  • 41. Data: 2003-02-26 12:29:54
    Temat: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zejdzcie w koncu z tej UE! Przeciez wyraznie jest wymieniane visa i
    > epi - zadne UE nie miesza w tym.

    Ja się UE nie czepiam, ale po prostu próbuję ustalić pierwotne źródło
    tak nagłej zmiany ;-)

    > Regulacje sa globalne i obejmuja wszystkich. Tzn. jesli ktos sie do
    > nich nie dostosuje, to bedzie narazony na duuuze koszty - generalnie
    > jest tak ze jesli nie jest zgodny, to jest winien. Nie ma przebacz.

    Wątpię lecz zapytam na wszelki wypadek - można gdzieś w sieci szerzej
    o tym poczytać ?

    pozd.Pix

  • 42. Data: 2003-02-26 12:38:17
    Temat: Re: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 01:29:21PM +0100, Michal Jankowski wrote:

    >Ale na czym to ma polegac? Dostaniemy PIN do transakcji IO? I komu sie
    >bedzie ten PIN podawac i w jakim trybie?

    O ile dobrze pamietam, to jest to haslo + pytanie aby sobie pomoc
    haslo przypomniec.

    --

    --w

  • 43. Data: 2003-02-26 12:38:38
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Kod uwierzytelniajacy do kart w Internecie to zle rozwiazanie?

    Witam

    Sebastian. Dla mnie zle. Oznacza tyle, ze to juz ja odpowiadam za
    transakcje, nie bank. Podalem przeciez kod. Jeden klopot wiecej. Dotychczas
    citi anulowalo reklamowane transakcje bez mrugniecia. Pytalem tylko o
    podstawe prawna, odpowiedzi nie otrzymalem - a wlasciwie otrzymalem - brak.
    Za to moge sobie miedzy linijkami.

    >Tak jak "przechwytuja" (obcy) PINy :-)

    Rozumiem, ze uwazasz, ze do przechwycenia wprowadzanego PINu do pinpadu
    potrzebni sa obcy, czy to tylko taki rodzaj poczucia humoru ?
    Ja nigdy nie wykonalbym transakcji w sklepie, w ktorym musze podac PIN. W
    internetowym tym bardziej.

    Stad wlasnie wynika moje zainteresowanie regulacjami prawnymi lub umownymi
    dotyczacymi odpowiedzialnosci za transakcje wykonane przez kogos innego. Bo,
    jak juz poprzednio napisalem - mam zle doswiadczenia z reklamacjami
    transakcji w zwyklym bankomacie.

    pzdr
    wkg

  • 44. Data: 2003-02-26 12:39:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 01:29:54PM +0100, pix wrote:

    >Ja się UE nie czepiam, ale po prostu próbuję ustalić pierwotne źródło
    >tak nagłej zmiany ;-)

    No dobra, tak tylko pro forma sie czepiam ;-)

    >Wątpię lecz zapytam na wszelki wypadek - można gdzieś w sieci szerzej
    >o tym poczytać ?

    No, u zrodla: http://international.visa.com/fb/paytech/secure/main
    .jsp

    --

    --w

  • 45. Data: 2003-02-26 12:42:20
    Temat: Re: Re: Re: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 01:28:36PM +0100, wkg wrote:

    >OK, choc polecam uwazne czytanie i cytowanie pelnego kontekstu, wtedy
    >bedziesz mogl tekst poprawnie zinterpretowac, zrozumiec i sensownie
    >odpowiedziec.

    Zacytowalem __cale__ Twoje zdanie, bylo metne jak woda w Wisle.

    >Z wypowiedzi przedpiscy wynika, ze banki PRAWIE w 100% zwracaja reklamowane
    >kwoty, mimo braku wiazacego zapisu w umowie o prowadzenie rachunku karty
    >regulujacego ta kwestie. Mimo braku takowego zapisu mozna sie go domyslac
    >czytajac "miedzy linijkami" sic !!! umowy ktora sie podpisalo.
    >Rozbrajajace.

    Sebastian praktycznie nie pracuje w _banku_ wiec nie jemu oceniac jak
    sa formulowane umowy banku z klientem.

    >Czyli tlumacze lopatologicznie: Banki zwracaja bo takie maja chwilowo
    >kaprycho. Odechce sie to przestana zwracac. Co z tego dla mnie wynika - ano
    >nic raczej w swietle pytania podstawe prawna.
    >Teraz juz rozumiesz ? Jezeli nie to uwaznie przeczytaj caly watek.

    Och, jakze mi sie jasno zrobilo, jak mnie pognebiles. Chyba faktycznie
    zabiore zabawki i nie bede z takim profesjonalista rozmawial.

    >"Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    >mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    >potwierdzania transakcji internetowych."
    >
    >Teraz juz wiesz, co oznaczaja "kody" w moim liscie.

    No tak. Faktycznie profesjonalista. Nie wiesz o co chodzi, ale juz sie
    boisz.

    >Nie wiem kto Cie sledzi z kosmosu, trudno mi sie wypowiadac na temat twoich
    >fobii. Ja natomiast mowie o mozliwosciach przechwycenia wprowadzanych
    >kodow - tak jak to mozna zrobic latwo w sklepie wpinajac sie miedzy
    >klawiature ( pinpad to sie chyba nazywa ) a reszte badziewia.

    Fakt, nie znasz sie.

    >Rownie dobrze taki kod moze poznac osoba, ktorej byc moze bede musial go
    >podac przez telefon celem wykonania transakcji kartowej z mniej
    >zaawansowanym technologicznie sprzedawca.

    Nie znasz sie bardzo.

    >Nie wiem na razie jak to ma dzialac, bo tego jeszcze nie ma. Bogaty jednak w
    >doswiadczenia z reklamacji transakcji bankomatowych nie przewiduje niczego
    >dobrego. Dla mnie oczywiscie. Cala reszta interesuje mnie znacznie mniej.

    Ja rozumiem ze ktos moze sie na temacie nie znac, jego prawo - uzywa
    kart jak inni mlotka czy dlugopisu. Ale zeby od razu za plecami
    widziec zlodzieja (doslownie wszedzie) to juz inna bajka.

    >Coz ty znowu wypisujesz ? Jaki merlin, jakie ufoludki ? Co mnie obchodzi
    >jakas dokumentacja Visy. Chyba zupelnie odplynales :))

    A kto sie powolywal na dokumentacje ktora sobie stworzyli? Merchanci,
    tacy jak merlin, mowiac szczerze, nei maja wiele do powiedzenia.

    >Ja mam umowe z bankiem, inne strony innych umow banku mnie nie interesuja

    Brawo! Jednej rzeczy sie juz nauczyles. Ale z tego wyplywa wniosek ze
    jesli nie podoba Ci sie umowa - mozesz pojsc tam gdzie beda mieli lepsza.

    >Tak w ogole, to przeczytaj jeszcze raz ten watek i zamiast silic sie na
    >szyderstwa postaraj sie zrozumiec i odpowiedziec na temat nie wycinajac
    >cytatow z kontekstu.

    Tzn.? Mam cytowac wszystko, zeby co osiagnac?

    --

    --w

  • 46. Data: 2003-02-26 12:46:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 26, 2003 at 01:38:38PM +0100, wkg wrote:

    >Sebastian. Dla mnie zle. Oznacza tyle, ze to juz ja odpowiadam za
    >transakcje, nie bank. Podalem przeciez kod. Jeden klopot wiecej. Dotychczas

    No, w sumie Twoja karta. Bank daje Ci metode autentykacji jej
    posiadacza - bo niby jak ma to inaczej zweryfikowac?

    Z drugiej strony - dlaczego zawsze bank ma odpowiadac za frodowe transakcje?

    >citi anulowalo reklamowane transakcje bez mrugniecia. Pytalem tylko o
    >podstawe prawna, odpowiedzi nie otrzymalem - a wlasciwie otrzymalem - brak.
    >Za to moge sobie miedzy linijkami.

    A rob sobie miedzy linijkami. (wystarczy taki kontekst?)

    >Rozumiem, ze uwazasz, ze do przechwycenia wprowadzanego PINu do pinpadu
    >potrzebni sa obcy, czy to tylko taki rodzaj poczucia humoru ?

    Dwu obcych.

    >Ja nigdy nie wykonalbym transakcji w sklepie, w ktorym musze podac PIN. W
    >internetowym tym bardziej.

    Tutaj sie zgodze - jeszcze ani razu nie podawalem pinu ;-)

> [...]
    >dotyczacymi odpowiedzialnosci za transakcje wykonane przez kogos innego. Bo,
    >jak juz poprzednio napisalem - mam zle doswiadczenia z reklamacjami

    Szczerze powiedziawszy - nieco mieszasz pojecia. Regulacje platnosci
    atmowych sa nieco prostopadle do internetowych. A i pojecia kod pin do
    platnosci w internecie tez Ty uzywasz.

    --

    --w

  • 47. Data: 2003-02-26 12:59:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > No, u zrodla: http://international.visa.com/fb/paytech/secure/main
    .jsp

    THX - biorę się za zgłębianie sprawy :-)

    pozd.Pix

  • 48. Data: 2003-02-26 13:06:08
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    wkg wrote:

> [...]
    > transakcje bez mrugniecia. Pytalem tylko o podstawe prawna,
    > odpowiedzi nie otrzymalem - a wlasciwie otrzymalem - brak. Za

    Podstawa prawna jest podpis a dokladniej jego brak. Slowo "podpis"
    istnieje na pewno w kazdym regulaminie.
    Tylko prawo karne nie zawiera luk. Nie ma regulaminu, ktory opisuje
    kazda sytuacje szczegolowo, sa natomiast takie, ktore opisuja pewne
    modele zachowan, czego przykladem sa regulaminy kartowe i artykuly
    mowiace o podpisie itd.

    > Rozumiem, ze uwazasz, ze do przechwycenia wprowadzanego PINu
    > do pinpadu potrzebni sa obcy, czy to tylko taki rodzaj
    > poczucia humoru ?

    Anglojezyczni maja takie powiedzenie "What man can make, man can break."

    Wszystko da sie zrobic. Gledzenie jednak, ze to wszystko sie da niczego
    nie daje...:-))

> [...]
    > wykonane przez kogos innego. Bo, jak juz poprzednio napisalem
    > - mam zle doswiadczenia z reklamacjami transakcji w zwyklym

    Jezeli juz przechwyca Ci wszystkie kody, PINy, itp. mozesz ostatecznie
    powolac sie na nowa ustawe o eip, ktora ogranicza odpowiedzialnosc
    posiadacza karty do 150 euro (nie przeraz sie vacatio legis ;-)) )

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

    --------------r-e-k-l-a-m-a-----------------

    Tanie bilety lotnicze!
    http://samoloty.onet.pl

  • 49. Data: 2003-02-26 13:06:49
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    pix wrote:

    > sieci szerzej

    > http://international.visa.com/fb/paytech/secur> e/main.jsp
    >
    > THX
    > - biorę się za zgłębianie sprawy :-)

    Zglos sie do wystawcy swojej karty.

    Sebastian

    --------------r-e-k-l-a-m-a-----------------

    Tanie bilety lotnicze!
    http://samoloty.onet.pl

  • 50. Data: 2003-02-26 13:13:18
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian Ramatowski" <s...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:006801c2dd98$479ffcf0$6b00000a@ecard.pl...

    > Zglos sie do wystawcy swojej karty.

    W sumie racja - zaraz pisze do Inteligo i Citka :) Ciekawy jestem ich
    rekacji - wyniki podesle ;)

    --
    JaKi