    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zakladanie DG: Trzeba miec konto firmowe ?
    Date: Wed, 14 Nov 2007 15:25:09 +0100

    Q wrote:

    Zakładam że DG, a nie sp. z o.o. i takie tam ....

    > Czy dla nowo powstalych firm istnieje wymog
    > zalozenia / posiadania konta firmowego ?

    Istnieje wymóg posiadania konta.

    > Czy jako firma (na razie jednoosobowa) moge
    > uzywac do rozliczen i przelewow konta osobistego ?
    > /jakie sa plusy dodatnie i plusy ujemne tego rozwiazania ?

    Bank w regulaminie twojego konta osobistego prawdopodobnie zabrania ci
    używać go do działalności gospodarczej. I tak:
    - podatek (osobisty) i ZUS - to twoje osobiste sprawy, więc jest ok.
    - podatek i ZUS za kogoś (pracownicy, wykonawcy,zlecenioborcy) - to już
    sprawy związane z działalnością gospodarczą, i bank może się burzyć.
    Burzenie może przybrać różne formy, prawdopodobnie są opisane w
    regulaminie. ZUSowi i USowi nic do tego.
    - przyjmowanie przelewów od kontrahentów - jw.

    > Jakie konta (firmowe) polecacie dla nowej firmy,
    > ktora nie wie czy przetrwa ? :)
    > /wazne niskie oplaty za prowadzenie konta i przelewy,
    > + mam zamiar nie korzystac z kart i bankomatow;
    > wg tego najfajniej wychodzi mBank i MultiBank:
    > http://www.bankier.pl/cf/rachunki_firmowe,oplaty_i_p
    rowizje.html

    Inteligo chyba też ma całkiem ładne konto firmowe. Ja używam mBiznes i
    jakoś nie narzekam.

    p. m.