  • 1. Data: 2003-06-03 16:51:38
    Temat: RE: Zakupy w Amazonie icło
    Od: w...@w...pl (Wojciech Frabinski)

    > Witam... mam pytanie: czy w przypadku gdy nasze kochane
    > służby celne zapragnęły oclić dwie płyty CD-Audio o wartości
    > 54$ zakupione w Amazon.com za pomocą karty chargowej wydanej
    > przez PKO BP i nieodebraniu przeze mnie tej przesyłki (nie
    > chcę płacić cła za muzykę - dotychczas nie płaciłem), gdy
    > wróci ona do nadawcy, czy ten zwróci mi ściągniętą należność?

    To już zalezy od nadawcy :)
    Generalnie Amazon ma bardzo dobra obsluge klienta i pewnie zwroca jak im
    wyjasnisz sytuacje a przesylka do nich wroci.. Ale pytanie czy z cla tak
    chetnie przesylke odesla czy będzie u nich lezec miesiacami.

    > Czy jest to możliwe w przypadku embosowanej karty charge'owej?

    Tak, uznanie możliwe jest dla kazdej karty. Może być tez chargeback ale
    to w wypadku reklamcji a do tego podstaw IMO nie ma.

    Wojtek Frabiński

  • 2. Data: 2003-06-03 18:24:01
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    w...@w...pl (Wojciech Frabinski) wrote:

> [...]
    > wyjasnisz sytuacje a przesylka do nich wroci.. Ale pytanie czy z cla tak
    > chetnie przesylke odesla czy będzie u nich lezec miesiacami.

    generalnie chcę się zorientować ile tego cła będzie, bo płyty które
    kupiłem sąnie do dostania w Polsce i bardzo mi na nich zależy...

    --
    Blood on your hands as you put them
    near the hole in your chest

  • 3. Data: 2003-06-03 20:37:17
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Gibson (x86) or compatible"
    > generalnie chcę się zorientować ile tego cła będzie, bo płyty które
    > kupiłem sąnie do dostania w Polsce i bardzo mi na nich zależy...

    Kupowałem książki i płyty w amazon.com, cdnow.com (jak jeszcze było) i
    amazon.co.uk.
    Nigdy nie zapłaciłem cła.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2003-06-04 05:04:00
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote:

    > Kupowałem książki i płyty w amazon.com, cdnow.com (jak jeszcze było) i
    > amazon.co.uk.
    > Nigdy nie zapłaciłem cła.

    Tzn. kierowali je na cło czy nie? Czy na przesyłkach były zadeklarowane
    kwoty? No i jeśli tak, to w jakich mniej-więcej wielkościach? Czego się
    trzymać podczas wizyty w urzędzie (wybieram się tam jutro...)?
    --
    Brother will kill brother
    Spilling blood across the land

  • 5. Data: 2003-06-04 10:15:06
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl> wrote in message

    > generalnie chcę się zorientować ile tego cła będzie,

    Pewnie 6 lub 12%. No i VAT (22%).

    > bo płyty które
    > kupiłem sąnie do dostania w Polsce i bardzo mi na nich zależy...

    No to odbierasz tą przesyłkę czy nie? Bo poprzednio pisałeś że niech
    odeślą...
    --
    ==========###-###-###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom

  • 6. Data: 2003-06-04 12:21:43
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:04062003.11F1F5BF@darkthrone.is.for.all.the.evi
    l.in.man...

    > Tzn. kierowali je na cło czy nie? Czy na przesyłkach były zadeklarowane
    > kwoty? No i jeśli tak, to w jakich mniej-więcej wielkościach? Czego się
    > trzymać podczas wizyty w urzędzie (wybieram się tam jutro...)?

    Chyba jest tak, ze za przesylki o wartosci <$50 nie ma cla.

    Michal Letowski

  • 7. Data: 2003-06-04 15:57:03
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    "Jd." <j...@i...pl> wrote:

    > Pewnie 6 lub 12%. No i VAT (22%).
    > No to odbierasz tą przesyłkę czy nie? Bo poprzednio pisałeś że niech
    > odeślą...

    nie... pytałem czy w razie jakbym zwrócił, to Amazon odda na moją
    charge'ówkę...

  • 8. Data: 2003-06-04 16:00:32
    Od: "Gibson (x86) or compatible" <m...@g...pl>

    "Michal Letowski" <m...@y...com> wrote:

    > Chyba jest tak, ze za przesylki o wartosci <$50 nie ma cla.

    a moja jest warta aż 53.44... A tak w ogóle to dzisiaj odebrałem...
    nawet sprawnie to poszło... tylko pięć godzin :(( no i do tych 54$
    musiałem jeszcze dorzucić 18$ cła :((( Rozbój w biały dzień!!!!

    A jeśli chodzi o kwotę wolną od cła to jest to max 45 euro...

    --
    My touch is inhumane
    Nocturnal beast inside

  • 9. Data: 2003-06-04 16:09:58
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

> [...]
    > kwoty? No i jeśli tak, to w jakich mniej-więcej wielkościach? Czego się
    > trzymać podczas wizyty w urzędzie (wybieram się tam jutro...)?

    Nigdy przesyłka nie była kierowana do UC.
    W przesyłce jest invoice z kwotą w USD albo GBP (zależy gdzie kupować).
    Zwykle kwota była poniżej 50 USD, ale raz kupiłem pół dyskografi Clannadu
    plus jakieś książki. Było tego chyba za 80 GBP i też nic.

    Boghdan B.

  • 10. Data: 2003-06-05 15:33:13
    Od: q...@p...onet.pl

    Mam prożbe o wyjaśnieńie w jaki sposób można kupować na Amazon.
    Próbowałem i wyświetlił się komunikat ze narazie polski nie obsługuja 'zmień
    kraj'
    pozdrowionka i dzięki