  • 11. Data: 2007-11-15 07:45:26
    Temat: Re: Zakladanie DG: Trzeba miec konto firmowe ?
    Od: Pete <n...@n...com>

    mvoicem pisze:

    > Być może masz rację, ale Ordynacja Podatkowa mówi że
    >
    > "
    > Art. 61. § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzących działalność
    > gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub podatkowej
    > księgi przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia przelewu.
    > "
    >
    > Nie wykluczam że co innego gdzie indziej mówi że jednak można bez
    > konta .... :)

    Nawet ten przepis to umożliwia - jeśli koszty są większe od przychodów ;)

    --
    Pete

  • 12. Data: 2007-11-15 10:03:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miernik pisze:

    > Spróbuj bez pieczątki odebrać na poczcie list polecony zaadresowany na
    > firmę.
    >
    > To jedyna okazja gdzie pieczątka okazała się niezbędna, innych sytuacji
    > nie przypomniam sobie.

    Ale - czy obowiązek posiadania pieczątki wynika wprost z jakiś
    przepisów pocztowych, czy też jest to wymysł pani z okienka?

    Moja firma składa się z 3 liter oraz mojego imienia i nazwiska, i tak
    adresowane przesyłki odbieram normalnie jak osoba prywatna, na dowód.

    Bo to, co mówi pani z okienka niewiele mnie interesuje. Na przykład
    wczoraj dowiedziałem się, że listem poleconym (w przeciwieństwie do
    paczki) można wysyłać tylko dokumenty oraz "rzeczy nie mające żadnej
    wartości". Natomiast nie można (rzekomo) wysyłać na przykład ubrań, czy
    innych przedmiotów, co jest oczywiście nieprawdą.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2007-11-17 09:53:40
    Od: d...@o...pl (D)

  • 14. Data: 2007-11-17 12:16:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    D pisze:

> [...]
    > tez nie jest potzrebna pieczatka. Ani tez dobanku.
    > Założyłem konto firmowe w Mbanku, bezpłątne, i bezpieczatki.

    niestety jest taka instytucja, która wymaga pieprzątki. PTC Era i zakup
    aktywacji przez kuriera. Bez pieprzątki - niedasię.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2007-11-17 16:03:55
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007 23:46:57 +0100, "MarkS" <s...@p...fm>
    wrote:

    >Jeśli dobrze pamiętam np. w deklaracji VAT-7 na końcu masz okienko na podpis
    >I pieczątkę podatnika.

    mam pieczątkę od początku (1998) i od początku jestem VAT-owcem. Nigdy
    jej nie używałem na deklaracjach podatkowych.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2007-11-17 21:17:37
    Temat: Re: Trzeba miec konto firmowe ? PTC ERA
    Od: d...@o...pl (dario8)

    > niestety jest taka instytucja, która wymaga pieprzątki. PTC Era i zakup
    > aktywacji przez kuriera. Bez pieprzątki - niedasię.

    Ja z erą niemam nic wspolnego; kupujr tylko tel. bezabonamentowe. Skoro US i ZUS i
    ani bank niewymagają peczatki: to dlaczego zmusza nas do tego jakiś operator tel ? j
    aod takich uciekam .

  • 17. Data: 2007-11-18 08:55:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > mam pieczątkę od początku (1998) i od początku jestem VAT-owcem. Nigdy
    > jej nie używałem na deklaracjach podatkowych.

    IMHO pieczątka jest nie tyle niezbędna, co praktyczna. Np. jak wypisują nam
    fakturę ręcznie, to wygodniej jest podbić w odpowiednim miejscu wszystkie
    niezbędne dane niż dyktować.

    --
    Wojciech Bancer