  • 1. Data: 2007-11-14 08:36:21
    Temat: Zakladanie DG: Trzeba miec konto firmowe ?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Czy dla nowo powstalych firm istnieje wymog
    zalozenia / posiadania konta firmowego ?

    Czy jako firma (na razie jednoosobowa) moge
    uzywac do rozliczen i przelewow konta osobistego ?
    /jakie sa plusy dodatnie i plusy ujemne tego rozwiazania ?

    Jakie konta (firmowe) polecacie dla nowej firmy,
    ktora nie wie czy przetrwa ? :)
    /wazne niskie oplaty za prowadzenie konta i przelewy,
    + mam zamiar nie korzystac z kart i bankomatow;
    wg tego najfajniej wychodzi mBank i MultiBank:
    http://www.bankier.pl/cf/rachunki_firmowe,oplaty_i_p
    rowizje.html

  • 2. Data: 2007-11-14 14:25:09
    Temat: Re: Zakladanie DG: Trzeba miec konto firmowe ?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Q wrote:

    Zakładam że DG, a nie sp. z o.o. i takie tam ....

    > Czy dla nowo powstalych firm istnieje wymog
    > zalozenia / posiadania konta firmowego ?

    Istnieje wymóg posiadania konta.

    > Czy jako firma (na razie jednoosobowa) moge
    > uzywac do rozliczen i przelewow konta osobistego ?
    > /jakie sa plusy dodatnie i plusy ujemne tego rozwiazania ?

    Bank w regulaminie twojego konta osobistego prawdopodobnie zabrania ci
    używać go do działalności gospodarczej. I tak:
    - podatek (osobisty) i ZUS - to twoje osobiste sprawy, więc jest ok.
    - podatek i ZUS za kogoś (pracownicy, wykonawcy,zlecenioborcy) - to już
    sprawy związane z działalnością gospodarczą, i bank może się burzyć.
    Burzenie może przybrać różne formy, prawdopodobnie są opisane w
    regulaminie. ZUSowi i USowi nic do tego.
    - przyjmowanie przelewów od kontrahentów - jw.

> [...]
    > + mam zamiar nie korzystac z kart i bankomatow;
    > wg tego najfajniej wychodzi mBank i MultiBank:

    Inteligo chyba też ma całkiem ładne konto firmowe. Ja używam mBiznes i
    jakoś nie narzekam.

    p. m.

  • 3. Data: 2007-11-14 14:51:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
    > Q wrote:
    >
    > Zakładam że DG, a nie sp. z o.o. i takie tam ....

    > Istnieje wymóg posiadania konta.

    IMHO nie ma wymogu posiadania konta. I będę trwał przy tym
    przekonaniu, dopóki ktoś mnie nie wyprowadzi z błędu. (ZUSy można
    właściwie płacić na poczcie).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-11-14 19:42:00
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    >   IMHO nie ma wymogu posiadania konta. I będę trwał przy tym
    > przekonaniu, dopóki ktoś mnie nie wyprowadzi z błędu. (ZUSy można
    > właściwie płacić na poczcie).

    To tak jak z pieczatką. Niby nie ma obowiązku, ale załatwić cokolwiek bez niej
    w banku w US czy w ZUS niestety się nie da. Kiedyś się upierałem ale doszedłem
    do wniosku że szkoda moich nerwów.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2007-11-14 19:53:52
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    złodziej podatków napisał(a):

    > To tak jak z pieczatką. Niby nie ma obowiązku, ale załatwić cokolwiek bez niej
    > w banku w US czy w ZUS niestety się nie da. Kiedyś się upierałem ale doszedłem
    > do wniosku że szkoda moich nerwów.

    No patrz, a ja założyłem DG i przez pewien czas prowadziłem bez
    pieczątki i żadnych problemów nie miałem. I konto w banku też używałem
    bez niej. Wyrobiłem ją właściwie bez powodu. Zatem teza, że "istnieje
    wymóg posiadania konta" jest nieprawdziwa. To, że panie z niektórych
    urzędów nie wiedzą o tym, nie jest jej poparciem.

  • 6. Data: 2007-11-14 20:00:29
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > niej
    > w banku w US czy w ZUS niestety się nie da. Kiedyś się upierałem ale

    w jakich konkretnie momentach czy tam na jakich papierach
    wymagali pieczatke ?
    /ktora do lamusa odeszla ponoc pare lat temu...

  • 7. Data: 2007-11-14 22:46:57
    Od: "MarkS" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > w jakich konkretnie momentach czy tam na jakich papierach
    > wymagali pieczatke ?
    > /ktora do lamusa odeszla ponoc pare lat temu...

    Jeśli dobrze pamiętam np. w deklaracji VAT-7 na końcu masz okienko na podpis
    I pieczątkę podatnika.

    --
    Pozdr
    MarkS

  • 8. Data: 2007-11-14 23:33:23
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Q <n...@s...pl> wrote:
    > w jakich konkretnie momentach czy tam na jakich papierach
    > wymagali pieczatke ?

    Spróbuj bez pieczątki odebrać na poczcie list polecony zaadresowany na
    firmę.

    To jedyna okazja gdzie pieczątka okazała się niezbędna, innych sytuacji
    nie przypomniam sobie.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 9. Data: 2007-11-15 03:32:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    > IMHO nie ma wymogu posiadania konta. I będę trwał przy tym
    > przekonaniu, dopóki ktoś mnie nie wyprowadzi z błędu. (ZUSy można
    > właściwie płacić na poczcie).

    Być może masz rację, ale Ordynacja Podatkowa mówi że

    "
    Art. 61. § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzących działalność
    gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia przelewu.
    "

    Nie wykluczam że co innego gdzie indziej mówi że jednak można bez
    konta .... :)

    p. m.

  • 10. Data: 2007-11-15 07:29:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    Liwiusz pisze:

    > IMHO nie ma wymogu posiadania konta. I będę trwał przy tym
    > przekonaniu, dopóki ktoś mnie nie wyprowadzi z błędu. (ZUSy można
    > właściwie płacić na poczcie).

    Potrafisz znaleźć na stronie PP informację o możliwości opłacenia
    składki ZUS bez posiadania konta GIRO Składka?

    --
    Pete