  • 1. Data: 2006-03-06 09:56:26
    Temat: Zakup nieruchomosci, kredyt, hipoteka i wspolwlasciciele
    Od: Jacol <j...@g...pl>

    Witam Grupowiczow,

    chcialem prosic Was o porade, jak rozwiazac klopotliwa dla mnie sytuacje:

    wraz z zaprzyjaznionym malzenstwem wpadlismy na pomysl, by zamiast
    wynajmowac 2 oddzielne mieszkania - zakupic wspolnie dom dwurodzinny.
    Znalezlismy odpowiednia posesje i rozpoczelismy starania o przyznanie
    kredytu hipotecznego, w trakcie ktorych okazalo sie, ze z punktu
    widzanie banku - nie posiadam zdolnosci kredytowej. Owa zdolnosc
    natomiast posiada zaprzyjaznione malzenstwo. Bank udzieli im kredytu,
    ale tylko im. Z pominieciem mojej skromnej osoby. Kredyt planujemy
    splacac wspolnie, po polowie. I wszystko pieknie i zgodnie z naszymi
    planami, poza 'drobnym' szczegolem - nie mamy pojecia, jak sprawic,
    zebym stal sie jednym z wspolwlascicieli tego domu :(

    Czy to normalne, ze bank nie wyraza zgody, by jednym z wspolwlascicieli
    nieruchomosci stala sie osoba nie uczestniczaca w kredycie?

    --
    pozdrawiam,
    Jacol & T695 & SN41A

  • 2. Data: 2006-03-06 11:12:47
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Jacol wrote on 2006-03-06 10:56:
> [...]
    > planami, poza 'drobnym' szczegolem - nie mamy pojecia, jak sprawic,
    > zebym stal sie jednym z wspolwlascicieli tego domu :(
    Nie bardzo pojmuję - co ma piernik do wiatraka? Po prostu kupcie tą
    działkę/dom wspólnie. A to skąd pieniądze na to - to zupełnie inna sprawa.
    BTW - czy jak byś miał kasę i nie musiał brać kredytu to też nie mógłbyś
    kupić posesji z kimś wspólnie?
    BTW 2 - jeżeli jest to jedna posesja i dom dwurodzinny, i ma tylko jedną
    księgę to od razu starałbym się o podzielenie i założenie dwóch osobnych.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 3. Data: 2006-03-06 11:33:01
    Od: Jacol <j...@g...pl>

    Użytkownik MrMrooz napisał:

    > Nie bardzo pojmuję - co ma piernik do wiatraka? Po prostu kupcie tą
    > działkę/dom wspólnie. A to skąd pieniądze na to - to zupełnie inna sprawa.

    Rowniez tego nie pojmuje, ale konsultantka z GE Money Bank stwierdzila,
    ze: "Bank nie skredytuje posesji której połowa będzie należała do osoby
    nie będącej w odpowiedzialności finansowej za spłatę kredytu"

    > BTW - czy jak byś miał kasę i nie musiał brać kredytu to też nie mógłbyś
    > kupić posesji z kimś wspólnie?

    No, wtedy nie pytalbym nikogo o zgode, tylko kupil.

    > BTW 2 - jeżeli jest to jedna posesja i dom dwurodzinny, i ma tylko jedną
    > księgę to od razu starałbym się o podzielenie i założenie dwóch osobnych.

    Obawiam sie, ze to mogloby skomplikowac jeszcze bardziej zakup.

    --
    pozdrawiam,
    Jacol & T695 & SN41A

  • 4. Data: 2006-03-06 12:56:39
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Rowniez tego nie pojmuje, ale konsultantka z GE Money Bank stwierdzila,
    > ze: "Bank nie skredytuje posesji której połowa będzie należała do osoby
    > nie będącej w odpowiedzialności finansowej za spłatę kredytu"

    Szukajcie innego banku. Koniec.

  • 5. Data: 2006-03-06 12:57:43
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Jacol wrote on 2006-03-06 12:33:

    > Rowniez tego nie pojmuje, ale konsultantka z GE Money Bank stwierdzila,
    > ze: "Bank nie skredytuje posesji której połowa będzie należała do osoby
    > nie będącej w odpowiedzialności finansowej za spłatę kredytu"
    Poszukajcie w innym banku (albo zapytaj innego konsultanta). Może przy
    okazji okaże się, że masz zdolność? Chyba, że w ogóle nie masz.
    Swoją drogą przystąpić do kredytu chyba możesz, nawet nie mając
    zdolności. Przecież często się zdarza, że jedno z małżonków nie ma
    zdolności a kredyt biorą i oboje są właścicielami. Często niektórzy
    biorą kredyt np. z rodzicami, żeby polepszyć sobie zdolność.

    > No, wtedy nie pytalbym nikogo o zgode, tylko kupil.
    Chodzi mi o sytuację, że ty masz kasę na połowę, a oni (zaprzyjaźnione
    małżeństwo) biorą kredyt na połowę.

    > Obawiam sie, ze to mogloby skomplikowac jeszcze bardziej zakup.
    Może nie? To tak jak kupujesz mieszkanie od dewelopera - jest jedna
    księga na całą działkę a potem dużo aktów (notarialnych) i wiele ksiąg
    wieczystych.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 6. Data: 2006-03-06 15:35:40
    Od: Jacol <j...@g...pl>

    Użytkownik Boombastic napisał:

    > Szukajcie innego banku. Koniec.

    Wszystko wskazuje, ze to jedyne rozwiazanie. Dzieki.

    --
    pozdrawiam,
    Jacol & T695 & SN41A

  • 7. Data: 2006-03-06 15:42:49
    Od: Jacol <j...@g...pl>

> [...]

    > zdolności a kredyt biorą i oboje są właścicielami. Często niektórzy
    > biorą kredyt np. z rodzicami, żeby polepszyć sobie zdolność.

    Przystapic moge, ale bez uwzgledniania moich dochodow przy ustalaniu
    zdolnosci kredytowej i bez mozliwosci stania sie wspolwlascicielem
    nieruchomosci.

    > Chodzi mi o sytuację, że ty masz kasę na połowę, a oni (zaprzyjaźnione
    > małżeństwo) biorą kredyt na połowę.

    Kurcze, pojecia nie mam.

    > Może nie? To tak jak kupujesz mieszkanie od dewelopera - jest jedna
    > księga na całą działkę a potem dużo aktów (notarialnych) i wiele ksiąg
    > wieczystych.

    Brzmi sensownie - zasiegne porady notariusza.
    Dzieki.

    --
    pozdrawiam,
    Jacol & T695 & SN41A

  • 8. Data: 2006-03-07 09:51:11
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 06 Mar 2006 16:42:49 +0100, Jacol <j...@g...pl> wrote:

    >Przystapic moge, ale bez uwzgledniania moich dochodow przy ustalaniu
    >zdolnosci kredytowej i bez mozliwosci stania sie wspolwlascicielem
    >nieruchomosci.

    Coś pokręciłeś, albo trafiliście na lewego konsultanta.
    Jeśli osiągasz jakieś udokumentowane dochody, a problemem jest tylko ich
    wysokość, to nie powinno być żadnych przeszkód.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------