  • 1. Data: 2003-06-03 16:45:08
    Temat: And the winner is: citibank
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Witam

    Ostatnio pytalem sie, jak najtaniej wyplacac w Niemczech.
    W finale zostaly:
    - DB24
    - City

    Wady pierwszego:
    - karty w systemie Visa (via USD). Z reszta pan konsultant w banku
    probowal mi wcisnac, ze kazde transakcje zagraniczne sa rozliczane
    bezposrednio. Czyli np. wyplacam CZK, to brany jest kurs CZK<->PLN i
    tak obciazaja konto. Na moje protesty, ze sie chyba troche myli.
    Poszedl z kims porozmawiac i juz wiedzial, ze EC via Euro, a Visa via
    USD.

    Wady drugiego
    - slabe zabezpieczenie via Internet.
    - dodatkowo w oddziale na Ruskiej (Wroclaw) probowali twierdzic, ze u
    nich w oddziale ubezpieczenie ("Bezpieczny kazdy dzien") jest
    obowiazkowe. Wiedzialem, ze w regulaminie stoi co innego. Fakt zostal
    zgloszony gdzie trzeba.

    To zabezpieczenie via internet badzo mi sie nie podobalo, ale gdy
    zobaczylem, ze nie mozna przez internet zrywac lokat, to stwierdzilem
    ze moze byc. Na lokacie bede mial 2500, co by 4 zl nie naliczalo, a
    konto bedzie tylko transferowe. Jak bede potrzebowal wyplacic w .de,
    to przeleje z Lukasa. Do tego nie oplaca sie trzymac na koncie
    pieniedzy. Oprocentowanie: 0.1%.

    Dzisiaj bylem w Citi na Swidnickiej (nie wciskali zadnego
    ubezpieczenia :)).
    Wszystko pieknie, pani zaczyna wpisywac dane do komputera. Nagle pyta
    sie: Bedzie wplacana pensja? Ja mowie, ze nie. Nastepnie pytanie: Po
    co pan zaklada u nas konto? Troche sie zdziwilem o co chodzi. Gdy
    nagle pani sie pyta, czy zglaszalem ostatnio zaginiecie dowodu
    (zglaszalem). Odpowiedzialem twierdzaco i wszystko sie wyjasnilo.
    Bylem w bazie, tylko pani nie zauwazyla, ze jako osoba, ktora zglosila
    zaginiecie dowodu, a nie jako zly klient. Przeprosila i bylo OK.
    Poprosila, zebym wbil PIN jaki chce miec na karcie, wyszla i po chwili
    wrocila z gotowa karta Maestro. Szukalem szczeki po podlodze. Okazalo
    sie, ze kazdy oddzial ma imprinter (czy jak to sie tam nazywa).
    Bylem bardzo milo zaskoczony. Bede mogl juz tanio wyplacac w przyszlym
    tygodniu jak bede w .de.

    Zostawie sobie asekuracyjnie na ten pierwszy wyjazd Maestro z Pekao
    A jak wroce z .de, to zamykam eurokonto.

  • 2. Data: 2003-06-03 16:49:11
    Temat: Re: And the winner is: citibank
    Od: k...@w...pl

> [...]

    zaginiecie dowodu, a nie jako zly klient. Przeprosila i bylo OK.
    > Poprosila, zebym wbil PIN jaki chce miec na karcie, wyszla i po chwili

    Jedno pytanie, tak z ciekawości, czy to rzeczywiście jest tak, ze Citi z
    Maestro podłączonego do konta "eurowego" sciaga bezposrednio tylko przy
    wyplatach z bankowatow, a przy platnosciach bezgotowkowych ze zlotowego?

    Rzepa cos takiego kiedys pisala i jestem ciekawa, czy tak jest istotnie

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 3. Data: 2003-06-03 16:51:50
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    On Tue, 03 Jun 2003 18:45:08 +0200, Krzysztof Mieloch <k...@w...de>
    wrote:

    No i w Citi podobaja mi sie numery kont. System jak w Lukasie: numer
    banku, numer konta. Ale wiem: "Nie boj, nie boj zmienia"
    Chociaz i tak nie rozumiem dlaczego tak nie moze byc. Podobny system
    dziala w .de: BLZ (czyli kod bankowy) i numer konta. Wszystko ladnie i
    przejrzyscie. Tylko my sie do czegos dostosowujemy i 26 cyfr byc musi,
    z czego 10, to zera.

  • 4. Data: 2003-06-03 19:24:35
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

> [...]
    > sie, ze kazdy oddzial ma imprinter (czy jak to sie tam nazywa).
    > Bylem bardzo milo zaskoczony. Bede mogl juz tanio wyplacac w przyszlym

    Maja to od 100 lat, czyli od czasu nieodzalowanego Handlobanku....
    Ehhh, to byly czasy..
    MM

  • 5. Data: 2003-06-05 10:43:58
    Od: Gamzo <g...@i...pl>

    mmmaslov wrote:

    > Maja to od 100 lat, czyli od czasu nieodzalowanego Handlobanku....
    > Ehhh, to byly czasy..
    > MM

    Ten nieodz.a?owany Handlobank poza masa; zalet mia? jednego wrednego buga
    który nas dotkna;? (mnie i z.one;):

    Moz.na by?o zdefiniowac' w bankomacie liste; sta?ych odbiorców
    wp?at/przelewów i dokonywac' w bankomacie przelewy wklepuja;c w pewnym
    momencie nasz numer odbiorcy (jednocyfrowy zazwyczaj). Lista mia?a byc'
    przypisana do karty. No i z.ona na swoja; karte; wklepa?a pod liczba; '1'
    odbiorce; A zas' pod liczba; '2' odbiorce; B. A ja na swojej karcie mia?em
    odwrotnie. A, i z.ony karta by?a g?ówna; do konta a moja dodatkowa;. No i
    ja p?aci?em regularnie odbiorcy nr 1 u mnie (czyli wg mojej s'wiadomos'ci
    B ) a pienia;z.ki sz?y do A. A pech chcia? z.e ów 'B' to by? operator
    komórki :( i mi ja; odcia;?.

    Oczywis'cie Handlobank sie; zapiera? z.e to niemoz.liwe.

    I taki by? koniec wspó?pracy.

    ?ukasz

  • 6. Data: 2003-06-06 12:34:37
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Mieloch wrote:
> [...]

    Embosser.
    Imprinter to "zelazko" - maszynka do platnosci kartami wypuklymi.

    --
    uklony - skowi
    skowi (at) gazeta pl