    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Date: Thu, 5 Sep 2002 22:46:11 +0200

    Użytkownik "Pawel 'Marvel' Tkaczyk" <p...@n...midea.pl> napisał w
    wiadomości news:3D77B7F2.3010203@nospam.midea.pl...

    > Teraz która sytuacja jest prawidłowa (pod względem prawnym):
    > a) bank oddaje 500 PLN do US, saldo konta wynosi 0, mój dług do US
    > wynosi 500 PLN
    > b) bank oddaje 1000 PLN do US, saldo konta wynosi -500 PLN, dług do US
    > wynosi 0

    A co to za gówniany bank?

    Artykuł 56 ust. 1 Ustawy "Prawo Bankowe" mówi:

    "Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub
    administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłaty nagród z
    syzku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego".

    Ze strony GUSu:

    "Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat
    nagród z zysku w lipcu 2002 r. wyniosło 2279,09 zł."

    Czyli do 6837.27 PLN (na każdą umowę!) nie moga ci zająć, nawet jakbyś te
    pieniądze miał!

    Złóż na nich donos do GINBu

    Albo zmień bank - zarobisz te 500PLN "prezentu" od banku - skoro żadnej
    umowy na kredyt/debet im nie podpisywałeś a oni bezprawnie zadysponowali
    Twoimi pieniędzmi, to teraz mogą ci chyba tylko skoczyć.

    A gdyby chcieli Cię potem wpisać do rejestru niesolidnych dłużników, to też
    można by to zaskarżyć.