ze zwrotem tokena i ewentualnie karty. Zatem data likwidacji konta
    > nie jest pewna. Bank ma wszelkie środki techniczne i prawne, aby
    > rozwiązanie umowy przeciągać. W pewnych sytuacjach istotne jest, aby

    bank nie ma żadnych podstaw, aby uzależniać trwanie umowy od zwrotu
    tokena i kart.
    Może się ich domagać (a w przypadku tokena pewnie też obciążyć
    kosztami), ale twierdzić, że umowa po okresie wypowiedzenia obowiązuje
    - nie może. Regulamin nie uzależnia tych dwóch zdarzeń.

    > data rozwiązania umowy (a nie samo złożenie wypowiedzenia) była datą
    > pewną. Czasami to właśnie nam na tym zależy...

    Fakt, jeśli to takie istotne, to lepiej się przejść. A w normalnym
    przypadku - data listu decyduje.

    > PS. Znam pewien bank, który w ogóle nie przewiduje takiego sposobu
    > rozwiązania umowy - jedyne co można od nich wydębić, to
    > potwierdzenie przelewu środków z adnotacją "likwidacja rachunku"...

    Nie honoruje oświadczenia woli o wypowiedzeniu rachunku?! Który to
    taki "hop do przodu"?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2009-12-23 07:08:50
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-22 16:16, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Nie honoruje oświadczenia woli o wypowiedzeniu rachunku?! Który to
    > taki "hop do przodu"?

    Oświadczenie honoruje. Ale nie daje tego na piśmie. BGŻ.

    Pozdr.

    witrak()